X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יוזמה ביישוב היהודי בחברון: לשחרר יהודים שתכננו לרצוח ערבים נמשך הוויכוח ההלכתי-מוסרי בין רבני הציונות הדתית בנוגע לעסקת שליט הרב הראשי לר"ג: רב לא יכול לפסוק בנושא בלי כל המידע הרלוונטי
▪  ▪  ▪
משוחררים בעסקת שליט [צילום: AP]

ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) מכין הצעת חוק פרטית, לפיה תמורת כל ישראלי שבוי ישוחרר רק אסיר אחד. לדברי אריאל, "מדובר בסימטריה המהווה קיום הולם למצות פדיון שבויים כשבמקביל היא יוצרת עסקה מאוזנת, המורידה את כדאיות החטיפות לארגוני הטרור והמוטיבציה לביצוען".
במאמר שפרסם בסוף השבוע בעלון "מעט מן האור" אומר אריאל, כי ההצעה תישא את השם "חוק פדיון שבויים וחטופים" ומטרתה להציב "כללים קבועים ומסודרים שלא יאפשרו לאף ראש ממשלה להתקפל בפני הלחץ הציבורי". עיקרון שני בהצעה יהיה מניעת חנינה מהאסירים שישתחררו, ובמקום זאת - שחרור מינהלי, שיאפשר את השבתם המיידית למאסר אם יחזרו לפעולות טרור.
בעלון אחר, "גילוי דעת", קורא הרב הלל הורוביץ מחברון לשחרר 11 אסירים יהודים שתכננו לרצוח ערבים. לדבריו, אסירים אלו - שבשמותיהם אין הוא נוקב - מתחרטים על מעשיהם החמורים, יודעים שאין גיבוי כלשהו למעשיהם ולכן אין כל חשש ששחרורם יהווה סכנה. הורוביץ אומר, כי שוחח השבוע עם חמישה משרי הליכוד ו"ישנה אוזן קשבת והבנה לפעול לשחרורם".
במקביל, נמשך בעלוני השבת הדיון ההלכתי-מוסרי של רבני הציונות הדתית סביב עסקת שליט. הרב הראשי לרמת גן ונשיא אגודת "צהר", הרב יעקב אריאל, מציג דעה יוצאת דופן ולפיה אין מקום לנקיטת עמדה הלכתית בנושא. לדבריו, מצד אחד ברור שאין פודים שבויים יתר על דמיהם, ומצד שני - יש לעמוד מאחורי חייל שנשלח למשימה מטעם המדינה. "כל הערכים ההלכתיים ברורים, אבל כמו שברפואה לא ייתכן שרב יגיד לרופא מה לעשות, גם במקרה שלנו לא ייתכן שרב יביע עמדה מבלי שיש לפניו את כל הנתונים הרלוונטיים", אומר הרב אריאל בראיון לבטאון תנועת "מעייני הישועה".
הרב שלמה אבינר מבית אל, ראש ישיבת עטרת כהנים, מביע באותו ביטאון עמדה תקיפה נגד העסקה. לדבריו, ודאי שהיא מהווה ביטוי לסולידיות ואהבת ישראל, אך היא גם מעלה חששות כבדים של פיקוח נפש המוני. עם זאת, הרב אבינר מביע תקווה שהעסקה תוביל גם לפירות חיוביים, כגון הפיכת חלק מן המשוחררים למשת"פים או חיזוק החמאס ובכך פגיעה בתוכניות הרשות הפלשתינית להכריז על מדינה.
בקצה השני של הסקאלה נמצא הרב מאיר נהוראי, רב היישוב משואות יצחק, הדן בעלון "שבתון" בשאלה ההלכתית האם יש לברך "הטוב והמיטיב" על שחרורו של גלעד שליט. הדיון עוסק לא במשפחת שליט, אלא בציבור כולו - כדין המקבל בשורה טובה. מסקנתו של הרב נהוראי היא, שקיים חיוב כזה ומי שלא בירך בזמן העסקה עצמה - מן הראוי שיברך כעת. הוא גם קורא לערוך תפילת הודאה, אם כי מדגיש שאין מדובר בפסיקה למעשה ועל כל קהילה לנהוג לפי הוראת הרב העומד בראשה.

תאריך:  29/10/2011   |   עודכן:  29/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ח"כ אריאל מכין הצעת חוק: אסיר אחד בעד שבוי אחד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
אחד ההרוגים - הוא מפקד בפלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי    הפלשתינים מאיימים בירי מאסיבי לעבר ישובי הדרום
רועי גלדסטון
סרב לעבור בדיקת אלכוהול כשחזר מבילוי. אוחיון: ''לדבריו הוא זה שהותקף''
יואב יצחק
חשיפה ב-News1: המבקר עומד להגיש דוח בדבר אסון הכרמל, שבו יפנה אצבע מאשימה במיוחד לכמה קציני משטרה ושב"ס שלא פעלו כדי למנוע שילוח 40 הסוהרים אל אש-התופת שבה ניספו
יואב יצחק
שרי הליגה שיגרו איגרת ובה מסר בהול לנשיא אסד שבו הוא נדרש לעצור הרג המפגינים    ביום שישי לבדו נהרגו כ-50 מפגינים מאש כוחותיו של אסד
עופר וולפסון
לדברי יוסי בכר, הקמת מרכז המחשוב של דיסקונט באחת מערי הפריפריה תסייע להרחיב את מעגל התעסוקה בה    "נפעל לתת לסטודנטים תמריץ כדי שיחזרו לעכו בסיום לימודיהם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il