X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הארכת הרפורמה במוניות השירות פותחת פתח ליצירת תוואים לשכונות חדשות ולמקומות חדשים הבשורה: אפשרות להחליף בין אוטובוס למונית
▪  ▪  ▪
מוניות שירות בפעולה

מוניות השירות ישולבו במערך כרטיסי הרב-קו ויתוספו להן תוואים חדשים. זה הסיכום המסתמן מדיונים שנערכו בוועדה משותפת למשרד התחבורה ולאיגוד מוניות השירות, שהוקמה לפני שנה וחצי.
תוואים חדשים שייכנסו לשכונות חדשות
הארגון-מחדש במוניות השירות, שעל-פי מה שנקבע בשנת 2006, ועתיד היה להסתיים בשנת 2013 יוארך עד לשנת 2016. הדבר מעוגן בהצעת חוק ממשלתית הצפויה לקבל אישור. הדבר איפשר יצירת חלון לביצוע שינויי תוואי המסלולים, בעיקר בערים הגדולות בהן נוספו במהלך השנים שכונות חדשות אליהן לא הורשו נהגי 1,800 מוניות השירות הפעילות להיכנס.
המהלך פותח פתח הנותן אפשרות להעביר בקשות לשינויי תוואים. הדבר יקודם גם באמצעות ועדת הכלכלה של הכנסת, שנחושה לקדם את הנושא ומשקיעה בו הרבה משאבים. לאחר החגים יצבור הנושא תאוצה וסנוניות ראשוניות צפויות בחודשים הקרובים. סמנכ"ל משרד התחבורה אלכס לנגר, מיוזמתו, אף מציע את פתיחתם של קווים חדשים לחלוטין של מוניות שירות. לפי שעה לא ידוע היכן.
רב-קו - לא רק בגוש-דן
הפעימה השנייה של הארגון-מחדש בתחבורה הציבורית בגוש-דן השפיעה על רבים מקווי מוניות השירות. הקווים הבינעירוניים נפגעו ברובם, העירוניים לא נפגעו, ובקווים המטרופוליניים היו כאלה שנפגעו וכאלה שלא.
אם לא יצוצו בעיות, ניתן יהיה להשתמש בכרטיס החכם (רב-קו) במוניות, ולא רק בגוש-דן אלא בכל רחבי הארץ. משמעות הדבר היא מתן סובסידיה למוניות, והחשבתן כרכב תחבורה ציבורית לכל דבר ועניין. כיום מופלות המוניות לרעה לעומת האוטובוסים.
בעיית הסליקה
המכשול העיקרי הוא יצירת מערכת סליקה אמינה. בעוד שבחברות התחבורה הציבורית, לרבות בחברות הפרטיות, נעשית סליקה משותפת לחברה עצמה, אצל המוניות הנושא מורכב יותר משום שכל נהג מונית הוא עוסק מורשה, והכסף אמור להיות מחולק ברמת הנהג ולא ברמת החברה.
באוטובוסים נעשית הסליקה באמצעות חברת דואר ישראל, וכדי ליצור מערכת סליקה ואמינה גם למוניות, אחד הרעיונות שהועלו הוא כי הסליקה תתבצע באמצעות חברת אשראי.
על הרפורמה הצפויה בענף המוניות נמסר בכינוס "עסקים בתחבורה", שהתקיים בערב חג סוכות באחוזת הברון, ובו השתתפו כ-1,500 מבקרים מקרב מפעילי מוניות ורכבי הסעה. הדוברים בכינוס ציינו את התנהלותו של הענף בתנאי תחרות קשים, ואת חובתם של ראשי הארגון כלפי הנהגים ביצירת אקלים כלכלי שניתן לפעול בו ללא סיכון גבוה וברווחיות סבירה על-מנת להתקיים.
בין יתר הנושאים שעלו בכינוס היה מכרז קרוב לרכישת דלק במרוכז בהיקף של כ-60 מיליון ליטר בשנה, הקמת מועדון לקוחות "דרכים" אשר יטפל ברווחת הנהגים במתן הטבות ברכישת מוצרים ושירותים.

תאריך:  17/10/2011   |   עודכן:  10/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסתמן: רב-קו - בקרוב גם במוניות שירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
האדומים ניצלו מהפסד כבר במחזור הראשון. סטרוברי הצטיין עם 23 נק'
עופר וולפסון
בסקירת ההתפתחויות הכלכליות בחודשים האחרונים, מצביע בנק ישראל על-רקע משברי חוב באירופה וטלטלה בשווקים הפיננסיים, חשש להאטה ניכרת בקצב הצמיחה בעולם, המשך חוסר היציבות הגיאו-פוליטית באזורנו והשלכות המחאה החברתית בישראל
איציק וולף
ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל יקבלו את פני החייל החטוף עם שובו במסוק לבסיס תל נוף    ילוו אותו עד לחדר שבו ימתינו ההורים נועם ואביבה שליט    שגריר צרפת בישראל ימסור מחר לגלעד שליט איגרת אישית מסרקוזי
עידן יוסף
בעקבות תלונות מצד סטודנטים פרסם משרד התחבורה למפעילות התחבורה הציבורית הנחיה שתייתר לפי שעה את הצורך בהצגת תעודת סטודנט בטעינת כרטיס
אלעזר לוין
ידרשו משר הפנים שלא לאשר מכירת המגרש    "הדירות חייבות להימכר לבני השכונה ודרום העיר, ולא למשקיעים מהצפון, שיקנו בהנחה של 10% ויעשו רווחי הון"    העירייה בתגובה ל-News1: רוב הדירות מיועדות לדיור בר השגה, אין אפשרות למכרן רק לתושבי השכונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il