X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השנה יתקיימו בערים פתח תקוה, בת ים, זכרון יעקב רעננה וחיפה מפגשי שיח בהשתתפות ראשי הערים, רבנים, אמנים ורבני קהילות על נושא התשובה למעלה מ-100,000 ביקרו במערת המכפלה בימי הסליחות
▪  ▪  ▪
כל החפץ להתפלל ביום כיפור יוכל לעשות זאת

ארגון 'צהר' מקרב את תפילת יום הכיפורים לכל עם ישראל עם למעלה מ-200 מניינים שונים ברחבי הארץ. כל מניין יצויד בערכה מיוחדת המכילה מחזורים הכוללים הסברים על התפילות, כיפות ואפילו מחיצה מתקפלת.
כמדי שנה, מארגנים ארגון 'צהר' בשיתוף ארגון 'ביחד' מעל 200 מנייני תפילה ליום כיפור בהם משתתפים מעל 40,000 מתפללים. המקומות בהם מתקיימים המניינים הם רבים ומגוונים: מהעיר אילת שבדרום, בקיבוצים כגון עין גדי, עינת, יד חנה, קיבוץ אורטל שברמת הגולן ועוד; בערים המרכזיות בארץ: ראשון לציון, פתח תקוה, תל אביב, ירושלים, ערד ועוד.
השנה ייערכו בפתח תקוה, בבת ים, בזכרון יעקב, ברעננה ובחיפה מפגשי דתיים-חילוניים לאחר התפילה בערב יום כיפור, בהם ישתתפו אישים מהציבוריות באותה עיר, זמרים ורבני הקהילות.
הרב רונן נויברט, מרכז פרויקט הקהילות של 'צהר', מסביר: "השעות שלאחר התפילה הן בדרך כלל שעות שמנוצלות לשיחות סרק ולהעברת הזמן. במספר ערים בארץ החלטנו לנצל את הזמן הזה והזמנו את ראשי הערים ואישים מובילים בכל עיר לשוחח על מהות התשובה, על ענייני דיומא דווקא מתוך האווירה הקדושה של יום הכיפורים".
"יום כיפור של כולם"
במקביל ייערכו זו השנה האחת עשרה אירועי "יום כיפור של כולם" - כינוסי תפילה ולימוד יהדות שמפעיל פרויקט "חגים בקהילה" בכ-300 אתרים ברחבי הארץ.
מספר שיא של כ-100 אלף משתתפים, רובם אינם דתיים, כבר נרשמו לכינוסי התפילה ולימוד יהדות שמפעיל הפרויקט ברחבי הארץ. המפגשים המיוחדים נערכים לפי פריסת יישובים, פרטים לגבי הפעילות ומקומות הכינוסים באתר משרד ההסברה והתפוצות.
100 אלף איש ביקרו במערכת המכפלה בימי הסליחות
למעלה מ-100,000 איש ביקרו במערת המכפלה מראש חודש אלול ועד היום. בין המבקרים: רבנים, אדמור"ים, אישי ציבור, אלפי תלמידי תיכון, מאות תלמידי גנים של ארגון בית מוריה מבאר שבע, השר ישראל כץ, וכן שר החינוך גדעון סער.
במקום, מתקיימים מדי יום, תפילות המוניות, אמירת סליחות, שיעורים פתוחים לקהל הרחב וגם סיורים בסמטאות חברון. בין המבקרים ניתן היה לראות אלפי תלמידי תיכון שהגיעו למקום במסגרת תוכניתו של שר החינוך "ביקורים בארץ האבות" וכן מאות תלמידי גנים של הגרעין התורני בית מוריה שהגיעו מבאר שבע לקברי האבות.
בנוסף לתלמידי מערת החינוך, הגיעו כ-10,000 איש למערת המכפלה לאירוע המרכזי לאמירת סליחות שהתקיים השבוע, ביניהם הרבנים הראשיים הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר, הרב שמואל אליהו, הרב יעקב יוסף, האדמו"ר מבוין, אדמו"ר תולדות אהרון, אדמו"ר מקרלין, אדמו"ר רחמסטיווקא, השר הרשקוביץ ועוד. האירוע מיסודו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל, כלל תפילות, שיעורי תורה והרצאות עד השעות הקטנות של הלילה.
שמעיה ברקוביץ, מנכ"ל בית מוריה מסביר: "היוזמה של שר החינוך, גדעון סער לערוך סיורים במערת המכפלה לתלמידים עודדה אותנו לקיים את הסיורים גם לילדי הגנים. תוכנית הלימודים בגנים של בית מוריה כוללת לימודים על האבות ומערת המכפלה ועל כן היה לנו חשוב שהם יראו את מה שלמדו עליו במציאות".

מערת המכפלה. תפילות המוניות וסיורים בסמטאות חברון [צילום: משקפת - פרוייקט היכרות לאומי]
תאריך:  06/10/2011   |   עודכן:  06/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
'צהר' מקרב את תפילת יום הכיפורים לכל ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מדובר בירידה של 2.4% לעומת החודש הקודם, שכלל רכיב של דמי הבראה    נתוני המגמה מצביעים על עלייה בשכר הריאלי    עלייה של 2.2% נרשמה במספר משרות שכיר ל-3.07 מיליון משרות
יפעת גדות
סיכון גבוה פי שלושה למוות
יפעת גדות
שלושה חיילי צה"ל נחטפו סמוך לשעה 12:40, במהלך סיור בגזרת הר דב    לכיוונו של הרכב בו נסעו הופעל מטען רב-עוצמה שגרם לפציעה קשה של השלושה וכפי הנראה למותו של אחד מהם    גופותיהם הוחזרו ארצה בעקבות עסקת שבויים שלוש שנים מאוחר יותר
מערכת אתר ערוץ הספורט
הביקורות על הרמה באדריאטית לא מצאו חן בעיני המאמן רגע לפני ציבונה
איציק וולף
השר להגנת העורף ביקר בכפר שבו הוצת בתחילת השבוע מסגד ואמר כי כוחות הביטחון יעשו הכל כדי לתפוס את המציתים    "לא ניתן לאף גורם קיצוני להבעיר את הגליל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il