X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היו"ר עיני הכריז רשמית על סכסוך עבודה על-רקע תנאי העסקת עובדי הקבלן: "אין צדק חברתי ללא טיפול בעובדים אלו - התפתחה בישראל תופעה של סחר עבדים" הוא הוסיף כי המחאה החברתית יצרה את הפלטפורמה הדרושה להוביל מאבק מסוג זה
▪  ▪  ▪
עפר עיני מכריז על סכסוך העבודה, היום [צילום: יח"צ]

הוועדה לתיאום וביצוע של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות אישרה (יום ג', 11.10.11) את סכסוך העבודה הכללי במשק - הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי.
מוסדות ההסתדרות - הנהגת ההסתדרות ובית נבחרי ההסתדרות - צפויים לאשר את הסכסוך היום עד הערב. עם אישור הסכסוך תוכל ההסתדרות לפתוח בשביתה כללית במשק בעוד שבועיים.
הרקע לסכסוך העבודה הוא דרישת ההסתדרות לצמצם את מספר עובדי הקבלן במשק ככל שניתן. זאת ע"י העסקה ישירה של עובדים במקום העסקתם באמצעות קבלנים. יו"ר ההסתדרות, עפר עיני, אמר היום בישיבת הוועדה לתיאום וביצוע כי "קרה משהו בקיץ 2011. מאות אלפי אנשים יצאו לרחובות בסיסמה 'העם דורש צדק חברתי'. לטעמי, לא יכול להיות צדק חברתי ללא טיפול בעובדי הקבלן".
עיני שיבח את מנהיגי המחאה ואמר כי "המחאה החברתית יצרה את הפלטפורמה הדרושה להוביל מאבק מהסוג הזה. לא היינו יכולים לעשות את זה לולא התמיכה הגורפת של הציבור. הציבור שיצא לרחובות נותן לנו את הרוח הגבית ואת הכוח לתקן עוול היסטורי של עשרות שנים".
עיני הוסיף כי "במשך עשרות שנים התפתחו עשרות צורות העסקה שאינן ישירות אלא באמצעות מתווכים שגוזרים את דמי התיווך על חשבון העובדים החלשים ביותר. עושקים את העובדים האלה. מדובר במאות אלפי עובדים. זו פשוט תופעה של סחר עבדים".
יו"ר ההסתדרות אמר כי מדובר במאבק הכי צודק שנמצא בקונסנזוס. "בימים האחרונים יצא לי לדבר עם הרבה שרים וחברי כנסת. כולם אומרים לי שאין מאבק יותר צודק מהמאבק הזה. אז אם זה כל כך צודק למה אנחנו נמצאים כאן ומכריזים על סכסוך עבודה? כנראה שבמדינה שלנו צריך מישהו שידחוף את העגלה ובמקרה הזה לקחנו את המשימה הקשה הזאת על עצמנו".
הוא קרא לממשלה לפתוח בהידברות כדי למצוא פתרון שיביא לצמצום התופעה במידה ניכרת. "אני קורא לממשלה להרים את הכפפה. אם רוצים צדק חברתי אי-אפשר להתעלם מהתופעה הזאת. התרכזנו בסכסוך רק בסעיף עובדי הקבלן. זאת כדי לטפל בתופעה המסובכת הזאת פעם אחת ולתמיד כמו שצריך".
עיני אמר כי העובדים המאורגנים בהסתדרות אינם מרוויחים כלום מהסכסוך הזה. "זהו מאבק קלאסי של סולידריות חברתית. החזקים יותר למען החלשים. כינסתי לאחרונה מאות ועדי עובדים וראיתי את החשמל ואת הלהט בעיניים שלהם. הם מגויסים למאבק הזה ורואים בו מאבק חשוב מאוד".

תאריך:  11/10/2011   |   עודכן:  11/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עופר עיני
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההסתדרות: שביתה כללית במשק - בעוד כשבועיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
משתתפים שדירגו את מצב בריאותם כלקוי היו בסבירות כמעט כפולה לפתח דמנציה בהשוואה לאלו שדירגו את בריאותם כטובה
עופר וולפסון
מטה המאבק החברתי מתכנן בעוד כשלושה שבועות לקיים את השביתה הראשונה בישראל ביוזמת הציבור עצמו    שלושה ימים לפני כן - מתכנן עצרות ענק נוספות    דורשים מראש הממשלה שינוי יסודי של תקציב 2012: "הצעדים שהוכרזו עד עכשיו - בלתי מספקים"
רועי גלדסטון
שרון דרוקר פתח פה על עמיתו ממכבי ת"א בראיון לאתר באיטליה
איתמר לוין
שופט: משרד הפנים אינו טורח להגיב על הבקשות במועד שקובעים בתי המשפט - כנראה מחשש שהבדיקות יחייבו אותו להעניק אזרחות ישראלית; המצב אינו יכול להימשך
מירב ארד
בעוד התיירים הישראל מחרימים את אתרי הנופש בטורקיה, תופסים את מקומם יותר ויותר תיירים ערבים    1.4 מיליון תיירים ערבים ביקרו השנה בטורקיה, והטורקים צופים כי עד סוף השנה יבקרו בה 1.7 מיליון ערבים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il