X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הכונס מונה לתפיסת חומר מחשב במסגרת הסכסוך הקשה בין אגאייר לבין דודו הבקשה הוגשה לאחר שבא-כוחו של הדוד, דורי קלגסבלד, שילם לכונס 700,000 שקל השופט מותח ביקורת קשה על עו"ד אופיר בלום, בא-כוחו של אגאייר
▪  ▪  ▪
גומא אגאייר. סכסוך ארוך עם הדוד [צילום: פלאש 90]

אין זה רצוי ששכרו והוצאותיו של כונס ישולמו בידי מי שביקש למנותו לתפקיד, בלא קבלת אישורו של בית המשפט, ושרק לאחר מכן יתבקש בית המשפט לשפות את המשלם על תשלום זה. ואולם, אם הדבר נעשה בכל זאת, אין בכך עילה כדי להעביר את כונס הנכסים מתפקידו בטענה של משוא פנים לצד ששילם לו. כך קובע (9.10.11) שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, משה דרורי.
דרורי דחה את בקשתו של גומא אגאייר, לשעבר בעלי בית"ר ירושלים בכדורגל וכיום בעלי הפועל ירושלים בכדורסל, להעביר מתפקידם את הכונס עו"ד ערן פרזנטי ואת מומחה המחשבים מטעמו, יואב זילברשטיין. בקשתו של אגאייר התבססה על כך ששכרם של השניים שולם בידי דודו של אגאייר, תום קפלן, וחברת טיגריס שבבעלותו.
מינוי הכונס נעשה במסגרת סכסוך ארוך וקשה בין אגאייר לקפלן, המתנהל ברובו בארה"ב. קפלן טען, כי אגאייר ביצע ריגול תעשייתי וגנב בשנת 2009 מתיבת הדוא"ל שלו 40,000 הודעות. קפלן תבע מאגאייר פיצוי של 10 מיליון דולר, ופרזנטי מונה לבקשת קפלן ככונס לצורך תפיסת המידע שלטענתו נגנב ממנו.
הדרך הראויה מול הדרך המקובלת
אגאייר ביקש לבטל את מינויו של פרזנטי בטענה שקיבל כספים מקפלן. פרזנטי אישר, כי קיבל תשלום של 278,000 שקל והחזר הוצאות של 250,000 שקל. עד הדיון, בספטמבר השנה, הגיע הסכום המצטבר ל-700,000 שקל. את התשלום בפועל ביצע עו"ד דורי קלגסבלד, בא-כוחו של קפלן.
לדברי דרורי, מן הראוי ששכרו של הכונס יוערך וייקבע על-ידי בית המשפט, שיטיל על מי מהצדדים לשלמם, וכי הם לא ישולמו לו ישירות על-ידי בעל הדין שביקש את מינויו. ואולם, אין זו הדרך היחידה שמתירה הפסיקה, וגם מבחינת הנוהג אין זו הדרך היחידה המקובלת. לדבריו, נוהג זה עולה הן מדבריו של פרזנטי עצמו על 30 תיקים בהם שימש ככונס נכסים, והן מדבריהם של עורכי דין אחרים.
דרורי מציין, כי במהלך הדיון נטען, כי גם בא-כוחו של אגאייר, עו"ד אופיר בלום, נהג בדרך דומה. דרורי שאל את בלום האם הדבר נכון, ובלום השיב שלא בדק זאת במשרדו. על כך העיר לו דרורי בחומרה בזמן אמת: "כיצד מעיז עו"ד להופיע בבית משפט, כאשר מועלית נגד משרדו טענה, והוא עונה לי 'עובדה זו לא נבדקה על ידי, כי לא נתמכה בתצהיר', כאשר הוא יודע שהשאלה תעלה בפני בית משפט היום". בעקבות הערה זו הודיע בלום שהוא מסיים את טיעוניו, אך בפועל המשיך לטעון וגם התערב במהלך טיעוניהם של עורכי דין אחרים.
בלום טען שלא היה צריך להתייחס לטענה זו, משום שלא נתמכה בתצהיר, אך דרורי מעיר בפסק הדין: "דרך זו של התייחסות עו"ד אחד לחבירו – אינה מקובלת עלי. מן הראוי לתת קרדיט מינימאלי לעו"ד, וכי כאשר מוסר עורך דין מידע כלשהו לבית משפט, יש להאמין לו. לפי השקפתי, אין צורך שעו"ד יתמוך כל עובדה או כל נתון שהוא מוסר לבית המשפט, בתצהיר, שכן הוא officer of the court, ולא יעלה על הדעת כי עו"ד ימסור לבית משפט מידע שאינו נכון... גם אם ההערכות שיש לי ביחס למקצוע עריכת דין אולי יש בהן אופטימיות יתר, או wishful thinking, עדיין אני חושב שכך צריך לנהוג כלפי מקצוע עריכת הדין, אשר לו הקדשתי למעלה ממחצית יובל של חיי, לפני מינויי כשופט".
