X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רשות החשמל מכנה את ההתייקרות "עידכון טכני" וטוענת שהוא נובע בעיקרו מהתייקרות הפחם, וכן מחוסר הוודאות לגבי אספקת הגז מזהירה מפני התייקרות נוספת בקרוב
▪  ▪  ▪
המחירים יעודכנו? המחירים יעלו[צילום: פלאש 90]

החשמל יתייקר ב-1.11.10 ב-4.7%. כך החליטה (יום ב', 24.10.11) מליאת רשות החשמל, תוך התעלמות מן המחאה החברתית. יצויין, כי הודעת הרשות אינה משתמשת כלל במילה "העלאה" או "התייקרות", אלא מדברת בלשון ניטראלית לכאורה על "עידכון תעריפי החשמל".
לדברי הרשות, ההתייקרות נגזרת ברובה המכריע כתוצאה מעלייה במחירי הדלקים המשמשים לייצור חשמל, במיוחד לאחר שמחירי הפחם עלו ב-6.5% ותרמו לעלייה של 3.5%. יתר הרכיבים (עליית המדד, שערי חליפין ועוד) תרמו לעלייה של 0.6% בתעריף.
חוסר הוודאות בשנה האחרונה בזירת אספקת הגז הטבעי המצרי (שישה פיצוצים בצנרת הגז שהביאו להפסקות ממושכות באספקת הגז הטבעי המצרי) ובהפקה המופחתת של גז טבעי ממאגר ים תטיס הישראלי (לאור הידלדלות המאגר, כמויות הגז המופקות ממנו הולכות ופוחתות) תרמו 0.6% נוספים לעליית התעריף. תקנות איכות הסביבה מחייבות את חברת החשמל להישען כמעט בלעדית על גז ופחם, ומגבילות כמעט לחלוטין את השימוש במזוט המזהם יותר.
לטענת הרשות, מדובר ב"עידכון טכני הנובע בעיקרו מעליית מחירי הדלקים הנגזרים מהמחיר העולמי ונקבע על-פי נוסחת עידכון ידועה מראש, כאשר עלויות יצור החשמל עולות בשיעור של מעל 2.5%". עם זאת, הרשות מציינת, כי לנוכח הידלדלות מאגרי הגז של מדינת ישראל וחוסר הוודאות באשר לאספקת הגז המצרי, עשוי לחול גידול משמעותי נוסף בעלויות אספקת החשמל, אשר יחייב "מהלך כולל לצמצום השפעתו", קרי: הורדת המיסוי.

תאריך:  24/10/2011   |   עודכן:  24/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כאילו אין מחאה חברתית: החשמל מתייקר ב-4.7%
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
זהו מחיר השלום.
אבי געזונט  |  25/10/11 01:09
2
התיקרות הארנונה והחשמל
ארנונה וחשמל  |  26/10/11 22:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש המחוזי ביטל את החלטת בית המשפט השלום להימנע מהרשעתה    ביקורת חריפה על הסכמת המדינה למחוק את מנהלי החברה מכתב האישום במסגרת עסקת טיעון" "נוהג נפסד הפוגע באינטרס הציבורי"
גיא קצוביץ'
בנק ישראל נשאר "על הגדר" בשל העליות בשווקים והתקווה לפתרון כולל באירופה    אולם מזהיר: "רמת אי הוודאות לגבי הכלכלה העולמית נותרה גבוהה; החששות ממשבר החוב נותרו בעינן"    על שוק הדיור: "התמתנות המחירים צפוייה להימשך"
איציק וולף
התרופות הוברחו לישראל מברזיל והן מכילות מרכיבים שטרם נמצאו בעבר בתרופות הרזיה, שכל אחד בפני עצמו והשילוב של כולם ביחד עלולים לגרום למשתמש נזק בריאותי כבד    התרופות המזויפות המכילות רכיבים של תרופות פסיכיאטריות שווקו בעיקר בקרב חרדים בירושלים    המשטרה עצרה חשודים והם הודו בהברחת התרופות מברזיל לישראל
איתמר לוין
לאומי למשכנתאות לא הבהיר לבני זוג, עולים חדשים, כי הבעל אינו מבוטח בביטוח חיים - ולאחר פטירתו דרש מהאלמנה לפרוע את שארית המשכנתה    ביהמ"ש: הבנק התרשל והיטעה את הלקוחות
מירב ארד
מרביתנו מעדיפים שלושה ילדים ומעלה במשפחה    שביעות הרצון הגבוהה ביותר נמצאה בקרב משפחות בעלות ילד עד שלושה ילדים מתחת לגיל 18    ההוצאות הגדולות ביותר בקרב המשפחות הישראליות "הולכות" על דיור, תחזוקת הדירה וריהוט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il