X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר ועדת הפנים, ח"כ אמנון כהן בפגישה עם הפורום הבין-אוניברסיטאי לקידום הרפואה: "נבטיח כי החקיקה להגנת חיות הבר לא תעצור את המחקר הרפואי בישראל"
▪  ▪  ▪
ביורוקרטיה ממושכת [צילום: פלאש 90]

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ אמנון כהן, ביקר (יום ב', 24.10.11) במכון ויצמן ונפגש עם סגן נשיא המכון פרופ' חיים גרטי ומדעני המכון. המדענים, שנשאו דברים בשם הפורום הבינ-אוניברסיטאי לקידום הרפואה, הביעו חשש כי הצעת החוק לתיקון חוק חיות הבר, שעומדת לעלות לדיון בוועדת הפנים במושב החורף הקרוב, לא תאפשר ביצוע ניסויים חשובים בבעלי חיים ותעצור את המחקר הרפואי.
לטענת מדעני מכון ויצמן, הצעת החוק של המשרד לאיכות הסביבה תאסור ייבוא של חיות בר לניסויים, אלא באישורים מיוחדים, שכבר היום כרוכים בביורוקרטיה האורכת לעתים שנים, אומרים במכון ויצמן ומבקשים מיו"ר ועדת הפנים לסכל יוזמה זו ולהחריג ממנה את יבוא חיות הבר לניסויים.
יו"ר הוועדה ביקש לשמוע על האמצעים הננקטים במכון, כדי למנוע סבל מבעלי חיים המשתתפים בניסויים והתרשם לשמוע כי הקופים המשתתפים בניסויים נשלחים לאחר מכן לשיקום בחווה בבן שמן וכי על-פי הסטנדרטים הנהוגים יש לספק לכל קוף במשקל 3 ק"ג שטח מחיה של שני מטרים מעוקבים - "בערך שטח המחייה הממוצע שיש לצערנו לאסיר במשקל 80 ק"ג בישראל", אמר ח"כ כהן.
לדברי ח"כ כהן, מניעת סבל מבעלי חיים היא מצווה חשובה ביהדות ויש למצוא את האיזון הנכון בין המשך קידום המחקר המדעי והרפואי בישראל לבין צמצום ההתעללות בבעלי חיים, כולל מניעת ניסויים כואבים ומיותרים. "התיאורים ששמעתי, לפיהם לוקח שנתיים לקבל אישור להביא חיית בר לניסוי חיוני, אינם מתקבלים על הדעת ויש לצמצם את הרגולציה בנושא זה. עם זאת, אני מסכים עם רוח החוק והכוונה למנוע הרג וסבל מיותרים של בעלי החיים. אני בטוח שהוועדה בראשותי תמצא את דרך המלך שתאפשר לנו לנהוג כחברה מוסרית והומאנית בכל הנוגע לרווחת בעלי החיים, מבלי שנגרום נזק כבד למדע הישראלי".
יו"ר ועדת הפנים אמר למדעני מכון ויצמן כי הוא מעריך ומוקיר את פועלם ותרומתם שלא תסולא בפז, למדינת ישראל, והבטיח כי הוועדה בראשותו תפעל בשיתוף פעולה עם כל הגורמים בדיוניה לקראת אישור החוק בכנסת.
בתגובה לדברים מסרה ענת רפואה, מנהלת "מאחורי דלתות המעבדה" כי "יש להצר על כך שח"כ כהן בחר לעצב את עמדתו על בסיס מידע מוטה ובלתי מדויק בעליל, אשר הועבר לו מלובי של חוקרים שמטרתו המוצהרת לעודד ניסויים בבעלי חיים בישראל, ואגב כך עשה לו מנהג גם לקדם את הפעילות העסקית של חוות הקופים במזור, הסוחרת בקופים למטרות ניסויים.
בישראל לא נערכים ניסויים בחיות בר, למעט קופים. הטענה בדבר עיכוב של שנתיים ביבוא בעלי חיים לניסויים הנה מופרכת בעליל, ומתייחסת מן הסתם להגבלות שהוטלו – ובצדק - על יבוא קופים שניצודו מן הטבע לטובת עסקיה של חוות מזור.
למרבה הצער, ישראל מפגרת בעניין זה אחרי מדינות רבות שאסרו באופן גורף על יבוא קופים שניצודו בטבע. תנאי ההחזקה של בעלי החיים במעבדות הניסויים בישראל קשים במידה משמעותית מאשר במרבית מדינות המערב, ורק מעטים מבין הקופים בהם נערכים ניסויים מגיעים לשיקום. רובם מומתים כחלק מתהליך הניסוי, ואחרי שעברו סבל קשה וממושך.
אנו מחזקים את ידיו של השר ארדן על הצעת החוק האמיצה שלו, שתיתן לראשונה הגנה אמיתית לחיות הבר בישראל".

תאריך:  24/10/2011   |   עודכן:  26/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אמנון כהן  אמנון כהן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קופים לניסויים? המדינה תפעל להקלות על הבאתם
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
תגובת "מאחורי דלתות המעבדה"
ענת רפואה  |  25/10/11 12:18
2
יש להוציא מחוץ לחוק את הסאדיזם
פלא יועץ  |  25/10/11 13:48
3
הביורוקרטיה
נו, באמת!  |  26/10/11 00:27
4
יבוא חיות
הורסיו  |  26/10/11 07:51
5
לא להאמין
ישראלה  |  2/11/11 17:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עכבר העיר
להקת הבלוז-רוק המכוננת ביטלה את הגעתה לישראל, שתוכננה ל-29 לאוקטובר    ככל הנראה יקבע מועד אחר
עידן יוסף
השר לשיפור השירות הממשלתי לציבור: "משרד הפנים אינו מסביר לציבור מדוע הוא מקים בנוסף לתעודות מאגר ביומטרי מיותר ומסוכן, שאין בו שום צורך לפרויקט תעודות הזהות החכמות והביומטריות"
איציק וולף
אביו של פדוי השבי גלעד שליט ניצל את ביקור נשיא המדינה בבית המשפחה על-מנת לבקש שלא יפריעו לבנו בניסיונותיו לשוב לשגרה    "אני מקווה שלא נזדקק לאבטחת המשטרה ונחזור לחיים רגילים וזה גם מה שאנחנו מבקשים מכם"
מירב ארד
בשלב הראשון ידורגו 30 החברות הבורסאיות הגדולות בתחום התעשיה והדלקים    הדירוג יתפרסם בפברואר 2012 ויעודכן אחת לשנה
עכבר העיר
הסדרה המוזיקלית דני הוליווד, בכיכובו של רן דנקר, ששודרה ב-yes, נמכרה לרשת הטלוויזיה CW    בצוות הפיתוח המפיק של "שני גברים וחצי", והשחקן מארק הרמון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il