X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עלייה של 10.5% נרשמה במספר המשרות הפנויות במגזר העסקי בחודש ספטמבר, אך סקר מנהלים במגזר הקמעונאי רושם שיא בדיווחים על הרעה במצב העסקי
▪  ▪  ▪
יותר משרות מחכות לעובדים, חששות עסקיות נקודתיות [צילום: AP]

עלייה של 10.5% נרשמה במספר המשרות הפנויות במגזר העסקי בחודש ספטמבר 2011. מספרן עלה ל-68.6 אלף לעומת כ-62.1 אלף משרות בחודש אוגוסט. לעומת ספטמבר 2010, גדל מספר המשרות הפנויות ב-22.3%. את הנתונים פרסמה (יום ג', 11.10.11) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
העלייה הגדולה במספר המשרות הפנויות בספטמבר, לעומת אוגוסט, נרשמה בענף שירותי האירוח והאוכל, שם גדל מספר המשרות הפנויות בכ-3,400.
בחודשים יולי - ספטמבר 2011 המשרה הנחוצה ביותר הייתה לעובדי מכירות (סוכני מכירות, יועצי מכירות, מוכרים וזבנים בחנויות ובתי כלבו וכדומה) - 7,500 משרות פנויות בממוצע, המהוות 11.2% מהמשרות הפנויות בחודשים אלה.
מהשוואה של ישראל עם מדינות האיחוד האירופי עבור הרבעון השני של 2011, ניתן לראות ששיעור המשרות הפנויות בישראל גבוה יחסית לשאר המדינות, מלבד מלטה ונורווגיה.
משרה פנויה, יש לציין, הינה משרה שאינה מאוישת או שעתידה להתפנות בקרוב או משרה חדשה שנוצרה והמיועדת לאנשים מחוץ לארגון ושעבורה המעסיק מחפש עובדים באופן פעיל.
המנהלים בענף הקמעונאי צופים עתיד עסקי שלילי
בניגוד לתמונה החיובית במספר המשרות הפנויות, נראה שהמעסיקים חוששים מהעתיד לבוא, לפי סקר הערכת המגמות בעסקים, שגם אותו פרסמה היום הלמ"ס.
לפי סקר זה, נרשמה בחודש ספטמבר ירידה חדה במאזן בדיווחי המנהלים בענף המסחר הקמעונאי, כאשר הוא הגיע בענף זה לשיא שלילי של מינוס 27.4%. המאזן הוא ההפרש המשוקלל בין אחוז מנהלי החברות אשר דיווחו על הטבה במצב לבין אחוז מנהלי החברות אשר דיווחו על הרעה. מאזן שלילי מעיד על כך שאחוז החברות עם מספר גדול של משרות שכיר מדווחות על הרעה במצב מאשר על שיפור.
האטה כללית למינוס 11.1% נרשמה במאזן הפעילות העסקית הכללי בחודש ספטמבר, בהמשך להאטה קלה מחודש מאי. מתחילת עריכת הסקר בדצמבר 2010 נרשמת מגמה של ירידה במאזן הכולל בענף התעשיה, המבטאת הערכות מנהלים להרעה במצב הכלכלי של עסקיהם.
הנקודה החיובית בסקר, היא כי בהשוואה הבינלאומית ניתן לראות שבכל הענפים שהושוותה בהם ישראל למדינות נבחרות מה-OECD, המצב של ישראל יציב (בענף התעשיה) או טוב יותר ממרבית המדינות, למעט ענף המסחר הקמעונאי.
בקרב הצרכנים עצמם, דווקא חל שיפור מסוים בציפיות בחודש ספטמבר. מדד אמון הצרכנים של הלשכה ניצב על מינוס 20.1% לעומת 24.2% בחודש אוגוסט. הנתון, כפי שניתן לראות, הוא עדיין שלילי, אך הפסימיות הצרכנית ירדה מעט.
מניתוח רכיבי המדד עולה כי בחודש ספטמבר השתפר מאזן ציפיות הפרטים לשינוי במצב הכלכלי של משק הבית, כאשר ניצב על מינוס 0.3% לעומת מינוס 7.9% באוגוסט.

תאריך:  11/10/2011   |   עודכן:  11/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ספטמבר: תמונה מעורבת במצב המגזר העסקי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
החייל החטוף צפוי להשתחרר החודש או בחודש הבא, לאחר למעלה מחמש שנים בשבי החמאס בעזה    רשת הטלוויזיה אל-קודס: 1,000 אסירים פלשתינים ישוחררו    נתניהו וברק לוחצים על השרים לתמוך בעסקה; בזמנו הבטיח נתניהו להביאה לאישור הכנסת
עופר וולפסון
גרפל הישראלי-אמריקני, העצור במצרים מזה כארבעה חודשים, נאשם כעת בנוסף כי הסית גם להשחתת מבני ציבור, במהלך ההפיכה שהובילה לנפילת משטר מובארק
עופר וולפסון
הנתון דומה בהיקפו עלייה אשתקד    התוצר לנפש יסתכם השנה ב-110.8 אלף שקל    העלייה בהיקפי היצוא צפויה להתמתן משמעותית, כאשר בחודשים האחרונים הואץ קצב הירידה של יצוא תעשיות ההיי-טק
מערכת אתר ערוץ הספורט
בלקנית: קלי (16 נק') ושולדברנד (13) סידרו לאדלשטיין ניצחון על הסרבים
מערכת אתר ערוץ הספורט
פניני מוכן למפגש בחצי הגמר: "יהיה חם, כרגיל. המטרה? לזכות בתואר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il