X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביה"ד לעבודה קיבל את טענת העובדת, לפיה פוטרה גם משום שהעידה נגד הממונה הישיר עליה, לאחר שיו"ר הוועד התלוננה נגדו על הטרדה מינית מותח ביקורת על התנהגות ההסתדרות, שלא העניקה לעובדת הגנה ואחר כך ניסתה להגן על עמדת מנורה
▪  ▪  ▪
הנהלת מנורה-מבטחים. פיטורים ממניעים פסולים

חברת מנורה-מבטחים פיטרה עובדת בשל פעילותה בוועד העובדים ומשום שהעידה בתלונתה של מי שהייתה יו"ר הוועד על הטרדה מינית מצד בכיר בחברה. כך קובע (9.10.11) בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב.
רחל טריקי הייתה אם הבית בסניף מבטחים ברחוב יגאל אלון בתל אביב ושימשה כחברת ועד בקרן הפנסיה, כאשר נרכשה מבטחים בידי מנורה בשנת 2005. לאחר העסקה ניהלו עובדי מבטחים מאבק נגד כוונת מנורה להוציא אותם ממסגרת ההסכם הקיבוצי ולהעבירם לחוזים אישיים, וטריקי הייתה פעילה במאבק זה.
ביוני 2006 זומנה טריקי לשיחה עם מנהל משאבי האנוש במנורה-מבטחים, רוני שילה, במטרה לברר מהו מקור השמועות על יחסיו עם מזכירתו, אשר הביאו לתסיסה מצד עובדים אחרים בטענה להעדפתה של המזכירה. באותו חודש היא גם זומנה להעיד בפני היועץ המשפטי של החברה בעקבות תלונת יו"ר הוועד, עו"ד קרן יוסף, על הטרדה מינית בידי מנהל הלוגיסטיקה בחברה והממונה הישיר עליה, אבי נחמיאס. שלושה חודשים לאחר מכן פוטרה טריקי.
טריקי טענה, כי פוטרה בשל פעילותה בוועד ובשל העדות שמסרה נגד נחמיאס, שהיה הממונה הישיר עליה. מנורה-מבטחים טענה, כי הפיטורים באו בשל התנהגותה של טריקי ובשל יחסה המשפיל לעובדים, אנשי הנהלה וסוכנים של החברה.
השופטת נטע רות קיבלה במלואה את גרסתה של טריקי. היא מציינת, כי מנורה-מבטחים הביאה רק עדה אחת שהתייחסה להתנהגותה של טריקי, לא טרחה להביא עדים נוספים שלטענתה היו עדים לאותה התנהגות, ולא הסבירה הכיצד צצה לפתע התנהגות זו לאחר שלוש שנות עבודה בהן לא היו כל טענות כאלו כנגד טריקי. לעומת זאת, מצאה רות סיוע לגרסתה של טריקי בעדויות אחרות שהובאו בפני בית הדין. בין היתר העידה עו"ד גלית בן-אבו, שגם היא פוטרה בידי מנורה-מבטחים בשל פעילותה בוועד.
רות מותחת ביקורת גם על עדותו של נציג ההסתדרות - חיים אברהם, שהיה מזכיר הסתדרות המעו"ף במרחב ר"ג ובני-ברק. הלה העיד, כי שמע גם הוא את טריקי צועקת, אך כאשר נחקר על כך, הודה שכל שאמרה היה : "אלוהים יפגע במי שיפגע בפרנסה שלי". לדברי רות, "הדרך הסבירה היחידה להבין את התמיהות העולות למקרא עדותו של נציג ההסתדרות טמונה בנסיונו המאוחר להצדיק את האופן הפגום בו טופלו בשעתו פיטוריה של התובעת ע"י ההסתדרות", כאשר נמנע מלהעניק לה את ההגנה שהייתה ראויה לקבל.
בית הדין מוסיף וקובע, כי בהליך הפיטורים נפלו פגמים מהותיים, והוא נעשה בניגוד להסכם הקיבוצי. מנורה-מבטחים חויבה לפצות את טריקי ב-50,000 שקל בתוספת הפרשי ריבית והצמדה מאז 2006, וכן בהוצאות חריגות בסך 10,000 שקל בשל מה שבית הדין מכנה "קביעותינו דלעיל ביחס לחומרתן של נסיבות הפיטורים".

תאריך:  23/10/2011   |   עודכן:  23/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיים אברהם  נטע רות
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנורה-מבטחים פיטרה עובדת בשל פעילותה בוועד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
האם זו כתבה על המכון הביולוגי?
נס ציוני מודאג  |  23/10/11 21:13
2
ההסתדרות מעולם לא הגנה על
אובד מדינה  |  24/10/11 09:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אישה תקבל בחזרה 32,900 שקל שהלוותה לבן-זוגה לשעבר, למרות שהשניים התגוררו יחדיו, מאשר שהגבר לא הצליח להוכיח שהם יצרו מערכת נכסים משותפת
רועי גלדסטון
מכבי ת"א פתחה את הכיס. לשני הצדדים אופציה לצאת מהחוזה בתום העונה
איציק וולף
הפורמולציה החדשה אשר גורמת לתופעות לוואי קשות אושרה על-ידי משרד הבריאות כבר בשנת 2009    לאחר שרוב קופות החולים לא ביקשו לייבא חלופה לתרופה הגורמת לתופעות לוואי קשות הודיע משרד הבריאות ל-News1 כי מטופלים פרטיים אשר זקוקים באופן חיוני ודחוף לייבא תרופה - יכולים לעשות זאת על-פי תקנה 29 לתקנות הרוקחים
איציק וולף
יו"ר האופוזיציה קראה לראש הממשלה להציע לטורקים סיוע הומניטרי בעקבות רעש האדמה החזק שפקד את המדינה    "שיתוף פעולה על בסיס כזה יכול לסייע להפיג מתחים מדיניים בין המדינות"
יפעת גדות
בדיקת עיניים יסודית עשויה לצמצם את הבעיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il