X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט המחוזי בת"א דחה ערעור של חברת תנופורט, בשליטת פישמן, על החלטת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה שלא לאשר את המרכז המסחרי של החברה בצומת בילו האם פישמן יאלץ לסגור את הקניון?
▪  ▪  ▪
פישמן. האם יסגור את הקניון? [צילום: יוסי זליגר]

מפלה לאיש העסקים אליעזר פישמן: בית המשפט המחוזי בת"א דחה (26.10.11) את בקשת חברת תנופורט, שבשליטתו, לאשר שינוי יעוד, שיאפשר המשך הפעלת המרכז המסחרי שלה בצומת בילו.
עתה יש להמתין ולראות מה יעשו פישמן ותנופורט, והאם יאלצו לסגור את המרכז המסחרי, אחד הגדולים שלהם בארץ.
בבעלות תנופורט שני מבנים במתחם, שיעודם הרשום אינו מסחרי. לפני 13 שנים הסבה החברה אחד המבנים, שהיה בעבר בית אריזה, למרכז מסחרי גדול. היא קיבלה מהרשויות שימוש חריג לתקופה מוגבלת, שתוקפו כבר פג.
תנופורט ביקשה כבר לפני שנים מהוועדות לבניין ערים לאשר שינוי יעוד הבנין מבית אריזה למרכז מסחרי, כך שתוכל להפעילו בצורה חוקית ולארוך זמן. כן ביקשה לאשר הסבת יעוד של הבנין השני ממחסנים למרכז מסחרי.
הדיונים בנושא נמשכו שנים, בסחבת המקובלת בישראל. בינואר 2007 אישרה הוועדה המחוזית להמשיך ולהפעיל את המרכז המסחרי, אך דחתה את הבקשה להפוך גם את הבניין השני לקניון או מרכז מסחרי.
לא בבניין הנוכחי, ולא במחסנים האחרים
הנושא הועבר למועצה הארצית לתכנון ולבנייה. זו בדקה את הנושא במשך זמן ניכר. באוקטובר 2008 החליטה ועדת משנה של המועצה, שאין לאשר הפעלת מרכז מסחרי - לא בבניין הנוכחי ולא בבנין השני. הוועדה החליטה, שיש להעביר את הנושא כולו לתיכנון כולל. המשמעות היא, ככל הנראה, שתנופורט לא תוכל לפי שעה לקבל אישור מחודש לשימוש חורג בבניין.
תנופורט ערערה על החלטה זו בפני בית המשפט המחוזי, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים. היא העלתה בערעור שורת נימוקים. בין היתר טענה, שהסמכות לקבל החלטות כאלו היא של מליאת המועצה הארצית, ולא של ועדת משנה להתנגדויות. עוד טענה, כי ועדת המשנה "הפכה עצמה לישות עליונה לענייני תיכנון, שאין מעליה איש". טענה אחרת היתה, שהאיסור על הפעלת המרכז המסחרי פוגע בזכות הקנין שלה. כן הביאה חוות דעת של פרופ' עזרא סדן (לשעבר מנכ"ל משרד האוצר), התומכת בגירסתה לגבי יעוד המתחם כולו.
הועדות לתיכנון ערים, שהיו נתבעות בתיק זה, אמרו כי הוועדה הייתה מוסמכת לקבל את ההחלטה, וכי היא התקבלה מתוך שיקולים תיכנוניים עניניים. לדעת הועדות, החלטת המועצה הארצית סבירה.
"ידיה של תנופורט אינן נקיות"
כפר בילו, שהיה אף הוא בין הנתבעים, מתנגד להפעלת המרכז המסחרי. בתגובתו לבית המשפט הוא אומר בית היתר: "תנופורט הגישה את התביעה, כשידיה אינן נקיות. מטרתה היא להשהות את ההליכים נגדה, בגין הפעלת המרכז המסחרי כשימוש חורג ללא אישור".
השופטת אגמון-גונן בחנה את טענות שני הצדדים. היא דחתה את כל טיעוני תנופורט. בסיכום קבעה, כי מאחר שהחלטת ועדת המשנה של המועצה הארצית התקבלה כדין ומתוך שיקולים תיכנוניים, אין מקום לבית המשפט להתערב. תנופורט חויבה לשלם הוצאות ושכר טירחת עו"ד בסך 30 אלף שקל.
האזור המסחרי בצומת בילו הוא בן 74,000 מ"ר. בנוסף לתנופורט, פועלים בו מרכזים מסחריים אחרים. אחד מהם הוא של בריטיש-ישראל, שנרכשה באחרונה על-ידי חברת מליסרון; חברה זו מבקשת להבהיר, שאין לה כל קשר למרכז של תנופורט.

תאריך:  27/10/2011   |   עודכן:  27/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפלה לפישמן: לא אושר המרכז המסחרי בצומת בילו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פישמן הילחם והצלח
Urixo  |  27/10/11 19:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נדב נוימן
מעריב הציגה היום למחזיקי האג"ח שלה סקירה על מצבה הפיננסי ועל יעדיה לעתיד    לאחר העברת השליטה לנוחי דנקנר, עברה מעריב מגרעון להון עצמי חיובי של כ-136.5 מ' ש'
נדב נוימן
עיני המשקיעים ימשיכו היום להיות נשואות לעבר אירופה, לאחר התוכנית שהוצגה אמש בבריסל    פורסם נתון הצמיחה בארה"ב לרבעון השלישי - 2.5%, בהתאם לתחזיות של האנליסטים
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון דחה את בקשתו של וולוך לערער על הטלת הקלון, בעקבות הרשעתו בהפרת אמונים ובמסירת ידיעה כוזבת    ג'ובראן: וולוך ניצל את מעמדו כדי להטעות את רשויות המדינה
יפעת גדות
גורמים רשמיים אומרים כי 1,650 איש נפצעו במהלך רעידת האדמה    מאות אנשים עדיין נעדרים תחת הריסות הבניינים
איתמר לוין
בעקבות עתירה לבג"ץ נגד מינויו של איתמר שמעוני, יתבקש הדירקטוריון לשקול את הדחתו לנוכח הממצאים שעלו בחקירת המשטרה בדבר הפגמים שנפלו במינוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il