X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כ-2,000 מתפללים נכנסו הלילה לקבר יוסף בתיאום עם צה"ל לאמירת סליחות ולרגל יום השנה ה-11 לנטישת הקבר על-ידי ישראל עם הגיעם גילו שפלשתינים ריססו צלבי קרס על קירות המבנה כ-2,000 רבנים גינו את הצתת המסגד בטובא זנגריה
▪  ▪  ▪
קבר יוסף [צילום: מאיר ברכיה]

פלשתינים ריססו צלבי קרס בחצר מתחם קבר יוסף בשכם. את הכתובות גילו כ-2,000 מתפללים שנכנסו הלילה אל המתחם באופן מתואם עם הצבא לסליחות של עשרת ימי תשובה. זמן קצר לאחר גילוי הכתובות נצבעו צלבי הקרס בסיד לבן.
ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, שהיה בין המתפללים, ציין כי מדובר במעשה ברברי. "רק ברברים מסוגלים לעולל דברים איומים איומים כאלו. אנשים שמסוגלים לחלל בצורה פתולוגית כזו מקום קדוש כל-כך אינם ראויים להיקרא בני אדם", אמר.
לדבריו, השוטרים הפלשתינים, "מחבלי המשטרה הפלשתינית", כלשונו, אינם ממלאים את תפקידם לשמור על מתחם הקבר כשכוחות צה"ל לא שם בין כניסות המתפללים. "הם הוכיחו כי איבדו מזמן כל צלם אנוש. אלו אותם מחבלים במדים שרצחו את בן יוסף לבנת הי"ד, וכעת אפשרו לחלל את מבנה קבר יוסף בגרפיטי של סמלים נאציים - אולי אף עשו זאת בעצמם", טען.
עוד הוסיף כי על מדינת ישראל לחזור לקבר יוסף, כפי שמחייבים אפילו הסכמי אוסלו. "על מדינת ישראל להחזיר לעצמה את כבודה המחולל ולחזור להקים את האחיזה והישיבה בקבר יוסף", דברי מסיקה.
יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, הביע זעזוע מריסוס הכתובת הנאצית במתחם הקבר. "חילול קבר יוסף בשכם, בעיצומם של הימים הקדושים ביותר בלוח השנה היהודי, הוא מעשה מחריד, שאסור לעבור עליו לסדר היום. היום, ח׳ בתשרי, יום השנה ה-11 לנטישת הקבר מתוך עמדת חולשה, והפקרתו לחסדי האיסלאם הקיצוני בשכם, זהו הזמן לקבל החלטה על חזרה אל המתחם מתוך עוצמה וגאווה לאומית", אמר.
עוד קרא דיין לשרי הממשלה שטרם עשו זאת, להצטרף לביקור הבא בקבר יוסף ולחזות במציאות המשפילה והבלתי נסבלת בה נתון קבר יוסף כבר יותר מדי זמן.

הקרן לישראל חדשה יזמה עצומת רבנים המגנים את שריפת המסגד

בתוך כך חתמו קרוב ל-2,000 רבנים מארה"ב ומן העולם על עצומת גינוי המביעה זעזוע וסלידה משריפת המסגד בטובא זנגריה. את העצומה יזמה הקרן לישראל חדשה והיא תועבר היום לאימאם הכפר בטובא זנגריה במסגרת ביקור הזדהות של משלחת של עשרות רבנים.
"כמנהיגים ונציגים של יהדות העולם, אנו מבקשים להביע את כאב וזעם על שריפת המסגד בכפר טובא זנגריה. אנו מגנים את המעשה הנוגד את ערכי התורה. אנו מושיטים את ידינו לידידות וסולידאריות עם מנהיגי ותושבי הכפר, מתפללים לבואו של השלום ומקווים שהדין ימוצה במהרה עם מבצעי המעשה. אנו משתאים נוכח התגובה המהירה של ארגונים ואישים רבים בישראל שהשמיעו קולם נגד המעשה", לשון העצומה.
העצומה תועבר במסגרת ביקור של המשלחת כוללת עשרות רבנים מכל רחבי הארץ, נציגים של קהיליות ובתי כנסת בגליל, וכן נציגיהם של 19 ארגונים חברתיים החברים בקואליציית "ברית חושך לגרש", הפועלת בתמיכת הקרן לישראל חדשה.
מהקרן לישראל חדשה נמסר בתגובה כי הצתת המסגד היא מעשה שמבקש לחבל באמצעות טרור ביחסים השבירים שבין יהודים וערבים בישראל ולדרדר את החברה ישראלית ואת האזור כולו למתח ולעימותים אלימים.
"הקרן לישראל חדשה פועלת שנים לקידום חברה המבוססת על ערכים של כבוד הדדי שותפות ואחריות, זאת באמצעות תמיכה ועידוד בשורה של ארגונים ומיזמים הפעילים בתחום. חובתנו, כחברה וכאזרחים לפעול למיגור וגינוי אלימות גזענית, הסתה ובריונות, כפי שהפגינו קיצונים בכפר טובא זנגריה בימים של הרחמים והסליחות שבין ראש השנה ויום הכיפורים", לשון הודעת הקרן.

תאריך:  06/10/2011   |   עודכן:  06/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צלבי קרס רוססו בקבר יוסף בשכם
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לא שמעתי גינוי אחד על השחתת קב
מוציקו  |  6/10/11 12:38
2
פרס לא ביקר ולא גינה את חילול
רחב  |  6/10/11 15:33
3
מדוע פרס לא גינה את חילול קבר  ל"ת
יוסף? כי הוא ....  |  6/10/11 17:46
4
יש להניח שפרס לא שמע על כך ל"ת
יהוידע  |  6/10/11 18:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יו"ר הוועדה לשינוי כלכלי-חברתי התריע בפני הגורמים הפוליטיים שמנעו את אישור מסקנות הוועדה בממשלה כי הציבור בישראל לא ייתן להם לנהוג כבימים עברו    "הפוליטיקה הקטנה הרימה את ראשה"    ציין כי חש התעלות במהלך העבודה על הדוח
אלעזר לוין
איש העסקים היהודי-אוקראיני יקנה עוד חצי קומה - והמחיר זינק לכ-200 מיליון שקל    השטח הנוסף יוקדש לבריכת שחייה וספא    יהיה שכן של רוטשילד    בימים אלו מתנהל מו"מ על המחיר
מחלקה ראשונה
יעקב אלעזר מכר גם דירת 5 חדרים ב-1.71 מיליון שקל    שיווק באמצעות דיור פלוס 25% מהדירות - עוד לפני קבלת היתר בנייה
יפעת גדות
התוספות עלולות למעשה להזיק לחולים עם דלקת ריאות או עם אלח דם    חולים שקיבלו את התוספות נאלצו להיות תחת הנשמה במשך ימים, להישאר ביחידה לטיפול נמרץ זמן ממושך יותר ולהיות בסיכון מעט גבוה יותר למוות
מירב ארד
מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה הודיע במכתב תשובה לתנועת אומ"ץ על הקמת צוות בדיקה מיוחד להיקף התופעה    טרם הוחלט על אופן עידכון הציבור בנושא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il