X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אשטרום דורשת 50 מיליון ש"ח טוענת: ירדנה עובדיה הוציאה מחשבון פרויקט בניית בית החולים בגינאה המשוונית סכומי כסף שהועברו לגופים ו/או חברות שבשליטתה וזאת תוך הפרת יחסי אמון עובדיה דוחה את הדרישות וטוענת: אשטרום מנסה לקבל כספים ללא כל עיגון ובסיס בניסיון להתעשר שלא כדין
▪  ▪  ▪
ירדנה עובדיה. כתב תביעה בהיקף 50 מיליון שקל [צילום: מן הטלוויזיה]

חברת אשטרום אינטרנשיונל מאשימה את אשת העסקים ירדנה עובדיה בהפרת יחסי אמון מיוחדים ששררו בין הצדדים ובגזילת כספים. כך עולה מטענות החברה שהועלו במכתב ששיגרה אליה, וכן מכתב תביעה שגיבשה נגדה. עובדיה דוחה את כל הטענות נגדה ומייחסת לאשטרום ניסיונות להוצאת כספים באופן בלתי חוקי.
אשטרום דורשת מעובָדיה סכום של 50 מיליון ש"ח, המגיע לאשטרום - לטענתה, נוכח חלקה בעבודות יזמות וקבלנות שביצעה בגינאה (מערב אפריקה) בשותפות עם ירדנה עובדיה. מדובר במיוחד בפרויקט בניית בית החולים בבאטה-גינאה המשוונית.
ירדנה עובדיה נודעה כאשת עסקים ישראלית ומסתורית, ובעלת קשרים מיוחדים עם תיאודורו אוביאנג, הנשיא והמושל ברפובליקה של גינאה המשוונית שבמערב אפריקה. היא נחשבה לאשת סודו של הנשיא, ומכוח זאת הובילה עסקות ענק במסדרונות הממשל במדינה. בזכות אותן עסקות היא הצליחה להרוויח עשרות מיליוני דולרים.
עובדיה, התמחתה בגיוס חברות ענק לביצוע עבודות בגינאה בתחומים רבים ומגוונים, ובהם: חשמל, קבלנות בנייה, תשתיות ומסחר. במיוחד עסקה עובדיה בייזום ובהקמת מוסדות ציבור, לרבות בתי חולים ומשרדי ומתקני ממשלה.
קשריה המיוחדים עם ראשי הממשלה איפשרו לה "לסדר" לחברות ענק ישראלים ולגורמים עסקיים נוספים עבודות בגינאה המשוונית בהיקפים גדולים. עובדיה הרווחה מכך ממון רב - הן מתיווך, והן בשל חלקה בייזום. כל זאת ללא מכרזים.
לטענת אשטרום, בתקופה שבין דצמבר 2007 לבין אוגוסט 2008 הופקדו בחשבון הפרויקט סכומים שמקורם היה משרד האוצר בגיניאה, אשר שולמו בגין העבודות שביצעה אשטרום (באמצעות חברה-בת) בפרויקט בניית בית החולים. עתה טוענת אשטרום, כי מחשבון הפרויקט הוצאו כספים שלא כדין ואלה הועברו לחברות ו/או לגופים השייכים ו/או הקשורים אל ירדנה עובדיה. כל זאת ללא ידיעת אשטרום וללא קבלת הסכמתה המוקדמת.
במכתב ששוגר אל עובדיה מטעמה של אשטרום אינטרנשיונל במאי 2010 נדרשה עובדיה להשיב את הכספים לאלתר, שאם לא כן יינקטו צעדים משפטיים נוספים נגדה.
במכתב-תשובה מיולי 2010 עליו חתם בא-כוחה, עו"ד ברוך כצמן, נדחתה הדרישה על-הסף. "בנסיבות המקרה", נטען, "כפי שאמורות להיות ידועות היטב לצדדים כולם, ניכר כי מדובר בניסיון לקבל כספים ללא כל עיגון ובסיס, בניסיון להתעשר שלא כדין. מובן כי מרשתנו לא תסכים לשלם כספים למרשתך, אותה מי שמנסה, בדרך לא דרך, לעשות עושר ולא במשפט בניגוד לכל דין".
במכתב-התשובה נאמר עוד, כי אשטרום קיבלה את כל הכספים המגיעים לה בגין הקמת בית החולים בבאטה, גינאה המשוונית, וככל שקיים חוב בקשר לפרויקט, הרי שמדובר בחוב של ממשלת גיניאה המשוונית ולא בחוב מצד ירדנה עובדיה. במכתב מציעה ירדנה עובדיה שוב את שירותיה הטובים כדי "לסייע בידי מרשתך ולפעול אל-מול ממשלת גינאה המשוונית בכל הקשור לענייני הבנייה בקשר עם הפרויקט".
כאמור, אשטרום דורשת את כספה, ולכן גיבשה כתב תביעה בהיקף 50 מיליון ש"ח. עו"ד זאב שרף, יחד עורכי הדין שרון בן-חיים ויונתן לב, מייצגים את אשטרום בהליך זה.

תאריך:  21/10/2011   |   עודכן:  22/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סכסוך חריף בין חברת אשטרום לירדנה עובדיה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מי שהולך לישון עם
urixo  |  21/10/11 23:26
2
כפי שאני מכיר את אשטרום
לוין אלכס  |  22/10/11 18:43
3
אשטרום
אהרונוביץ  |  23/10/11 08:09
4
אשטרום תיכנע כדי שתפסיד פחות!
פועה  |  23/10/11 09:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שירלי בר דיין
מאמן בני יהודה החמיא להתקפה של זפרן: "הם מהירים ומסוכנים". בלילי בספסל
מערכת אתר ערוץ הספורט
הספרדי ראשון, 4 מרוכבי הונדה סיימו כמהירים יותר לקראת מירוץ מלזיה
עידן יוסף
דליקת החורש והקוצים נמצאת בשיאה באזור יסעור ואחיהוד    דרי בית אבות ביסעור ועשרות מתושבי הקיבוץ פונו מבתיהם    התושבים נקראו להסתגר בבתיהם ולהגיף את החלונות
אייל גרוסברד
כוכבי ה-NBA נלהבים. רודי: "שמח שעזרתי''. לואו: ''הקהל פה מדהים"
איציק וולף
יו"ר ועדת החוקה קרא לשלול את אזרחותם של הערבים הישראלים שהפגינו אתמול מול כלא השרון    ח"כ גלאון: רותם עצמו גילה סלחנות כלפי גורמי טרור מהימין    " שמאפשר טרור יהודי, סופו שקוצר טרור ערבי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il