X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עתירת המתמחים: "ביה"ד הארצי הנכבד קיבל את בקשתם של המשיבים לחוקק באמצעותו את חוק העבודה בכפייה ההחלטה מהווה פגיעה אנושה בחירויות ובזכויות יסוד"
▪  ▪  ▪
המתמחים מוחים. פגיעה בזכויות יסוד [צילום: פלאש 90]

המתמחים הגישו היום (ב') עתירה לבג"ץ ובקשה לקיום דיון דחוף נגד החלטת בית הדין הארצי לעבודה שקבע כי התפטרותם היא צעד קולקטיבי, ולפיכך מהווה שביתה אסורה. בעתירה, המנוסחת בלשון ציורית שמשווה בין המתמחים לעבדים עבריים, נכתב כי "פסק דינו של בית הדין לעבודה הינו, הלכה ולמעשה, יצירתה של עבדות מודרנית. בית הדין הארצי הנכבד קיבל את בקשתם של המשיבים לחוקק באמצעותו את חוק יסוד: העבודה בכפייה".
בעתירה נטען כי "ההחלטה להמשיך לכפות על העותרים לעבוד בכפייה במערכת הבריאות הציבורית בניגוד לצו מצפונם האישי, ולאחר שהתריעו ונתנו הודעה מוקדמת כמתחייב על-פי הדין על כוונתם, מהווה פגיעה אנושה בחירויות ובזכויות יסוד בין מכוח חוק-יסוד חופש העיסוק ובין מכוח חוק-יסוד כבוד האדם וחירותו".
עיקרי דרישות המתמחים
העותרים, שישה מתמחים שהתפטרו, טוענים באמצעות עורכת הדין טל קרת ממשרד זיסמן, אהרוני, גייר ושות' כי בניגוד לפסיקת בית הדין לעבודה - שקבע כי מדובר בצעד קולקטיבי - מדובר למעשה בצעד אישי של המתמחים ש"מהווה ביטוי אישי לרצונה/ו לסיים את יחסי העבודה במערכת הבריאות הקיבוצית, ולפיכך יש לבחון תקפות מכתבי התפטרות אלו על-פי משפט העבודה האישי". זאת, בניגוד לפסיקה שהתייחסה לצעד על-פי משפט העבודה הקיבוצי.
העתירה מזהירה כי אם לא יותר למתמחים להתפטר, הם יעזבו את המקצוע או את הארץ ברגע שיוכלו, "ובכך מדינת ישראל תאבד דור שלם של רופאים מוכשרים. אובדן זה יהא רב מהתועלת שתהיה למערכת הבריאות מהמשך העסקתם של הרופאים באמצעות כפייה". עוד מזכירה קרת בעתירה כי גם הסטודנטים לרפואה והסטאז'רים הצטרפו למחאת המתמחים, וקובעת כי "הותרת החלטת בית הדין הארצי על-כנה תגרום למדינת ישראל לאבד את דורות העתיד של הרפואה בישראל - אשר כבר כעת שוקלים בשנית את רצונם להיכנס ולעבוד במקצוע, בו זכויותיהם הבסיסיות יהיו פחותות מאלו של כל אזרח שכיר במדינת ישראל, שכן לא יוכלו להתפטר מעבודתם".
"בית הדין הארצי לעבודה הנכבד המשיך לבסס את פסק דינו על עצם היותה של ההתפטרות 'מסה קריטית' - אינדיקציה לכך שמדובר בהליך קיבוצי, מבלי להתייחס לעובדה כי אותה מסה קריטית מורכבת מפרטים איכותיים, אשר כל אחד מהם גמר אומר בדעתו לאחר שערך חשבון נפש וקרא בעיון את תנאי ההסכם הקיבוצי, להתפטר", נכתב בעתירה.
עוד נטען בעתירה כי בית הדין לעבודה לא קבע מתי רשאי מתמחה להתפטר. כמו-כן שואלים העותרים: "מדוע קבע בית הדין הארצי לעבודה כי נטל ההוכחה מוטל על העובד? מדוע עליו להוכיח שהתפטרותו אותנטית ועונה על דרישות הדין? מה צריך העובד לעשות על-מנת לעמוד בנטל זה?".

תאריך:  17/10/2011   |   עודכן:  17/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המתמחים לבג"ץ: "ביטול ההתפטרות - עבדות מודרנית"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא יחסי עובד מעביד
יואל קורנבלום  |  17/10/11 20:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ליבוביץ היה מגיע עם האופנוע שלו לסניף בנק, שודד אותו באיומי אקדח ונמלט עם הכסף
עופר וולפסון
הודיעה כי קיבלה את הודעת ההסתדרות על כינון סכסוך עבודה ושביתה אפשרית ברשת הקמעונאית העומדת להימכר, בהיעדר קיומו של מו"מ להבטחת זכויות כ-12,500 העובדים
איתמר לוין
נציג אלמגור: מאיר דגן אמר שהשינוי בעסקה היה לרעה    משפחת שליט: לא להיעתר לשום בקשה שלא ניתן להעריך ולצפות את משמעויותיה    ביניש: יש להניח שהממשלה ידעה שמשפחות הקורבנות מתנגדות לעסקה והיא שקלה זאת
עופר וולפסון
חברה-בת של תאת, לימקו, תספק לצבא האמריקני מערכות קירור חשמליות עבור תוכנית טילי הפטריוט    משך החוזה הוא לחמש שנים, עם אופציה להארכה עבור תחזוקה ותיקונים
איתמר לוין
טוענת שכל דחייה בעסקה תביא לסיכולה ושאין אפשרות לשנות כעת אף אחד מהפרטים בה    מסרבת להתחייב שתמסור מראש מידע למשפחותיהם של קורבנות 550 המחבלים שישוחררו בשלב השני של העסקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il