X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בקרב משתתפים שהקפידו על שימוש באספירין לאורך שנתיים ההשפעות היו ניכרות ומשמעותיות ביותר מבחינה סטטיסטית - ירידה של 63% במספר מקרי סרטן המעי
▪  ▪  ▪
שוני משמעותי [צילום: AP]
האם שימוש באספירין מעלה את הסיכון לעיוורון?
יפעת גדות
חוקרים גילו כי אנשים שהשתמשו באספירין על בסיס יומי סבלו מצורה מתקדמת של מחלה הנקראת ניוון כתמי רטוב
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
חוקרים: אספירין - תרופה יעילה למיגרנה

   יפעת גדות
אספירין מוריד את הסיכון לסרטן הלבלב

   יפעת גדות
האם אספירין מוריד את הסיכון למוות מסרטן?

השימוש בשני אספירין ביום במשך שנתיים הוריד את הסיכון בטווח הארוך לסרטן המעי אצל אנשים עם סיכון גנטי גבוה בכ-60%. כך קובע מחקר בריטי חדש.
לממצאים יכולות להיות גם השלכות על אוכלוסיה רחבה יותר, למרות שעדיין נדרש מחקר נוסף כדי לקבוע את המינון האידיאלי לקבוצות שונות של אנשים.
בשנים האחרונות הועלו ספקות רבים לגבי היתרונות של השימוש הרוטיני באספירין, המעלה את הסיכון לדימום של הקיבה והמעיים אך מגן מפני בעיות לב.
החוקרים, מאוניברסיטת ניו-קאסל, מאמינים כי המחקר - מבוקר ואקראי - שבחן את ההשפעות של האספירין על הסרטן - הוא עדות המפתח ליתרונות שבאספירין. מחקר קודם בנושא הסרטן והאספירין התבסס על מחקרים תצפיתיים פחות מוצקים, לטענתם.
המחקר הנוכחי בדק אנשים עם תסמונת לינץ', מצב גנטי הגורם לחולים להיות רגישים למספר סוגי סרטן. הוא פוגע לפחות באחד מכל 1,000 איש וכמחציתם מפתחים סרטן, בעיקר סרטן המעי הגס והרחם.
נתוני המחקר הראו כי לכל 10,000 מקרי סרטן שניתן למנוע, יכולים להיות 1,000 מקרים נוספים של כיבים כתוצאה מהשימוש באספירין. כלומר, אי-אפשר להתעלם מכך שמדובר בפשרה. אך ייתכן שמינון נמוך יותר יוכל להועיל מבלי לגרום לכיבים אלו. לגבי האוכלוסיה הכללית, שימוש במינון נמוך של אספירין יכול להיות אופציה הגיונית יותר. ניסוי חדש ומקיף במינונים שונים יוכל לשפוך אור על כך בשנים הבאות.
ירידה משמעותית בסיכון
החוקרים בדקו 861 איש שסבלו מתסמונת לינץ', והחלו טיפול של שנתיים באספירין על בסיס יומי במינון של 600 מיליגרם או בפלצבו (תרופת דמה שאינה מכילה חומר רפואי אך בעלת השפעה פסיכולוגית על המטופל).
ניתוח נתונים ראשוני שנעשה בשנת 2007 לא זיהה הבדל בשיעור מקרי הסרטן בין שתי הקבוצות. אך הסתבר שההשפעה התעכבה ובשנת 2010 זוהה שוני ברור, כש-19 מקרים חדשים של סרטן המעי התגלו בקרב המשתתפים שקיבלו את האספירין ו-34 מקרים חדשים בקבוצת הפלצבו.
יתרה מכך, בקרב אותם משתתפים שהקפידו על השימוש באספירין לאורך שנתיים - כ-60% מסך כל המשתתפים - ההשפעות היו ניכרות יותר ומשמעותיות ביותר מבחינה סטטיסטית - ירידה של 63% במספר מקרי סרטן המעי - 23 בקבוצת הפלצבו ו-10 בקבוצת האספירין.
החוקרים הראו למעשה כי לאספירין יש השפעה מניעתית משמעותית על הסרטן אך היא אינה בולטת אלא שנים מאוחר יותר. הדרך בה האספירין מגן מפני המחלה אינה ברורה אך הם סבורים כי ההשפעה המתעכבת מרמזת על כך שהוא פוגע בתאים "מקולקלים" שמשתנים והופכים לתאים טרום-סרטניים.
המחקר, שפורסם במהדורה המקוונת של כתב העת הרפואי The Lancet ומומן בחלקו על-ידי חברת התרופות באייר, הראה גם ירידה בסוגי סרטן אחרים הקשורים לתסמונת לינץ'.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  30/10/2011   |   עודכן:  30/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אספירין מוריד סיכון גנטי לסרטן המעי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הג'יהאד האיסלאמי הודיע כי הסכים להפסיק את ירי הרקטות אך ציין כי הוא שומר לעצמו את זכות הפעולה    הרמטכ"ל בני גנץ הורה לצה"ל להיערך להמשך ההסלמה בדרום    צה"ל חיסל הלילה שני מחבלים מן הג'יהאד האיסלאמי
יפעת גדות
לדברי מנהלי החפירה מטעם רשות העתיקות, "חפצי הקודש המצוירים מהתקופה הביזנטית שנתגלו כאן, בארץ הקודש, נדירים ביותר"    הממצא נחשף בחפירות ארכיאולוגיות המתקיימות בחניון גבעתי בעיר דוד שבגן לאומי סובב חומות ירושלים
איציק וולף
הוועדה המיוחדת שהקים מנכ"ל משרד הבריאות בעקבות חשיפות News1 תבחן בין היתר את התנהלות חברת 'פריגו ישראל' המשווקת את האלטרוקסין    כמו-כן תיבדק התנהלות אגף הרוקחות במשרד    מנכ"ל משרד הבריאות זומן לדיון מיוחד שתקיים בנושא ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת
עידן יוסף
ילבשו מקטורן, מכנסיים חולצות ועניבות כדי להבדיל אותם מחברי הכנסת
עידן יוסף
הרמטכ"ל סיכם עם שר הביטחון את מידרג התגובה של הצבא, שבינתיים מתמצה בסיכול בלבד    שרי ישראל ביתנו תובעים החרפת רף התגובה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il