X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח''כ חיים אמסלם. שואף לחיזוק החוסן הפנימי של החברה בישראל [צילום: פלאש 90]
ח"כ אמסלם מקים תנועה עצמאית ויוצא נגד החרדים
המורד משס קורא להנהיג לימודי ליב"ה בחינוך החרדי, להקים ישיבות הסדר חרדיות ולהגביר את שירותם בצה"ל, ולצמצם את התמיכה רק לאברכים שיוכלו לשמש בעתיד ברבנות ובהוראה

ח"כ הרב חיים אמסלם, שנבחר בסיעת שס לכנסת ה-18 אך פועל בצורה עצמאית, הקים תנועה בשם "עם שלם" ויוצא בחריפות נגד המנהיגות החרדית הנוכחית. אמסלם אינו אומר האם בכוונתו להתמודד במסגרת זו לכנסת הבאה, אך סקר שהוא מפרסם מרמז שהוא שוקל אפשרות זו לצד הצטרפות לרשימתו הצפויה של אריה דרעי.
לקראת סוכות הופץ בבתי הכנסת העלון הראשון של "עם שלם", המגדירה את עצמה כ"תנועה יהודית חברתית". במאמר הפותח אומר אמסלם, כי הזלזול הרחב במצוות אינו נובע רק מהרגל, אלא גם מ"מיאוס עמוק לכל מה שריח של דת ויהדות נודף ממנו. פעמים רבות זה נובע מחוסר ידיעה, אבל לרוב זה בעוון חילול השם של יהודים דתיים וחרדיים יראי שמים".
העלון מפרט גם את מטרותיה ויעדיה של התנועה. מטרתה היא "הנחלת גישה יהודית מקרבת וסובלנית על-מנת להביא לאחדות עם ישראל ולחיזוק החוסן הפנימי של החברה בישראל". אמסלם מונה צעדים הפסולים מכל וכל בעיני הציבור החרדי: נשיאה משותפת בנטל הלאומי באמצעות שירות בצה"ל או שירות לאומי; תמיכה רק ב"לומדי תורה מובחרים המתאימים לשמש בהוראה ורבנות בעתיד"; "עידוד שילוב תורה עם פרנסה והשכלה גבוהה לכלל שכבות הציבור"; "הפרדת הדת מהפוליטיקה והחזרת הרבנות לידיים ידידותיות ומקרבות"; פתרון בעיית הגיור בצורה מקלה.
לדברי אמסלם, הוא סולק משס על-רקע דרישתו לגייר את עולי בריה"מ-לשעבר, במיוחד את אלו המשרתים בצה"ל. הוא מאשים את המפלגה ב"נסיונות להשחרת דמותו הציבורית והרבנית", אך מדגיש שלא יירתע מכך.
מנכ"ל התנועה, סא"ל (במיל.) משה צרפתי, חריף עוד יותר במסריו. לדבריו, הציבור רואה את האדם החרדי כמי ש"מקדש מלחמה על הבלי הבלים, על עצמות פלשתים בקרקע המיועדת להצלת נפשות באשקלון [בית החולים ברזילי - א.ל.], על חניון [קרתא - א.ל.] המשרת אנשים אשר בין כה וכה יחללו שבת, על שעון קיץ כאילו הונהג זה עוד מימי משה רבינו, על אפליית בנות ישראל ספרדיות רכות מפני שהן 'אינן מספיק צדקניות' ועוד על הבלים ועיוותים רבים אחרים אשר אין בין תורתנו הקדושה לבין דרכם העקלקלה לא דבר ולא חצי דבר".
לדברי צרפתי, "עם שלם" עומדת על כך שכל אדם יתפרנס בכבוד, ולא תשלים עם מצב בו "יישבו אנשים מישראל בביטחון בביתם בעוד אחיהם צועדים למלחמה". התנועה תומכת בלימודי ליב"ה בבתי הספר החרדיים ובהקמת רשת בתי ספר ממלכתיים, בהם יילמדו לימודי הקודש כמקובל בישיבות החרדיות לצד לימודי חול שיכשירו את התלמידים לעבודה. עוד היא קוראת להקים ישיבות חרדיות בסגנון ישיבות ההסדר, כדי לאפשר לחרדים להתגייס לצה"ל.
בתחום הגיור, שהוא כאמור סלע המחלוקת המרכזי בין אמסלם לשס, מבטיחה "עם שלם" להעביר חוק "אשר יוקיע כל ניסיון לבטל גיורים שבוצעו על-ידי בית דין מוסמך, וכל רב ברבנות עיר או יישוב, שלא יכיר בגיורי הרבנות הראשית לצורך נישואין, קבורה וכיו"ב יפוטר לאלתר". על הרבנות הראשית אומר צרפתי, כי אסור שתמשיך להיות גוף בו איש הישר בעיניו יפסוק, ועליה להנעים את הדת ולקרב רחוקים.
סקר פוליטי שמפרסם העלון מגלה, כי 5% מהנשאלים שהביעו דעה בנושא אמרו, כי יש סיכוי שיתמכו ב"עם שלם" בבחירות לכנסת. כאשר התבקשו לבחור בין שס, אמסלם ודרעי, אמרו 52% שיצביעו למפלגתו של אמסלם. 54% פסלו ריצה משותפת שלו עם דרעי, לעומת 42% שתמכו בה.

