X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עמנואל ארביב עוסק בניהול השקעות דרך חברה שמרכזה בלונדון, ובעבר היה שותפו של הנוכל ניק לוין אי.בי.אי הוא מבתי ההשקעות הגדולים בארץ; שווי השוק שלו: 370 מיליון שקל המו"מ נוהל גם כאשר ארביב נחקר בחשד למתן השוחד לראש עיריית ר"ג באי-כוחו של ארביב: אנו משוכנעים שארביב לא ביצע כל עבירה
▪  ▪  ▪
צבי לובצקי. מנהלים 24 מיליארד שקל [צילום: יוסי זליגר]

עמנואל ארביב, מיליונר יהודי-איטלקי החשוד במתן שוחד של מיליון שקל לראש עיריית רמת גן, צבי בר, ניהל מו"מ לרכישת בית ההשקעות אי.בי.אי במאות מיליוני שקלים. לא ברור האם המו"מ נמשך, אם כי סביר להניח שהוא לכל הפחות הוקפא עד שיתברר האם יוגש כתב אישום נגד ארביב. אי.בי.אי לא מסרה דיווח כלשהו לבורסה, לרשות ני"ע או לציבור על המגעים שנוהלו עם ארביב.
על-פי החשד, בר קיבל שוחד של 225 אלף ליש"ט (למעלה ממיליון שקל) מארביב ומהיזם שאול לגזיאל, כדי שיקדם את האינטרסים של השניים באישורי בנייה בפרויקט בית ליר-אור (בניין מכללת רמת גן) ברחוב בן-גוריון בעיר. המדינה טוענת, כי בר נטל הלוואה מחברה לונדונית וארביב (המתגורר בלונדון) שילם את החזרי ההלוואה, עד שבדצמבר 2008 נפתחה חקירה גלויה נגד בר.
בית המשפט אסר בעבר לפרסם הן את שמו של ארביב והן את שמו של בית ההשקעות שמו"מ לרכישתו ניהל, לאחר שקיבל את טענתו של ארביב לפיה פרסום שכזה עלול לטרפד את העסקה. ואולם, ביוני השנה ביטל בית המשפט המחוזי בתל אביב את האיסור על פרסום שמו של ארביב, ובית המשפט העליון ביטל (יום ג', 18.10.11) את האיסור על פרסום השם אי.בי.אי. ביהמ"ש הותיר על-כנו את איסור הפרסום בנוגע למחיר שננקב במו"מ, והתיר רק לפרסם שמדובר היה במאות מיליוני שקלים.
אי.בי.אי הוא אחד מבתי ההשקעות הגדולים בארץ ונסחר בבורסה בשווי שוק של 370 מיליון שקל. הוא נמצא בשליטת דוד ויסברג, צבי לובצקי, עמנואל קוק (19.5% כל אחד) וקובי אלכסנדר, לשעבר מנכ"ל קומברס (19.2%). אי.בי.אי הוקם ב-1971 וכיום הוא מנהל 24 מיליארד שקל, מתוכם 16 מיליארד שקל בתיקי השקעות. עוד הוא עוסק בניהול קרנות נאמנות, קופות גמל, קרנות השתלמות, מסחר בבורסות בארץ ובחו"ל, מסחר במט"ח ועוד.
בשנת 2010 הסתכמו הכנסות אי.בי.אי ב-290 מיליון שקל והרווח הנקי ב-55 מיליון שקל. במחצית הראשונה של 2011, על-רקע המשבר המתמשך בשוק ההון, צנח הרווח הנקי שלו ב-64% ל-8 מיליון שקל בלבד, בעוד ההכנסות ירדו בשיעור צנוע של 3% ל-132 מיליון שקל. אי.בי.אי מעסיק 200 עובדים, יושבי הראש שלו הם לובצקי ועידו קוק, והמנכ"ל הוא רון ויסברג.
ארביב הוא מנכ"ל חברת ההשקעות Integrated Asset Management, שמרכזה בלונדון ולה סניפים נוספים בבירת בריטניה ובמילאנו. שותפו לחברה היה הנוכל ניק לוין, אשר ביצע תרגילי עוקץ במאות מיליוני ליש"ט. בשנת 2008 עברה החברה משבר קשה והיא נמחקה מן המסחר בבורסה בלונדון. על-פי דוחותיה לאותה שנה, האחרונים שפרסמה, היא ניהלה נכסים ב-2.4 מיליארד ליש"ט - כשני שלישים מהיקף הנכסים שמנהלת אי.די.אי. ארביב הוא הבעלים של וילה ברחוב גלי תכלת בהרצליה פיתוח, הרחוב היקר ביותר בישראל, ששוויה מוערך ב-20 מיליון שקל. הוא גם בעלי הזכויות בכמה נכסים בישראל דרך חברות שבבעלותו.
עורכי דינו של עמנואל ארביב, איתן מעוז ויוסי אשכנזי, מסרו:
"עמנואל ארביב הוא פילנטרופ ואיש עסקים מכובד ורציני המשקיע מזה מספר שנים בעסקים מגוונים הן בעולם והן בישראל. כל עסקיו של ארביב מנוהלים על-פי חוק, בהגינות ובמקצועיות. כל שנוכל לומר בשלב זה הוא: הצהרותיו של עמנואל ארביב בנוגע למכלול עסקיו הן אמת צרופה.
"בנושא החשדות נבהיר כי לאחרונה הופענו בשימוע בפני ראש המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה וצוותה והעניין ממתין להכרעה. אנו משוכנעים כי ארביב לא ביצע כל עבירה בישראל בקשר לצבי בר או בכלל וכי התיק כנגדו ייסגר".

