X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יובב אלגואטי רצח את אמו אך לא הורשע ברצח לאחר שנקבע שהוא סובל ממחלת נפש תביעתו של אחיו, שגם אותו ניסה לרצוח, לקבלת פיצויים הועברה לבית המשפט למשפחה
▪  ▪  ▪
בית המשפט למשפחה יחליט [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

בית המשפט למשפחה הוא שידון בתביעתו של אדם נגד אחיו, שרצח את אמם וניסה לרצוח גם אותו. כך קבעה (12.10.11) שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, אסתר דודקביץ.
יובב אלגואטי רצח באוקטובר 2009 את אמו וניסה לרצוח את אחיו יניר, אך הצליח רק לפוצעו. בית המשפט קבע שיובב אינו אחראי למעשיו והורה על אשפוזו בבית חולים פסיכיאטרי. לאחר החלטה זו, ביקש יניר מבית המשפט למשפחה לקבוע שהוא הזכאי היחיד לעזבון אמו, אך יובב התנגד, בטענה שלא הורשע ברציחתה. תביעה זו תלויה ועומדת.
יניר הגיש לבית המשפט המחוזי תביעת נזיקין נגד אחיו, אך הלה טען שהסמכות לדון בה מסורה אף היא לבית המשפט למשפחה. דודקביץ קיבלה טענה זו לאחר שקבעה, כי הרצח והתקיפה בוצעו על-רקע היחסים בתוך המשפחה ולא בשל מחלת הנפש ממנה סובל יובב. היא מוסיפה:
"עיון בכתב התביעה מעלה כי גם התובעים אינם רואים בסכסוך אך מחלוקת אזרחית גרידא, אלא סכסוך בעל אופי משפחתי מובהק... כך עולה גם מכתב ההגנה... המנוחה הפכה למוקד מחשבות שווא של הנתבע, כאשר על-פי תפישתו הפסיכוטית הפכה לגורם נשלט על-ידי האנרגיות השליליות של אחיו וזרועו המבצעית. גם כאן רואים אנו כי הרצח בוצע בשל סכסוך משפחתי הגם שעל-רקע מחלת נפש בה לקה הנתבע, ועל כך אין עורר.
"ודוק: מדובר בנזקים שנגרמו לתובעים, לפי הנטען, בעקבות רצח על-רקע היחסים במשפחה. כלי הרצח לא הופנו נגד אדם זר, אלא כלפי האם האומללה והאח, בני המשפחה הקרובים ביותר של הנתבע, כשכל חטאם היה שניסו לעזור לנתבע, וגם זאת על-רקע היותם בני משפחתו הקרובים ביותר". לפיכך פסקה דודקביץ, כי "מדובר בסכסוך בעל אופי משפחתי, שלשם בירורו נדרשת מומחיות של בית המשפט לענייני משפחה".

תאריך:  25/10/2011   |   עודכן:  25/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אסתר דודקביץ
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרצחת וגם ירשת: רצח את אמו ותובע חלק מהעיזבון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אח"כ יערר למחוזי שיקבל הערעור
אסתר צ'רניאק  |  25/10/11 14:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הסקר השנתי של התאחדות הסטודנטים הארצית מגלה כי הסטודנט בישראל מוציא בחודש 5,324 שקלים ומרוויח בממוצע 3,097 שקלים בחודש    רוב הסטודנטים מתגוררים בדירה שכורה ומגיעים למוסד הלימודים בתחבורה ציבורית
אלי אלון
פרסומות של בנק וחברות מסחריות מופיעות על גבי זימונים אישיים לבדיקות רפואיות שנשלחים מטעם בית-החולים "העמק" בעפולה    סגן מנהל בית-החולים: "אנו לא מתוקצבים כראוי וחייבים לגייס כספים ממקורות נוספים"
איציק וולף
ישראל ביקשה ממצרים לשחרר ביום חמישי הקרוב אסיר ישראלי נוסף יחד עם אילן גרפל אך מצרים סירבה    ח"כ ישראל חסון (קדימה) אשר היה מעורב במגעים עם המצרים מרעיף שבחים על ראש הממשלה נתניהו
איציק וולף
יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, אומר כי העלאת תעריפי החשמל בכ-5% מנוגדת להבטחת ראש הממשלה להורדת מחירים    ""אי-אפשר לעבוד על הציבור לאורך זמן, על חברת החשמל לדעת לאזן בין הרצון להרוויח לבין טובת הציבור"
איציק וולף
ראש האופוזיציה הודתה לקנצלר גרמניה, אנגלה מרקל, על מעורבות גרמניה בשחרור גלעד שליט    "מאמצים אלה הם ביטוי נוסף לחוזקן ולחשיבותן של מערכות היחסים בין המדינות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il