תאריך:  16/10/2011   |   עודכן:  16/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ח"כ אמסלם מקים תנועה עצמאית ויוצא נגד החרדים
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
סופסוף יקום אחד
שייע מנחם מנדל  |  16/10/11 09:38
2
מחיים לחיים
אליהו חיים  |  16/10/11 10:24
3
דרעי לא טיפש, הוא לעולם לא יקח
מתניה  |  16/10/11 10:27
 
- מתניה עבד למשפחת פש"ס
אליהו חיים  |  16/10/11 10:37
4
אמסלם
אורי עמר   |  16/10/11 12:21
5
כחילונית אצביע עבור אמסלם
חילונית  |  16/10/11 12:23
6
אפשרי שאתמוך באמסלם.
מצביע שינוי בעבר  |  16/10/11 13:07
7
אמסלם לראשות הממשלה
רונן גולדשטיין  |  16/10/11 15:47
 
- פניה אל רונן גולדשטיין:
רחב מיריחו  |  16/10/11 21:48
8
אמסלם, אתה מביא כבוד לחרדים
נחום שחף  |  16/10/11 16:58
9
הסיבה שאמסלם אינו אמין בעיני
עמוס שנער  |  16/10/11 17:00
 
- מה אמרת? דמוקרטיה וצדק בש"ס?
אל: עמוס שנער  |  16/10/11 22:01
 
- חותם על כל מילה. ל"ת
אליהו חיים  |  16/10/11 22:29
 
- אתה לא ראוי לתגובה אך זכית
עמוס שנער  |  16/10/11 23:21
10
ד"ר דנינו מוסיף לאמסלם כבוד
יעל רוט  |  27/10/11 17:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
58 הנהגים השביתו בפתאומיות את פעולתה והכריזו על סכסוך עבודה    המפעילה: מעשה בריונות לא-מוצדק, בחודשים האחרונים מתנהל מו"מ עם הנהגים ועם נציגי ההסתדרות
נדב נוימן
מאות אלפי מפגינים ממאות ערים יצאו ביום שבת לרחובות כדי להפגין נגד המדיניות הכלכלית בעולם    ברומא ההפגנה הפכה לאלימה: "הייתה השתלטות מוחלטת של הפלג האלים הזה"
איתמר לוין
הרשימה פורסמה מעט אחרי חצות על-ידי משרד המשפטים באתר שירות בתי הסוהר    הבולטים שבין המחבלים הצפויים להשתחרר: האחראי על הפיגועים בדולפינריום, בסבארו ובמלון פארק; רוצחיהם של שבעה חיילים ובהם נחשון וקסמן; האחראים לפיגוע באוטובוס בחיפה
מערכת אתר ערוץ הספורט
נוצ'רינו, רוביניו וקסאנו כבשו, זהבי לא שותף. הנראזורי נכנעו 3:1 בקטניה
עידן חגי
סולליך הבקיע בדקה ה-9 בבעיטה אדירה מ-18 מטרים, בן לולו איזן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il