X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ערוץ 10: "כמו כל ענף הטלוויזיה, גם אנחנו נפגעים מההאטה, שהביאה לתוצאות עסקיות קשות ב-2011 - ונוקטים פעולות כדי להיערך למצב"
▪  ▪  ▪
ערוץ 10. מקצץ

ההאטה בענף הפרסום וההיערכות לקראת השינויים המבניים בענף התקשורת נותנים את אותותיהם בערוץ 10: ל-TheMarker נודע כי בשבועות הקרובים צפוי הערוץ לקצץ את מצבת כוח האדם שלו בכ-10%.
כיום מועסקים בערוץ 130 עובדים, ובחברת חדשות 10 מועסקים כ-250 עובדים נוספים. במסגרת הקיצוצים המתוכננים יפוטרו ככל הנראה 30-50 עובדים. תהליך השימועים לפני פיטורים יחל כבר בימים הקרובים, וככל הנראה יהיה רוחבי - כך שגם עובדים בחברת החדשות ובמטה הערוץ יפוטרו.
הרקע למהלך הוא מצבו הכספי הקשה של הערוץ והניסיון להיערך לקראת השינויים הצפויים בשוק התקשורת בתחילת 2013. הערוץ אינו עומד בתוכניות העסקיות שלו ל-2011, ולפי הערכות בענף יפסיד 80-100 מיליון שקל השנה.
מצבו של הערוץ הידרדר באחרונה בין השאר בגלל ההאטה בשוק הפרסום בהשפעת המחאה החברתית. בתקופת החגים נמשכה הצניחה בהיקף הפרסום, שהיה נמוך בכ-15% לעומת התקופה המקבילה בשנים קודמות. חברות המזון הגדולות ורשתות השיווק חתכו בתקופה זו את היקף הפרסום שלהן בכ-60%. לפי גורמים בענף, מדובר במצב "חסר תקדים של הקפאה כמעט מוחלטת של תקציבי הפרסום".
לירידה בהיקפי הפרסום הצטרף סירובם של בעלי המניות בערוץ להזרים אל קופתו כספים. בעל השליטה בערוץ, יוסי מימן (51%), הפסיק להזרים כספים ביולי, לאחר שמיזם הגז המצרי שלו נקלע לקשיים. גם רון לאודר (25%) עצר בחודשיים האחרונים את הזרמת הכספים וארנון מילצ'ן (24% עם רופרט מרדוק), אינו מזרים כסף לערוץ כבר תקופה ארוכה. בשבועות האחרונים מקיימים בעלי המניות בערוץ מגעים עם כמה משקיעים שעשויים להיכנס כשותפים, בהם ככל הנראה בעלי ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס ואיש העסקים חזי בצלאל.
בימים אלה מגבשים בערוץ את התוכניות ל-2012 - שנה גורלית לענף הטלוויזיה בישראל. בסוף השנה אמורות הזכייניות לעבור משיטת הזיכיונות לשיטת הרישיונות. אחת ההערכות בשוק היא ששתי הזכייניות שאינן רווחיות כיום, רשת וערוץ 10, ייאלצו להתמזג ב-2013. הזכייניות מקיימות מגעים בנושא מזה זמן רב. ערוץ 10 מבקש להגיע למיזוג האפשרי עם תוצאות עסקיות שיעניקו לו עדיפות במשא-ומתן. "המשחק של הזכייניות כיום הוא מי יגיע ל-2013 במצב טוב יותר", מסביר גורם בענף. "זו הסיבה שכולן ייאלצו להדק את החגורה בחודשים הקרובים. המטרה היא לא לסיים את 2012 עם התוצאות של 2011".
מערוץ 10 נמסר: "כמו כל ענף הטלוויזיה, גם אנו נפגעים מההאטה הדרמטית בביקושים לפרסום, דבר שהביא אותנו לתוצאות עסקיות קשות ב-2011. אנו נוקטים פעולות כדי להיערך למצב החדש".

תאריך:  25/10/2011   |   עודכן:  25/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעקבות ההאטה בענף הפרסום: ערוץ 10 יפטר עד 50 עובדים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ערוץ 10אין לא זכות קיום משדר נ
ישע  |  25/10/11 12:28
2
זו ההזדמנות להעיף את השמאלנים ל"ת
אק  |  26/10/11 06:24
3
ערוץ -10+ערוץ-2+11=כנופית שמול ל"ת
מוטי שקורי  |  26/10/11 06:48
4
ערוץ נגד מדינה
הקולונל  |  26/10/11 08:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המנהל ופקידה ברשות המיסים הוציאו במירמה מהמדינה 240,000 שקל באמצעות החזרי מס שניתנו למי שהציגו קבלות כוזבות על תרומה לעמותה
איציק וולף
מיכלית דלק התפוצצה בעיר סירט ובפיצוץ נהרגו המוני בני אדם    "אירע פיצוץ גדול, ואחריו פרצה דליקת ענק"    מועמר קדאפי נקבר בטקס פשוט ובמקום סודי
איתמר לוין
זיכה מחמת הספק נהג שהואשם בשכרות, בשל סתירות בעדויות השוטרים    קובע: אין לנהג המעוכב זכות לעכב את בדיקת הינשוף עד שידבר עם עו"ד; עליו לבצע את הבדיקה למרות החשש מהפללה עצמית
איתמר לוין
קובע שהיקף העבודה שהשקיעו עורכי הדין אינו יכול להוות חלק מן השיקולים לקביעת שכרם, משום שאין הוא מנוי במסגרת השיקולים שהתווה החוק לקביעת השכר
איתמר לוין
יובב אלגואטי רצח את אמו אך לא הורשע ברצח לאחר שנקבע שהוא סובל ממחלת נפש    תביעתו של אחיו, שגם אותו ניסה לרצוח, לקבלת פיצויים הועברה לבית המשפט למשפחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il