מחמאות ליושרו ומקצועיותו של הכונס
בהמשך פסק הדין מותח דרורי ביקורת נוקבת על בלום, פרזנטי ועו"ד ד"ר נמרוד קוזלובסקי, המייצג את החברות שבבעלות אגאייר: "המתח ששרר ביניהם, כלל ההתפרצויות וההפרעות אחד לשני, במהלך הטיעונים, כאשר חלק מהטיעונים או ההפרעות כתובים בפרוטוקול, בין במסגרת הדברים עצמם בסוגריים, ובין בקטע חדש, שכל עו"ד ראה 'חובה' להפריע לחברו, בזמן טיעונו המסודר... חבל, שכך אני צריך לכתוב על עורכי דין".
דרורי דחה את טענתו של אגאייר, לפיה התשלום שקיבל פרזנטי מקלגסבלד פוגע ביושרתו וביכולתו לשמש ככונס: "לא נראה לי כי קבלת שכר טירחה מעו"ד קלגסבלד, גם אם הגיע לסך כולל של 700,000 שקל (שחלקו הוא תשלום למר זילברשטיין), יכול לפגוע באינטגריטי או ביושרה של עו"ד פרזנטי, הפועל ככונס נכסים מטעם בית משפט, ומצפה, מטבע הדברים, כי לא יהיה זה לו המינוי האחרון... כיצד יסכן עורך דין כזה את המוניטין שלו?!"
דרורי קובע: "אני סבור, כי כל פעולותיו של עו"ד פרזנטי, עד כה, כפי שהתגלו לי, מבוססים כולם על מקצועיות, יושרה, ורצון לקיים את החלטת בית משפט, כדי שאכן ייחשפו מתוך המחשב השרתים שבו והסיסמאות שבו, אותם מסמכים ותכתובות. בכך, יוכל עו"ד פרזנטי לבצע את המשימות שהוטלו עליו ככונס נכסים. אינני חושב שלעו"ד פרזנטי יש אינטרס, מניע או מטרה אחרת, פרט למילוי תפקידו על-ידי בית המשפט.
"למותר לציין, כי לא הונחה על-ידי מי מב"כ הנתבעים אפילו בדל ראייה, הסותרת את מה שכתבתי. נהפוך הוא, מכל הופעותיו של עו"ד פרזנטי בפניי, ומטיעוניו בכתב, נוכחתי לדעת כי הוא עורך דין רציני, מקצועי, מסור לתפקידו, ורואה לנגד עיניו את חובתו כלפי בית המשפט, לבצע את מה שהוטל עליו".

תאריך:  18/10/2011   |   עודכן:  18/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה דרורי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה בקשת גומא אגאייר לפטר כונס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מאות אלפי החוגגים בעזה הניפו דגלי חמאס ובירכו לשלום את מאות האסירים שחזרו    ההמון דרש: "העם רוצה גלעד חדש!" ועודד את החמושים לבצע חטיפות נוספות    חאלד משעל ואסמאעיל הניה: "הישג גדול. אור לאומה הפלשתינית"
איתמר לוין
שני הקצינים הם משפטנים וטייסי מסוקים    המשטרה הפחיתה באלפי שקלים לחודש את שכרם, למרות שבכך נפגעה ההצמדה לשכר בצה"ל ולמרות שהדבר לא נעשה באמצעות המנגנון שקבעה הממשלה
איציק וולף
אביו של פדוי השבי גלעד שליט הודה להמונים שתמכו במאבק לשחרור בנו משבי חמאס    "גלעד חזר הביתה אחרי מאבק מתיש וארוך, מאבק בחומות בצורות וטחנות רוח"    גילה כי בנו סובל מהיעדר טיפול בפציעות מיום החטיפה    "אנחנו מבינים את כאב המשפחות השכולות, גם לנו העסקה לא הייתה קלה"
מערכת אתר ערוץ הספורט
חלוץ מאיורקה שמח על שער השוויון: "הקבוצה הייתה בלחץ וחיכיתי לרגע שלי"
עופר וולפסון
בהצהרה שפרסם, כתב הנשיא לגלעד: "הורייך פעלו יומם ולילה באהבה, בנחישות ובכבוד לחזרתך. היית בודד בשבי. אבל לא היית לבד. העם כולו היה איתך"    פנה לאזרחי המדינה: "לא צהלות המחבלים יקבעו את גורלנו, אלא הצדק שבערכנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il