X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אייל ינון אומר שיש לשים לב לכך שההצעה מחוללת מהפכה בכך שהיא מעניקה עדיפות להיותה של ישראל מדינה יהודית על פני היותה מדינה דמוקרטית קורא לשים לב גם להשלכות המעבר לאכיפה מינהלית
▪  ▪  ▪
לנקוט בזהירות רבה [צילום: פלאש 90]

היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד אייל ינון, קורא לנקוט בזהירות רבה בעת הדיון בהצעת חוק היסוד הקובעת שישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. ההצעה הונחה על שולחן הכנסת בסוף מושב הקיץ בידי 40 חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה בראשות אבי דיכטר (קדימה).
בדברו (27.10.11) בכינוס לסיכום שנת המשפט בפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה, התייחס ינון בעיקר לסעיף בחוק הקובע, כלשונו, גי "בראש המדרג החוקתי יוצב העיקרון של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, ורק תחתיו במדרג החוקתי יוצב עיקרון המדינה הדמוקרטית, וגם זאת בנוסח רזה הקובע: 'מדינת ישראל היא בעלת משטר דמוקרטי', להבדיל מ'מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית'".
לדברי ינון, מדובר בהצעת חוק המשנה באופן יסודי את המסגרת החוקתית בישראל. הוא הוסיף: "איני טוען שהצעה זו אינה חוקתית, שהרי בהעדר חוקה, הכנסת כרשות מכוננת רשאית, בוודאי בגבולות מסוימים, להגדיר מחדש את אופייה של המדינה ואת המסגרת החוקתית שבה היא פועלת. אלא שעניין זה ראוי לו שייעשה בזהירות רבה, לאחר קיום דיון מעמיק, בכנסת ובזירה הציבורית, ותוך הבנה ומודעות מלאה למשמעותו של שינוי זה ולהשלכות הנובעות ממנו".
ינון סבור, כי הכנסת ה-18 מאופיינת בהצעות חוק פרטיות המיועדות לתת עדיפות למעמדה של ישראל כמדינה יהודית על פני היותה מדינה דמוקרטית. זאת, משום שלדעת המציעים האיזון הופר לכיוון השני. הוא מגדיר זאת כ"מגמה של חיפוש אחר איזונים חדשים בין ערכים מתנגשים".
ינון הדגיש, שהיועצים המשפטיים של הכנסת אינם מתיימרים להנחות את חברי הכנסת כיצד ומה עליהם לחוקק, אלא רק להעמיד אותם על קשיים חוקתיים אפשריים. "נעשה כמיטב יכולתנו המקצועית לסייע לחברי הכנסת לממש את שליחותם לפי מיטב הבנתם בתוך המסגרת החוקתית הקיימת. במקרים בהם ניסיוננו לא יצלח, נתריע על כך והכנסת תפעיל את שיקול דעתה ותכריע כפי שתכריע", אמר.
בנוגע להצעות החוק הממשלתיות אומר ינון, כי המגמה הבולטת ביותר בכנסת ה-18 היא הענקת עדיפות להליכים מינהליים על פני הליכים פליליים. לדבריו, מגמה זו טרם זכתה לתשומת הלב הראויה בידי הממשלה, הכנסת והאקדמיה. "יהיה עלינו לעקוב מקרוב ולראות כיצד חוקים חדשים אלה ייושמו, על-מנת לוודא כי ההסדרים החדשים שנקבעו אכן לא פוגעים יתר על המידה בזכויות המפוקחים, וכך נוכל גם להפיק לקחים לקראת חקיקה עתידית של מעבר מאכיפה פלילית לאכיפה מנהלית, שיש להניח שתלך ותגבר", אמר ינון.
ינון מסר, כי מאז כינונה של הכנסת ה-18 הונחו על שולחנה 3,541 הצעות חוק פרטיות, אך רק 1,100 מהן עלו להצבעה טרומית ורק 172 התקבלו סופית. הממשלה הגישה 224 הצעות חוק ומתוכן התקבלו 203. לדברי ינון, ישראל היא המובילה בעולם במספר הצעות החוק הפרטיות, הן במספרן של אלו המוגשות והן במספרן של אלו ההופכות לחוקית.

תאריך:  28/10/2011   |   עודכן:  29/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היועמ"ש לכנסת: להיזהר בחוק יסוד מדינת הלאום
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
יועץ משפטי סמולני
פנחס  |  29/10/11 22:23
2
תגובה
צנחן  |  29/10/11 22:26
3
היועץ צבוע ובעל אג'נדה
א מ רול  |  30/10/11 04:39
4
גולם
סתם_1  |  30/10/11 11:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
טלקר פיספס ניצחון שלישי ברציפות זריס (53) כבש, סולימאן (86) איזן
איציק וולף
ראש הרשות הפלשתינית הורה להכין תוכנית למקרה שבו המאמצים המדיניים להכרזה על מדינה פלשתינית באו"ם ייכשלו    האחריות על הביטחון, הבריאות והחינוך תשוב לידי ישראל
מחלקה ראשונה
מאות מטופלים באלטרוקסין פנו למערכת News1 וסיפרו על תופעות הלוואי שמהן סבלו מאז החלו ליטול את התרופה אלטרוקסין בפורמולציה החדשה שלה    חלק מן המטופלים התחילו טיפול בכדורים פסיכיאטריים    צפו במקבץ תלונות שהגיעו בדוא"ל האדום
עידן יוסף
שר החינוך המייצג את ישראל בעצרת הכללית של אונסקו בפריז אמר כי הפלשתינים רוצים בפסאדה של מדינה כדי להמשיך את מאבקם נגד ישראל
איציק וולף
הנהלת האוניברסיטה חתמה עם הסגל הבכיר על הסכם לחר שהגיעה עם חברי הסגל להבנות ביחס להסדרת הקיצוץ בתקציב האוניברסיטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il