X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש למשפחה - הערכאה שתדון בירושתו של יולי עופר - מסביר כיצד יש לבחון את כשירותו של אדם להעניק כספים לאחד מילדיו לפני מותו וכיצד ליישם את חזקת השיתוף בינו לבין אשתו
▪  ▪  ▪
יולי עופר [צילום: בוצ´צ´ו]

פסק דין של בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב מרמז מה עשויה להיות ההכרעה בנושא ירושתו של יולי עופר, ובמיוחד - האם אלמנתו רות זכאית למחצית מהנכסים שצבר ב-26 שנות נישואיהם. ירושתו של עופר תידון גם היא בבית המשפט למשפחה.
השופט נפתלי שילה התבקש לבטל העברת 1.1 מיליון שקל של אדם לבנו, עימו לא היה בקשר במשך שנים ארוכות, ואשר בוצעה חמישה שבועות לפני שהתאבד. במרכז הדיון עמדו שתי שאלות, המזכירות מאוד את אלו שצפויות להידון בתיק עופר: כשירותו של האב בעת העברת הכספים וזכאותה של רעייתו למחצית עזבונו.
בנוגע לכשירות, מינה שילה מומחה מטעם בית המשפט - ד"ר ברבר. הלה בדק את תיקו הרפואי של המנוח, אשר כלל גם בדיקה נפשית שבוצעה סמוך מאוד להעברת הכספים, וקבע שלא היה כשיר לבצע את ההעברה. זאת, משום שסבל שנים רבות מדיכאון, טופל בתרופות נוגדות דיכאון ומצבו הנפשי התדרדר בצורה משמעותית במועד בו העביר את הכסף.
ואולם, כאשר נחקר על חוות דעתו, הביע ברבר מסקנות שונות מאוד מאלו שציין בכתב. הוא אישר, כי אין הוכחות לכך שהמנוח לא היה צלול קוגניטיבית ביום ההעברה. לפיכך, בחן שילה עדויות אחרות ובראשן עדותו של עו"ד רמי דרור, שהכין צוואה עליה לא הספיק המנוח לחתום. על סמך כל אלו הגיע למסקנה, כי המנוח היה צלול ופעל מרצונו החופשי.
בנוגע לחלקה של האלמנה קבע שילה, כי היא לא הייתה צריכה להגיש תביעה כלשהי כדי לקבל מחצית מנכסי בעלה, וכי היה מקום להגיש אותה - כפי שנעשה - רק משנעשתה פעולה חריגה בדמות העברת הכספים לבן האחד. לדבריו, חזקת השיתוף פועלת בצורה אוטומטית, ומי שרוצה לסתור אותה - עליו נטל ההוכחה. האח שהתנגד לקיום המתנה טען שבפועל הפרידו הוריו את רכושם, אך לא הוכיח זאת. לדברי שילה, גם הפרדת חשבונות הבנק של ההורים אינה מלמדת על הפרדת רכוש, שכן הוכח שהבעל הוא שניהל את העניינים הכספיים של שניהם.
בדיקת טיוטת הצוואה שהכין המנוח מגלה, ממשיך שילה, מדוע העביר לבנו דווקא 1.1 מיליון שקל. סכום זה היה שווה למחצית נכסיו, דהיינו - אותה מחצית בה היה רשאי לעשות כרצונו. המחצית השנייה שייכת לאשתו וממנה לא ניטל דבר.

תאריך:  18/10/2011   |   עודכן:  18/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פס"ד רומז לכיוון האפשרי של הפסיקה בירושת עופר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מועד פירעון ההלוואה שקיבלה עבור הרכישה, בהיקף של כ-8 מיליון אירו, פג היום    החברה מופסדת על הנכס    תנהל מו"מ עם הגוף המממן באשר לאפשרות הארכת ההלוואה הקיימת
עידן יוסף
הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ בירך את רס"ל גלעד שליט ומשפחתו, עם שובו ארצה. "משימת הכוח בו השתתף שליט, באה היום לסיומה", אמר
יפעת גדות
מעורר שאלות סביב ההנחות והמיתוסים שיש לאנשים על סקס ועל החוקים שיש לגברים ולנשים בחדר המיטות
עופר וולפסון
תא"ל פולי מרדכי עדכן כי שליט עובר כעת בדיקות רפואיות מקיפות, שלאחריהן יוחלט באיזה אמצעי יחזור לביתו במצפה הילה    בני משפחתו שוהים לצידו כל העת    התייחס לשחרור התמונות המאוחר מהצד הישראלי: "קיבלנו החלטה עקרונית וערכית להימנע עד כמה שניתן מהוצאת תמונות בטרם המשפחה תקבל אותן"
מירב ארד
התמונות הראשונות של גלעד בטלוויזיה המצרית    הראיון החטוף מיד לאחר השחרור    העברתו לידיים ישראליות    שיחת הטלפון הראשונה עם המשפחה    הפגישה עם ראש הממשלה והשיבה לחיק המשפחה    יומן שחרור של החייל גלעד שליט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il