מועצת הכבלים והלווין החליטה כי חברת הוט (HOT) תגבה מעתה את דמי המינוי בדיעבד, עבור החודש החולף ולא מראש.
עד היום גבתה החברה מלקוחותיה את דמי המינוי עבור חבילת השידורים מראש בעבור החודש הנוכחי ולא בדיעבד, זאת מכיוון שרישיונה התיר לה לקבוע את מועד גביית התשלום.
לאור תלונות צרכנים בגין אופן גביית תשלום זה, החליטה המועצה כי מעתה ואילך לא יתאפשר לגבות דמי מינוי בטרם יקבל הצרכן את השירות לו הוא זכאי על-פי הדין והרישיון.
גביית תשלומים מראש הביאה לכך שמינויים חדשים שהצטרפו באמצע החודש נאלצו לשלם במועד התשלום הראשון בעבור חודש וחצי תשלום גבוה מזה לו התחייבו, ואילו מינויים אשר ביקשו להתנתק נאלצו לעיתים לשלם גם עבור החודש הבא, כאשר לא קיבלו שירות בגינו. התשלומים שנגבו ביתר הוחזרו ללקוחות שהתנתקו רק לאחר 45 ימים.
ניצן חן, יו"ר המועצה: "לקראת יום הכיפורים, שהינו יום לחשבון נפש ותיקון כללי, על חברת הוט לערוך 'תיקון צרכני' אשר יטיב עם לקוחותיהם הנאמדים היום בכ-890 אלף מינויים".
תיקון הרישיון יאפשר לעמוד בהוראות חוק הגנת הצרכן הקובע כי הסכם למתן עסקה מתמשכת יסתיים בתוך שלושה ימי עסקים מיום שנמסרה הודעת הביטול. ההחלטה תיכנס לתוקף בחודש הבא (1.11.2011), ותחול על כלל המינויים. על חברת הוט להעביר בתוך שנה אחת את כל מנוייה לגבייה בדיעבד.