X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שירות המבחן המליץ להעביר אדם, שהורשע בתקיפת בת זוגו לשעבר ולחובתו הרשעות קודמות בעבירות דומות, למרכז לגברים אלימים ביהמ"ש העליון: על האינטרס השיקומי לסגת מפני המסוכנות
▪  ▪  ▪
עבריין של אלימות במשפחה
ההמלצה: 300 שעות של"צ לנהג שיכור שגרם נכות
איתמר לוין
עומר הייב נהג בשכרות, ברח משוטרים, התנגש ברכב אחר והפך את הנוהג בו לנכה לצמיתות - אך שירות המבחן לא חשב אפילו שעליו לבצע עבודות שירות * ביהמ"ש המחוזי דחה מכל וכל את ההמלצה וגזר על הייב 6.5 שנות מאסר בפועל
לרשימה המלאה

שירות המבחן המליץ על חלופת מעצר לגבר המואשם בתקיפת בת זוגו לשעבר, למרות שעמד בעצמו על המסוכנות הנובעת ממנו. התיק הגיע עד לבית המשפט העליון, בו קבע (27.10.11) המשנה לנשיאה, אליעזר ריבלין, כי הנאשם יישאר במעצר מלא.
גבריאל אדמוני הואשם בתקיפת בת זוג, איומים ופגיעה בפרטיות בעקבות סיומה של מערכת יחסים. בעקבות בקשה המדינה לעוצרו עד תום ההליכים, הכין שירות המבחן תסקיר בו נאמר, כי אדמוני הוא בעל בעיה קבועה בתחום האלימות הזוגית וכי קיים סיכון להישנות ההתנהגות הבעייתית בעתיד. עוד הודגש, כי הוא הורשע בעבר בעבירות אלימות דומות, אשר בגינן אף ריצה עונש מאסר בפועל. עם זאת, לנוכח נכונותו של אדמוני להיקלט בטיפול משמעותי, המליץ שירות המבחן על שחרורו למסגרת טיפולית אינטנסיבית וסגורה המיועדת לגברים אלימים כלפי בנות זוג.
בהמשך הורה בית משפט השלום ברחובות לשחרר את אדמוני למרכז לגברים אלימים בבאר שבע - בתנאי מעצר - בכפוף למספר ערבויות כספיות ולמספר מגבלות, שעיקרן שהוא יהיה מפוקח בכל שעות היממה על-ידי איש צוות ולא יהיה רשאי לצאת מהמרכז ללא אישור מטעם בית המשפט. המדינה ערערה על ההחלטה, ובמקביל חתמה על עסקת טיעון עם אדמוני, במסגרתה הודה בארבע עבירות של איומים ובשתי עבירות של תקיפת בת זוג.
שיקום למרות המסוכנות
שירות המבחן הכין תסקיר לצורך גזירת עונשו של אדמוני. במסגרת התסקיר עמד שירות המבחן על מסוכנותו הגבוהה של אדמוני ועל הסיכון הגבוה הקיים להישנות ביצוע עבירות דומות בעתיד. אף על-פי כן, שב והמליץ שירות המבחן על שילובו במסגרת טיפולית במרכז לגברים אלימים בבאר שבע. לשם כך, המליץ שירות המבחן על דחיית הדיון בעניין העונש בארבעה חודשים, אשר בסופם יימסר לבית המשפט תסקיר משלים המתייחס להתקדמותו של אדמוני ולהשתלבותו בטיפול. בית משפט השלום קבע שניתן להעבירו לאותו מרכז עד לגזירת הדין, ביהמ"ש המחוזי הפך את ההחלטה ועל כך ערער אדמוני לעליון.
ריבלין דחה את הערעור תוך שהוא מצביע על מסוכנותו של אדמוני. "אמנם, לזכות המבקש עומדת המלצתו החיובית של שירות המבחן, אולם המלצה זו - יש לזכור - אינה חזות הכל. בבואו לשקול את אפשרות שחרורו של נאשם לחלופת מעצר, על בית המשפט לשקול את כל השיקולים הרלוונטיים; ובענייננו, סבורני כי מכלול השיקולים מוליך למסקנה כי על האינטרס השיקומי של המבקש לסגת מפני האינטרסים העומדים מנגד, ובראשם אינטרס ההגנה על שלום המתלוננת, לנוכח המסוכנות הרבה הנשקפת מן המשיב".
ריבלין מציין, כי שירות המבחן עצמו עמד על מסוכנות זו (ולמרות זאת המליץ על החלופה - א.ל.), והוא מצטט: "אנו מתרשמים מגבר, בעל תפיסות ג'נדריאליות נוקשות ביחס לתפקידי גבר ואישה, בעל צורכי שליטה גבוהים, המתנהל בתוקפנות ורכושנות במסגרת מערכות יחסים זוגיות, במיוחד במצבי לחץ וחוסר וודאות. לאור העובדה כי בעבר [המבקש] ריצה תקופת מאסר בגין ביצוע עבירת אלימות זוגית, לא ברור עד כמה לענישה מסוג זה הייתה השפעה מרתיעה עליו ולהערכתנו ללא שינוי בדפוסי התנהגותו האלימים, קיים סיכון להישנות ביצוע עבירות דומות בעתיד".

תאריך:  29/10/2011   |   עודכן:  29/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שירות המבחן: חלופת מעצר לנאשם למרות מסוכנותו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי פשכצקי
המלבסים כבר ראו את המינוס נעלם אך חטפו מכליבאת. לוזון כבש קודם
מערכת אתר ערוץ הספורט
ניצחון 4 רצוף לבן שמעון. אבוחצירה בדש ואזולאי הכניעו את אוהד לויטה
איתמר לוין
מנכ"ל התנועה, יהודה אליהו, מזהיר: בגליל ובנגב שוררת הפקרות מוחלטת והמדינה איבדה דה-פקטו את שליטתה בהם    תוקף את נתניהו: עליו לזכור שהוא שליח ציבור ולא שליח הפרקליטות
עידן יוסף
באשדוד - פצוע באורח בינוני ועשרות נפגעי חרדה    נמשך הירי לשאר ישובי הדרום, וצה"ל מגיב בירי חזרה    פיקוד העורף: לא לקיים אירועים המוניים ברדיוס של 40 ק"מ מהרצועה    אחר חצות: הבנות להפסקת אש
איתמר לוין
השופט המחוזי הפורש התמקד באירוע הפרידה ביעילות, בה בלט: "ברוח הימים בהם העם דורש צדק חברתי, דומה שחלקו של בית המשפט הוא בעשיית צדק בזמן אמת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il