X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מטה המאבק החברתי מתכנן בעוד כשלושה שבועות לקיים את השביתה הראשונה בישראל ביוזמת הציבור עצמו שלושה ימים לפני כן - מתכנן עצרות ענק נוספות דורשים מראש הממשלה שינוי יסודי של תקציב 2012: "הצעדים שהוכרזו עד עכשיו - בלתי מספקים"
▪  ▪  ▪
המחאה החברתית חיה ובועטת לתוך החורף. דפני ליף [צילום: פלאש 90]

במטה המאבק החברתי פנו אמש (יום ב', 10.10.11) לציבור הרחב לצאת ל"שביתת העם" הראשונה בתולדות מדינת ישראל בתאריך ה-1 בנובמבר (יום ג').
בהתכנסות ארצית שהתקיימה היום במטה המחאה סיכמו הפעילים על המהלכים הקרובים. ב-29 באוקטובר, שלושה ימים לפני השביתה המתוכננת, מתכננים הפעילים לצאת לרחובות לעצרות ענק נוספות ברחבי הארץ בקריאה לראש הממשלה בנימין נתניהו להיענות לדרישות המחאה. בקרב פעילי המחאה נשמעה מורת-רוח נוכח צעדיה האחרונים של הממשלה והפתרונות שהיא מציעה למצוקות החברתיות, שלטענתם הם חלקיים ובלתי-מספקים.
"ב-1.11.11 נפתח בשביתת העם הראשונה בתולדות מדינת ישראל, ונעלה שלב נוסף במאבק ההיסטורי למען צדק חברתי", נמסר ממטה המאבק.
במטה ציינו כי מטרתם היא ליצור יום שביתה רחב ככל הניתן ושיפעלו בשבועיים הקרובים לצירוף של כמה שיותר אזרחים, בתי-עסק, עמותות, מוסדות וארגונים חברתיים לשביתת המחאה: "אנו קוראים בזאת לכלל האזרחים ברחבי הארץ - תלמידים, סטודנטים ועובדים - לשבות ליום אחד כאקט של מחאה על מצבה החברתי הקשה של מדינת ישראל ועל ההתעלמות המקוממת של הממשלה מגל המחאה. ב-1 בנובמבר נשבות כל אחד בגלל המצוקה הפרטית שלו אבל גם כהזדהות עם המצוקה של האחר. שוב לא נהיה לבד".
דפני ליף, שהשתתפה בפגישה, אמרה: "כולנו יצאנו לרחובות כי אנחנו קורסים תחת הנטל. ביחד, שלושה חודשים אנחנו מצביעים ברגליים, זועמים על שנלקח מאיתנו האופק. כל אחד מאיתנו יצא למחות מתוך כאב, מתוך קשר בבטן. שלושה חודשים אנחנו צועקים ואף אחד לא מקשיב שם, באותה ממשלה שאמורה לשרת אותנו, להיות קשובה וחרדה לשלומנו, לעתיד שלנו - בשביל זה היא קיימת. שלושה חודשים של מחאה צודקת, של דרישה לצדק חברתי. יש לנו כוח. ב-1 בנובמבר נראה שלנו, האזרחים, יש כוח ואנחנו יכולים לקום ולשבות".
ליף הוסיפה: "בקיץ האחרון שטפנו את הרחובות במאות אלפים - אנשי מעמד הביניים והשכבות המוחלשות, חילונים ודתיים, ערבים ויהודים, צעירים ומבוגרים - ומחינו על מדיניות כלכלית מפוררת, על נטל גדל והולך ועל התעלמות של ממשלות ישראל לדורותיהן מהמצוקות החברתיות של האוכלוסיה הלא-עשירה במדינת ישראל. למרות שברור לכולם שאנחנו הרוב המכריע של העם, מה קיבלנו בתגובה? עוד מאותה התעלמות בלתי-נסבלת, עוד מאותה מדיניות הרסנית, התרחקות נוספת של השלטון מאזרחיו".
במטה המאבק הבהירו כי הם קוראים לראש הממשלה להטות אוזן, ולהציג תוכנית חברתית מקיפה ורצינית בדמות תקציב חדש לשנת 2012, שיהווה לדבריהם צעד ראשון בשיקום החברה הישראלית.
סיפוק מהמהלך המשלים של עופר עיני
יש לציין, כי במטה המחאה החברתית הגיבו הבוקר בסיפוק על ההכרזה של הנהגת ההסתדרות הכללית, בראשותו של עופר עיני, על סכסוך עבודה כללי במשק.
