X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ויטה, וינרוט. יום הדין שלהם [צילום: בוצ'צ'ו]
בבוקר: פסק הדין במשפטם של יעקב וינרוט ושוקי ויטה
עורך הדין הבכיר מואשם במתן שוחד למי שהיה סמנכ"ל רשות המיסים השופט הציע למדינה מספר פעמים להגיע לעסקת טיעון עם ויטה במסגרתה יימחק סעיף השוחד בנושא וינרוט ביקש מהצדדים להתמקד באישום בדבר הלבנת הון

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, גלעד נויטל, יפרסם בבוקר (יום ב', 31.10.11) את פסק דינו במשפטם של עו"ד ד"ר יעקב וינרוט ומי שהיה סמנכ"ל רשות המיסים, שוקי ויטה. במרכז כתב האישום עומדת טענת המדינה, לפיה וינרוט נתן לוויטה שוחד ובתמורה העניק הלה הסדרי מס מפליגים בקולתם ללקוחותיו של וינרוט, ששילמו לו שכר טירחה של עשרות מיליוני שקלים.
רמז אפשרי להכרעה ניתן בכך שנויטל הציע מספר פעמים למדינה להגיע לעסקת טיעון עם ויטה, במסגרתה יימחק סעיף השוחד. בשלהי המשפט אף ביקש נויטל מן הצדדים להתמקד בעבירת הלבנת ההון המיוחסת לווינרוט, ולא בעבירת השוחד.
לטענת המדינה, וינרוט ייצג את ויטה לאחר שהלה הורשע בתקיפתה של יעל שביט, שהייתה מבקרת הפנים של אגף מס הכנסה (וכיום סמנכ"ל בכיר ברשות המיסים). וינרוט פנה בשמו של ויטה לנשיא המדינה בבקשה למחיקת הרשעותיו, ולאחר מכן ייצג אותו בישיבות שונות ואף בבית הדין לעבודה. חלק משירותים אלו העניק וינרוט לוויטה בחינם, וחלקם - תמורת שכר טירחה של פחות מ-20,000 שקל בתשלומים נוחים.
חריגה מסמכות
המדינה אומרת, כי במקביל קיבל וינרוט על עצמו להסדיר הסדרי מס עבור ארקדי גאידמק, מיכאל צ'רנוי, דן גרטלר ומאיר יעקב ברנט. תיקיהם של נישומים אלו טופלו בפקיד שומה גוש דן, משרד שבראשו עמד ויטה. לדברי המדינה, ויטה חרג מסמכותו והעניק ללקוחות אלו של וינרוט הסכמים מקלים ביותר. במיוחד אמורים הדברים בצ'רנוי וגאידמק, אשר הצהירו (בהתאמה) על נכסים של 2 מיליארד דולר ומיליארד דולר שצברו בחו"ל ואשר בגינם לא ישלמו מס בארץ. וינרוט קיבל מצ'רנוי וגאידמק שכר טירחה של 30 מיליון שקל תמורת הסכמים אלו. בשל מערכת יחסים זו, מואשם ויטה בקבלת שוחד ואילו וינרוט מואשם בנתינתו.
ויטה מואשם גם במרמה והפרת אמונים, משום שלטענת המדינה לא הודיע לממונים עליו על מערכת היחסים שלו עם וינרוט ומשום שחתם עימם על אותם הסכמים תוך חריגה מסמכות. וינרוט מואשם גם בהלבנת הון, בטענה שפתח עבור גאידמק חשבון נאמנות והסתיר את היותו של גאידמק הנהנה ממנו, וזאת על-מנת למנוע את חילוט נכסיו בשל חשדות אחרות שנחקרו נגדו.
וינרוט טען, כי גבה מוויטה שכר טירחה מידתי, וכי במקרים רבים גבה שכר טירחה נמוך מאישי ציבור. הוא חשף שורה של לקוחות בענייניהם נהג כך, ובהם שופטים, קצינים בצה"ל, ראשי עיריות, חברי כנסת וקציני משטרה. לדבריו, גורמים במערכת אכיפת החוק ידעו שהוא מייצג הן את ויטה והן את גאידמק וצ'רנוי, ואת המו"מ מול רשות המיסים ניהל רו"ח זאב פלדמן, לשעבר סמנכ"ל הרשות. פלדמן לא הועמד לדין, אך הפרשה מנעה את מינויו למנהל הרשות לפני ארבע שנים.
המשפט אופיין במעורבות רבה ונרגשת של וינרוט, אשר יוצג בידי סוללה של 11 עורכי דין מן השורה הראשונה ובראשם דוד ליבאי, דן שינמן, נוית נגב ונבות תל-צור. הוא הירבה להתנגש אישית עם התובעת, שרון כהנא, עד שנויטל נאלץ להעיר להם על כך.

תאריך:  30/10/2011   |   עודכן:  30/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בבוקר: פסק הדין במשפטם של יעקב וינרוט ושוקי ויטה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
די עם השחיתות
אדם פשוט  |  30/10/11 17:45
 
- הערכהשלי: ווינרוט יזוכה ממתן
שוחד יורשע בהלבנה  |  30/10/11 19:09
2
ויטה סידר לוינרוט 30 מיליון
aviku  |  30/10/11 18:44
 
- קשרי וינרוט מס הכנסה החלו עם א
hgtd  |  31/10/11 07:41
3
חנן וייס-וינרוט יורשה בגלל
היותו חובש כיפה  |  30/10/11 19:48
4
מה עניינו של השופט ליעץ לצדדים
מנמה  |  30/10/11 22:19
5
ונירוט כמו 101% של העורכי דין
urixo  |  30/10/11 23:50
6
משחד סידרתי
שואל  |  31/10/11 06:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
חוליית מחבלים מארגון החזית הדמוקרטית התארגנה לשיגור רקטה מדרום רצועת עזה לעבר ישראל    כלי טיס של חיל האוויר ירה לעבר חברי החוליה והרג אחד מהם    נתניהו: הצד השני ישלם מחירים יותר קשים ממה ששילם עד עכשיו עד שיפסיק לירות
אלעזר לוין
דירות 4 חדרים יעלו 1.36 מיליון שקל, במקום מחיר קטלוגי של 1.5 מיליון    הנחות גם לדירות 4.5 ו-5 חדרים    ההנחות אינן במזומן אלא בתנאי תשלום, וינתנו רק ל-6 דירות אחרונות    ההנחות הן רק 60-50 אלף שקל לעומת המחירים ביוני
יפעת גדות
חממו את השריר כשהוא מכווץ
יפעת גדות
ראש הממשלה נרצחה על-ידי שומרי ראשה הסיקים
איציק וולף
השגריר פרושאור פנה אל מזכ"ל האו"ם ואל מועצת הביטחון ודרש מהם לגנות את ירי הרקטות הקטלני    "לפני יומיים התרעתי בפניכם על הסלמת האלימות מעזה ועל הפוטנציאל המסוכן שיש לכך לפגיעה באזרחים, היום, אזרח ישראל נרצח והמועצה ממשיכה לשתוק"
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il