X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מעורר שאלות סביב ההנחות והמיתוסים שיש לאנשים על סקס ועל החוקים שיש לגברים ולנשים בחדר המיטות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]
נשים המשתמשות בגלולות בוחרות גברים משעממים
יפעת גדות
נשים שהשתמשו בגלולות כשפגשו בבן זוגן נטו יותר להיות באותה מערכת יחסים בזמן המחקר * למרות שדירגו את מראה גופו של בן הזוג נמוך בסולם האטרקטיביות, לעומת נשים שלא השתמשו בגלולה, הרי שאת הפרנסה לה דאג דירגו במקום גבוה
לרשימה המלאה

בתוכנית הטלוויזיה המצליחה סקס והעיר הגדולה, קרי, אחת הדמויות הראשיות אומרת לחברתה הטובה ש"גברים שנראים טוב מדי אף פעם לא טובים במיטה כי הם אף פעם לא היו צריכים להיות כאלו". זהו רק אחד מהסטראוטיפים המגדריים אליהם נחשף הקהל בתוכנית הפופולרית.
התוכנית עוסקת בסטראוטיפים רבים הקשורים לסקס ולמגדר ופעם הראשונה אולי מציגה אותם בצורה שונה כל-כך מזו בה הם מוצגים בתוכניות אחרות.
כעת, סקר חדש שפורסם על-ידי פרופ' לפסיכולוגיה טרי קונלי וצוות הסטודנטים שלה מאוניברסיטת מישיגן, בדק כיצד סטראוטיפים מגדריים עוררו את המהפיכה הסקסואלית אותה החלו נשים בשנות ה-60, וכעת נישאת בגאווה על-ידי קרי וחבורתה.
המאמר, שפורסם בגיליון האחרון של Current Directions in Psychological Science, עיתון המתפרסם על-ידי האיגוד למדע פסיכולוגי, מעורר שאלות סביב ההנחות והמיתוסים שיש לאנשים על סקס ועל החוקים שיש לגברים ולנשים בחדר המיטות.
צוות החוקרים סקר מחקרים שנעשו לאחרונה ואת הספרות המקצועית בנושא תפקידי מגדר ומיניות, כשהמטרה היא לספק מידע עכשווי על הדרך בה נשים וגברים מתנהגים, חושבים וחושקים בסקס ומתייחסים לבני זוגם הרומנטיים. לדוגמא, ישנם אנשים רבים המתייחסים למין היפה כפרחים עדינים ורכים, ביישנים ונבוכים בחדר המיטות, כשהגברים הם אלו הנוטלים את המושכות לידיים ומפגינים את כישוריהם המיניים.
מאז ומתמיד היו קיימים סטראוטיפיים מגדריים בנושא סקס ורק בתקופה המודרנית אנשים החלו לבחון אותם מחדש ולעסוק בהם.
החוקרים מקווים שהמאמר יעזור לחשוף ולהפיג את המיתוסים השכיחים, ויגרום לאנשים להיות מודעים יותר לגורמים החברתיים (יותר מאשר לסיבות המבוססות על ביולוגיה) הקשורים לסקס.
הרעיון מאחורי הפרויקט היה להביא לתפיסה מגוונת וייצוגית יותר של הקשר בחיים המודרנים בין נשים לגברים. בקצרה, מה שהניע את החוקרים הייתה העובדה שאנשים בדרך חושבים שגברים משוגעים לסקס ואילו הנשים מצטנעות וזהירות יותר, כשלמעשה תיאורים אלו אינם משקפים נכונה את הדרך בה גברים ונשים מתנהגים בדרך כלל.
לאחר שסקרו את הספרות המקצועית בנושא הגיעו החוקרים למספר מסקנות הקשורות להבדלים במיניות בין המגדרים, המוכיחות כי אף אחת מההנחות הפופולריות לגבי הדרך בה גברים ונשים מתנהגים, חושבים וחושקים בסקס אינה משכנעת ואינה מבוססת כפי שחשבו עד כה.
החוקרים הדגישו את חשיבות המחקר לחברה של ימינו הבוחנת דעות חברתיות על מיניות ואת תפקיד הגברים והנשים במערכות יחסים מיניות, ומקווים שהמאמר יעזור לסלק חלק מהסטראוטיפים שמקורם במידע לא מדויק.

תאריך:  18/10/2011   |   עודכן:  18/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחקר חדש שובר סטראוטיפים בחדר המיטות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
תא"ל פולי מרדכי עדכן כי שליט עובר כעת בדיקות רפואיות מקיפות, שלאחריהן יוחלט באיזה אמצעי יחזור לביתו במצפה הילה    בני משפחתו שוהים לצידו כל העת    התייחס לשחרור התמונות המאוחר מהצד הישראלי: "קיבלנו החלטה עקרונית וערכית להימנע עד כמה שניתן מהוצאת תמונות בטרם המשפחה תקבל אותן"
מירב ארד
התמונות הראשונות של גלעד בטלוויזיה המצרית    הראיון החטוף מיד לאחר השחרור    העברתו לידיים ישראליות    שיחת הטלפון הראשונה עם המשפחה    הפגישה עם ראש הממשלה והשיבה לחיק המשפחה    יומן שחרור של החייל גלעד שליט
עופר וולפסון
איגודי העובדים ביוון, המייצגים כ-2 מיליון איש, הכריזו על שביתה כללית חסרת-תקדים בת 48 שעות, במסגרתה המדינה תושבת לחלוטין    הרקע למחאה: כוונת הממשלה לאשר צעדי צנע נוספים
מירב ארד
בקרי התנועה האווירית ביוון הצטרפו לשביתה הכללית המתוכננת במדינה החל ממחר    ארקיע הודיעה על שינויים בלוח הטיסות ועל הקדמת חלק מהטיסות אשר תוכננו לצאת מחר
איתמר לוין, איציק וולף
"לא רציתי שגלעד יהיה כמו רון ארד"    ברק: עמדנו במטרה - להשיב את שליט הביתה גם במחיר כבד, אך לא בכל מחיר    גנץ: נמשיך ללוות את משפחת שליט ככל שיידרש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il