X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חיידק שגורם לדלקת התוספתן ולמחלת חניכיים זוהה בגידולים של המעי ייתכן שהחיידק הוא שמתחיל את התהליך הסרטני של סרטן המעי
▪  ▪  ▪
קשר לא ברור [צילום: פלאש 90]

חיידק שגורם לדלקת התוספתן ולמחלת חניכיים זוהה בגידולים של המעי. על בסיס המחקר, ייתכן שהחיידק הוא שמתחיל את התהליך הסרטני של סרטן המעי, הממאירות הקטלנית השנייה מסוגה. רק סרטן ריאות גורם למותם של אנשים רבים יותר בכל שנה.
במידה שמחקרים מקיפים יותר יתנו תוקף לממצאים, הרי שחיידק ה-fusobacterium יוכל לשמש בעתיד למניעה וסריקה של סרטן המעי, שנכון להיום ניתן לאבחון בעזרת קולונוסקופיה או בדיקות לנוכחות דם בצואה. ה-fuscobacterium יכול לשחק גם תפקיד בקביעת הערכת הסיכויים של סרטן המעי ועיצוב הטיפול במחלה, כך על-פי שני צוותי מחקר שעבדו בצורה עצמאית ודיווחו על קשר בין החיידק לסרטן מערכת העיכול התחתונה.
חיידק ה-Fuscobacterium הוא שחקן ידוע בהפרעות המאופיינות בדלקתיות, כמו מחלות חניכיים ודלקת התוספתן. מדענים גילו כבר קשר בין סוגים מסוימים לשתי מחלות מעי דלקתיות - דלקת כיבית בכרכשת ומחלת קרוהן, שתיהן מעלות את הסיכון לסרטן המעי. בנוסף לעידוד הדלקתיות, ל-fuscobacterium יש איכויות נוספות שהופכות אותו למאיים ביותר: הוא חודר לרקמות והוא דביק, עובדה שעוזרת להסביר את נוכחותו בפלאק הדנטלי הנצמד לאמייל השיניים.
צוות מחקר קנדי גילה כמות רבה יותר במידה משמעותית של fuscobacterium RNA (סוג של חומר גנטי) בגידולי מעי בהשוואה לרקמות בריאות של אותם אנשים. הממצא הפתיע את החוקרים משום ש-fuscobacterium הוא תושב נדיר במעיים בריאים ולא נמצא קשור קודם לכן לסרטן.
קבוצת החוקרים האמריקנית השוותה רקמות סרטניות ורקמות בריאות של המעי בחיפוש אחר חלקי דנ"א של החיידק (סוג נוסף של חומר גנטי). ההשערה הייתה כי אם חיידקים ווירוסים מעורבים בהתפתות סרטן המעי, כמות החיידקים בגידולים תהיה שונה מזו שברקמות בריאות. ואכן, כשבדקו תחילה רקמות של תשעה בני אדם ואז של 95 נוספים, הם גילו עלייה בסוגי ה-fuscobacterium, במיוחד fuscobacterium nucleatum, fuscobacterium mortiferum ו-fuscobacterium necrophorum ברקמות חולות.
זיהומים גורמים לסוגי סרטן רבים
גידולים וחלקים המקיפים אותם מכילים תערובת מורכבת של תאים סרטניים, תאים נורמלים וסוגים רבים של אורגניזמים, כמו גם חיידקים ווירוסים. לאורך העשור האחרון, חוקרים רבים התמקדו בקשר בין תאי הסרטן לסביבה החיידקית שלהם, במיוחד באינטראקציה בין התאים שעלולה לעודד את היווצרות הסרטן וגדילתו.
שני המחקרים פורסמו במהדורה המקוונת של העיתון הבינלאומי Genomic Research.
החוקרים מאמינים כי הממצאים אינם יכולים להצביע במדויק האם זיהום ב-fuscobacterium גורם לסרטן המעי הגס, או שזיהום מ-fuscobacterium ודלקתיות מתפתחים בעקבות הסרטן. מחקרים נוספים שישוו בין החיידק ברקמות של חולי סרטן עם רקמות של אנשים בריאים יוכלו לגלות אם קיימים סוגים רבים יותר של fuscobacterium במעיים של חולי סרטן המעי, בהשוואה לאוכלוסיה הכללית.
מוקדם יותר השנה, חוקרים בריטים פרסמו מקרה של גבר בן 72 עם סרטן רקטלי שכיב בכבד שלו הכיל fuscobacterium nucleatum. הם התייחסו לממצאים כמקרה הראשון בספרות המקצועית שנמצא קשר בין סרטן המעי הגס ל-fuscobacterium nucleatum.
סוגים מסוימים של סרטן מקורם בזיהומים. החיידק הליקובטור פילורי שאחראי לכיבים בקיבה עלול לגרום גם לסרטן קיבה. וירוסים האחראים להפטיטיס B ולהפטיטיס C גורמים גם לסרטן הכבד, ווירוס הפיפלומה גורם לרוב מקרי סרטן צוואר הרחם.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  18/10/2011   |   עודכן:  18/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיידק של מחלת חניכיים ותוספתן אחראי לסרטן המעי הגס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הטלוויזיה המצרית שידרה תמונות ראשונות של גלעד שליט    הובל על-ידי אחמד ג'עברי לידי המתווכים המצריים כשהוא לבוש בבגדים אזרחיים וחבוש כובע מצחיה
יפעת גדות
גופתו של ביליס נטבלה באמבטיית מלח במשך יותר מחודש ועורו נמשח בשמן. לאחר מכן נעטפה הגופה בבד פשתן ולאחר שלושה חודשים של ייבוש, התהליך הסתיים
עידן יוסף
השתיים, ובהן אמנה מונה, ביקשו לעבור למצרים    רק אחת מהן תועבר
עידן יוסף
הארבע נעצרו יחד עם פעיל הימין איתמר בן גביר, שנעצר לאחר שנאסר עליו להפגין מול כלא הדרים
יפעת גדות
חוקרים מקווים להדריך בשנים הבאות כמה שיותר מעצבי שיער משום שמעורבותם יכולה להיות מבטיחה ביותר במלחמה בסרטן העור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il