במטה אמרו הבוקר כי "רק כשכל חלקי החברה הישראלית יתאחדו במאבק לצדק חברתי נראה את השינוי שהציבור דורש כבר שלושה חודשים. אנו מברכים על כל מהלך שיכול להביא לשינוי בתנאי ההעסקה של מאות אלפי עובדי קבלן. מהלך כזה יכול לשנות את החיים של המוני משפחות בישראל. עובדי הקבלן סובלים מהזנחה פושעת של הממשלה, שלא רק שאינה דואגת לעגן בחוק תנאי העסקה הוגנים לכל העובדים בישראל אלא גם מחזקת את התופעה הפסולה בכך שהיא המעסיק הגדול ביותר במשק של עובדי הקבלן. אין ספק שזהו אחד הדגלים החברתיים החשובים ביותר".
ליף ציינה כי "גם למאות אלפי עובדי הקבלן שאינם מאוגדים מגיעות זכויות וכבוד בסיסי. ממשלת ישראל, שמתעלמת בסדרתיות מדרישות הציבור לצדק חברתי, היא המעסיקה הגדולה ביותר של עובדי קבלן במשק. צדק חברתי מתחיל בזכויות בסיסיות המגיעות לכל עובד ועובדת - ובייחוד לעובדי מדינה שמשרתים את כולנו ומשתכרים מהמיסים שלנו. כאן בדיוק צריך להתחיל השינוי בתנאי ההעסקה בישראל".

תאריך:  11/10/2011   |   עודכן:  11/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דפני ליף: "ב-1 בנובמבר נפתח בשביתת העם"
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
ביריחו היו אומרים שתלך להצטיין ל"ת
רחב הידועה  |  11/10/11 16:18
2
להוריד את הקוריוז הזה מסדר
נינוה  |  11/10/11 16:32
3
va,i gkv kv krta! ל"ת
tאיציק  |  11/10/11 16:37
4
השתן עלה לה לראש!
יצחקבן  |  11/10/11 16:41
5
לשבות,עד, שיורידו את הנדלן
תומכת בדפני  |  11/10/11 17:24
6
כמה כסף משרד ראש הממשלה משלם
אריה דרום  |  11/10/11 18:05
7
לא חצי עם וגם לא רבע עם !
את לא מייצגת עם !  |  11/10/11 18:13
8
מישהוא ראה מסמך רפואי
איש אחד  |  12/10/11 12:03
9
זה הולך להיות פלופ רציני.
אבנר. ד  |  12/10/11 17:39
10
מי האדיוט שדוחף אותה למעשי ההב ל"ת
דניאל סבלדי  |  13/10/11 15:40
11
המפוטמת מכ.שמריהו תחת העול??
צ.שין לאפס המאופס  |  16/10/11 06:15
12
קונספירציה
שפטלון  |  16/10/11 10:37
13
יוצאת כפר שמריהו מדברת על צדק
מציאותית  |  17/10/11 16:41
14
מרוצה משביתה?????
חוסיין אובמה  |  25/10/11 13:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי גלדסטון
שרון דרוקר פתח פה על עמיתו ממכבי ת"א בראיון לאתר באיטליה
איתמר לוין
שופט: משרד הפנים אינו טורח להגיב על הבקשות במועד שקובעים בתי המשפט - כנראה מחשש שהבדיקות יחייבו אותו להעניק אזרחות ישראלית; המצב אינו יכול להימשך
מירב ארד
בעוד התיירים הישראל מחרימים את אתרי הנופש בטורקיה, תופסים את מקומם יותר ויותר תיירים ערבים    1.4 מיליון תיירים ערבים ביקרו השנה בטורקיה, והטורקים צופים כי עד סוף השנה יבקרו בה 1.7 מיליון ערבים
אלעזר לוין
האיש חשוד במכירת קרקעות שאינן שלו ובהונאת קונים תמימים    המשטרה מפרסמת את תמונתו באינטרנט ומבקשת את עזרת הציבור באיתורו    News1 מייעץ איך לא ליפול בפח
עופר וולפסון
טוענת כי הכרזת השביתה של ההסתדרות בנושא עובדי הקבלן אינה מוצדקת ומניעיה אינם טהורים: "ההסתדרות עצמה הייתה זו שחתמה על הסכמי עבודה קיבוציים והכתיבה את תנאי העסקתם של העובדים הזמניים במשק"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il