תאריך:  19/10/2011   |   עודכן:  20/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החשוד במתן שוחד לצבי בר ניהל מו"מ לרכישת אי.בי.אי
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
אנשים מכוערים
גיליה  |  19/10/11 17:05
2
בתור נותן שוחד,מדוע הוא לא
" יושב"????  |  19/10/11 18:52
3
אני מוציא את כספי מבית ההשקעות ל"ת
כי אני מפחד   |  19/10/11 18:57
4
לובצקי - מגדולי כדורסלני ישראל
אהוד פרלסמן  |  20/10/11 02:29
 
- נקווה שלא מגדולי המושחתים
גוזל  |  20/10/11 07:55
5
הוא עוד יהפוך לגיבור תרבות
יועזר  |  20/10/11 07:51
6
ראש העיר שנחשד בשוחד ,אינו מתפ
סיימון  |  20/10/11 12:21
7
בר אישר בפקק בנוה יהושע מגדלים ל"ת
כבישים צרים בנוה   |  21/10/11 11:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון, יפעת גדות
המבצע הצבאי הנרחב, הכולל כניסת כוחות קומנדו ומפציצי חיל האוויר לצפון עירק, בוצע שעות אחדות אחרי שמורדים כורדים הרגו 24 חיילים טורקים ופצעו 18 אחרים במספר התקפות סימולטניות לאורך עיירות גבול טורקיות
מערכת אתר ערוץ הספורט
הסקאוטינג של פוליס קצת צולע: "יש לה זרים מנוסים, כולל שני ברזילאים"
יפעת גדות
איבדה את עוברה    הרופאים נאלצו לבצע כריתת רחם לאחר שהזיהום חדר לרחמה
עופר וולפסון
יחליף בתפקיד את גדעון תדמור, שנשאר בקבוצת דלק, וימונה לאחראי מטעמה על תחום חיפושי הנפט והגז    המהלך: כחלק מכוונת קבוצת דלק למחוק את דלק אנרגיה ממסחר בבורסה
עופר וולפסון
לאחר שנה של פיתוח משותף, הושקה בהונג-קונג התשובה של גוגל וסמסונג לאייפון החדש מבית אפל    כולל מנגנון משוכלל לזיהוי פנים ואת גרסת מערכת ההפעלה החדשה אנדרואיד 4.0    יושק בחודש דצמבר במחיר של 529 דולר בארה"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il