X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש אישר - תוך ביקורת חריפה - את עסקת הטיעון בין המדינה לבין יעקב קאופמן, שהיה יועץ השקעות בחדר המסחר הראשי של הבנק הבינלאומי וגנב כספי לקוחות תוך הרצת מניות
▪  ▪  ▪
חדר העסקאות של הבינלאומי [צילום אילוסטרציה: AP]

22 חודשי מאסר בפועל - זהו עונשו של יעקב קאופמן, לשעבר יועץ השקעות בבנק הבינלאומי, אשר הודה בגניבת 1.5 מיליון שקל מלקוחות הבנק. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, חאלד כבוב, אישר (יום ב', 24.10.11) את עסקת הטיעון בין המדינה לבין ההגנה.
קאופמן העניק ייעוץ השקעות ללקוחות חדר המסחר של הבנק, ובהם מפעל הפיס, חברת הביטוח קרנית, ערוץ הקניות ולקוחות אחרים שניהלו בבנק תיקי השקעות בהיקפים גדולים מאוד. למרות שלא היה בעל רשיון ניהול השקעות, הוא ניהל בפועל את תיקיהם בשנים 2009-2007 וניצל זאת על-מנת לבצע למעלה מ-1,300 פעולות מירמה שהניבו לו רווח של יותר מ-1.5 מיליון שקל.
הפעולות שביצע קאופמן היו עסקות תואמות בין חשבונות הלקוחות לבין חשבונות הקשורים עימו, תוך שהוא מנצל את המידע המוקדם שברשותו כדי להיטיב עם חשבונותיו שלו. קאופמן רכש דרך חשבונותיו מלקוחות הבנק ניירות ערך במחיר שהיה נמוך ממחיר המסחר בבורסה, ותוך דקות או אף שניות מכר אותם בחזרה לאותו לקוח או ללקוח אחר, במחיר גבוה מן השער בבורסה. את ההפרש גרף קאופמן לכיסו.
האישה נמחקה מכתב האישום
במסגרת הסדר הטיעון, נמחקה אשתו של קאופמן מכתב האישום והוא הודה בכל ההאשמות נגדו. הללו כללו מאות עבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, השפעה בתרמית על שערי ניירות ערך ועבירות על חוק ניירות ערך וחוק הייעוץ.
בהחליטו לאמץ את עסקת הטיעון, ציין כבוב לחומרה את העבירות שביצע קאופמן ואת פגיעתן בשוק ההון, באומרו שחובה על בית המשפט להחמיר בעונשם של מבצעי עבירות כאלו. הוא דחה את טענת ההגנה, כאילו הנהלת הבנק - אשר לא פיקחה כיאות על קאופמן - הניחה מכשול בפני עיוור. עוד אמר, כי קשה להבין כיצד מעד קאופמן בצורה כה חמורה, כאשר מדובר באדם נורמטיבי, ותיק, אב לילדים אקדמאים שלא סבל ממצוקה כלכלית.
הודאה מהירה
לקולא ציין כבוב את הודאתו המהירה של קאופמן, את החזרת הכספים שגנב, את העובדה שפוטר ואיבד את כספי הפיצויים וקופות הגמל, את גילו (58) ואת העובדה שמדובר במאסרו הראשון. לדבריו, למרות שהמדינה טענה שההסדר מחמיר יותר מאשר הענישה במקרים קודמים, הוא עצמו היה מטיל על קאופמן עונש חמור יותר אלמלא הסדר הטיעון.
כבוב אומר, כי מקובל עליו שאי-אפשר להעלות בבת אחת את רמת הענישה ויש לעשות זאת בהדרגה. ואולם, "רמת הענישה המומלצת בתיק זה... עדיין אינה משקפת את רמת הענישה הראויה והמתבקשת נוכח ריבויין של העבירות ונוכח התחכום הרב שנילווה לביצוען, לאורך זמן לא קצר על-ידי מי ששימש בתפקיד הנושא בחובו מידת אמון רבה הן מצד מעסיקו והן מצד לקוחותיו". כבוב מביע את התקווה, שהפרקליטות תתן את דעתה לדבריו אלו.
עסקת הטיעון כוללת גם קנס של 35,000 שקל, ועל חלק זה בה מותח כבוב ביקורת חריפה עוד יותר. לדבריו, הוא אינו מבין מדוע מצאה לנכון להגיע לעסקת טיעון גם בנושא זה, שהרי חשוב מאוד בתיקים כאלו לפגוע בצורה משמעותית בכיסו של העבריין כדי להרתיע עבריינים אחרים. כבוב אומר, שאלמלא העסקה - היה קונס את קאופמן בגובה הגניבה, קרי: 1.5 מיליון שקל. הוא מסכם באומרו, כי אישר את העסקה לאחר התלבטות לא קלה, שכן היא אומנם מקלה, אך לא בצורה המצדיקה את אי כיבודה; להבא, מוסיף כבוב, מן הראוי שהמדינה לא תגביל את בית המשפט בנושא הקנס.

תאריך:  24/10/2011   |   עודכן:  24/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
22 חודשי מאסר ליועץ השקעות שגנב 1.5 מיליון שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חולים שקיבלו תרופה ניסיונית חדשה הניתנת פעם בחודש, נהנו משיפור של 75% לפחות בסימנים ובתססמינים של הפסוריאזיס
ליאור זנו
תביעה המתנהלת נגד ישראמקו אינק חושפת תלונה של מזכיר החברה לשעבר לרשות ני"ע האמריקנית, שבה נטען כי היו אי-סדרים בחברה, ובהם מצג שווא לרגולטור    ישראמקו אינק: הטענות מופרכות וחסרות בסיס
יפעת גדות
3 משקאות אלכוהולים או יותר ביום העלו את הסיכון לסרטן ריאות, כשסיכון מעט גבוה יותר זוהה אצל אנשים שצרכו בירה בכמויות גדולות בניגוד לאלו שהעדיפו יין או משקאות אלכוהולים אחרים
מירב ארד
התוכנית תאתר את הכלים המומלצים לשימוש מושכל במשאבי הסביבה כאמצעי לפיתוח המשק הישראלי ותוגש לממשלה עד מאי 2012
עידן יוסף
עם אחוז דיוק השואף לאפס פועלים בצמתים עשרות שלטים דיגיטליים המפרסמים, ונותנים מידע שגוי ומטעה לנוסעים    החברה הלאומית לדרכים ומשרד התחבורה: "מדובר בתקופת הרצה"    מדוע לא מכסים את השלטים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il