X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בשל היעדר מפרצים לעצירה להורדת נוסעים, נאלצים אוטובוסים לבצע עקיפה ולעבור לנתיב השמאלי של אבן גבירול בת"א ועדת הכלכלה קוראת למצוא איזון בין הצורך לקדם את התחבורה הציבורית לבין הפגיעה הקשה בתושבים
▪  ▪  ▪
רחוב אבן גבירול בת"א [צילום: איתמר לוין]

נתיב התחבורה הציבורית ברחוב אבן גבירול בתל אביב עלה (יום א', 30.10.11) על סדר יומה של ועדת הכלכלה, והראה עד כמה תכנון לקוי וחוסר שיתוף פעולה בין משרד התחבורה לעירייה יוצר אבסורדים שבמקום להטיב עם התושבים ומשתמשי הדרך מעיק עליהם.
מזה עשרות שנים דורשים שברחוב יהיה נתיב יעודי לתחבורה ציבורית (נת"ץ), וכאשר הדבר מתממש סוף-סוף מדירים האוטובוסים את רגליהם מהנתיב המוקצה להם בגלל בעיות תכנוניות. על-פי קנה המידה הבינלאומי, כדי שתהיה הצדקה לפתוח נתיב שכזה יש צורך ב-40 אוטובוסים הנוסעים בשעות השיא באותו כיוון. באבן גבירול נוסעים 67 אוטובוסים מצפון לדרום ו-62 בכיוון ההפוך. גם אם נראה אחרת לצופה מן הצד, מספר הנוסעים בכלי הרכב הפרטיים ברחוב (1,500-1,000) קטן יותר מאשר אלה הנוסעים בתחבורה הציבורית.
המשנה למנכ"ל משרד התחבורה אלכס לנגר אמר בדיון כי המשרד רק יכול ללחוץ, אך סמכויות הביצוע הן בידי העירייה. הוא התייחס בכך לטענת בעלי העסקים ברחוב, כי מאז שנפתחו לתנועה נתיבי התחבורה הציבורית החדשים בעיר הכנסותיהם צנחו בעשרות אחוזים.
הסדרי פריקה וטעינה
"אין בכוונתנו להזיק לעסקים", אמר לנגר. "לנו לא אכפת אם הנתיב לאוטובוסים יהיה הימני או השמאלי. הסכמנו להסדרי פריקה וטעינה ואפשר לשקול חניה ברחובות ניצבים, אבל אי-אפשר לתכנן את העיר באופן שלרכב פרטי תהיה גישה לכל מקום שירצה. ההסדר הנוכחי סביר ומתחשב. זה שקודם לכן עצרו כלי רכב לפריקה ולטעינה ועכשיו לא - זה לא אומר שקודם זה היה מותר".
העירייה נפקדה מהדיון
בפתח הדיון בוועדה, ציין היו"ר כרמל שאמה-הכהן כי ביקר לאחרונה ברחוב, הרגיש את ההשפעה שיש לנתיב התחבורה הציבורית על בעלי העסקים וציין את המספר המועט של האוטובוסים המשתמשים בנתיב שיועד להם, ומעדיפים לפנות לנתיב השמאלי. "לא מצאתי שימוש של אמצעי התחבורה הציבורית בנתיב, ולכן צריך לבחון את הרחבת שעות הנגישות של כלל הציבור לנתיב ואת צמצום שעות השימוש של התחבורה הציבורית בו", אמר היו"ר. הוא אף הביע מורת רוח מכך שעיריית ת"א בחרה שלא להשתתף בדיון.
סגן ראש עיריית תל אביב, ארנון גלעדי, שהבהיר כי הוא אינו מייצג את עמדת העירייה אלא את עמדתו כנבחר ציבור שרוצה לחזק את העסקים בעיר, הסביר לנוכחים כי נהגי האוטובוסים מעדיפים להימנע מנסיעה בנתיב התחבורה הציבורית משום ש"הכביש ברחוב אבן גבירול לא בנוי לנתיב תחבורה ציבורית והשימוש בו ככזה הוא בלתי אפשרי" - יש ברחוב תחנות רבות, אך אין בו מפרצי חניה, וכך אוטובוס המבקש להמשיך ולנוע אחרי עצירה נאלץ לפנות לנתיב השמאלי כדי לעקוף את האוטובוס שלפניו. גלעדי הדגיש כי רק בסמכותו של המאסדר, קרי - משרד התחבורה, ניתן לאשר בניית מפרצים, וביקש לצמצם את שעות פעילות הנתיב כנת"ץ ולבצע עבודה מסודרת להכנת נת"ץ בצדו השמאלי של הרחוב.
נשיא לשכת ארגוני העצמאים (לה"ב), יהודה טלמון, אמר כי איש לא נגד הנת"ץ אבל מדובר במקרה קלאסי שבו שופכים את התינוק עם המים, כלשונו. "95% מהאוטובוסים נוסעים בנתיב האמצעי כי זה לא נוח (לנסוע בימני, ע.י.). צריך להביא את כל הגורמים לשבת סביב השולחן ולהגיע לפתרון שיאפשר לחיי המסחר להשתקם, כי ירידה של 40% במחזורים, עליה מדווחים בעלי העסקים, משמעותה חיסול העסק". לדבריו, יש להגיע למצב בו האריה שבע, אך הכבש לא נטרף.
שלוש חלופות
דני קומיסר, מארגון הצרכנים "תחבורה בדרך שלנו", אמר כי כל הצדדים צודקים. קומיסר אמר כי במתווה הפתרון יש להביא את משתנה הגודש בכביש, שצפוי רק להתגבר בשנים הקרובות. הוא הציע שלוש חלופות, לפי סדר העדיפות הבא:
  • העברת הנת"ץ שמאלה - העלות הכספית תהיה גבוהה, אך נוסעים לא יצטרכו לחזור למרכז הרחוב. סלילת הקו הירוק תסייע להקל על הגודש ברחוב, ונתיב שמאלי טוב עבור קו זה;
  • המשך עצירה בנתיב הימני לצד התקנת מערכת אלקטרונית שתספור כחמש שניות לירידת כל נוסע באופן שבו ניתן יהיה לאכוף כניסת כלי רכב פרטיים התוקעים את הנסיעה בנתיב;
  • השארת המצב כמות שהוא תוך השתדלות מרבית שהתנועה תזרום ושבעלי העסקים לא ייפגעו.
התושבים ובעלי העסקים ברחוב שהשתתפו בדיון התלוננו על פגיעה קשה בחייהם. לטענתם, בעלי העסקים ברחוב לא יכולים לעבור למקום אחר כי לא ימצאו מי שישכור מהם את העסק והדיירים לא יכולים לחנות קרוב לבית ואפילו לא לקבל משלוח מהמרכול או להזמין שירות תיקונים לבית. יו"ר ועד התושבים, יוסי טרבלוס, אמר עוד כי "גם אי-אפשר לעבור דירה כי רכב ההובלה לא יכול לעצור ברחוב". הוא אף סיפר כי מאז שקם הנת"ץ, מחיר מנוי בחניונים ברחוב הגיע לאלף שקל בחודש. כמו-כן, במהלך הדיון התברר כי התושבים הגישו עתירות לבית המשפט נגד הנת"ץ, וכי בית המשפט הורה לצדדים לקיים הידברות.
הוועדה לא הצליחה להגיע לפתרון מוסכם, והיו"ר שאמה-הכהן פנה בתום הדיון למשרד התחבורה וקרא גם לעירייה לשבת עם התושבים ובעלי העסקים ולמצוא את נקודת האיזון ברחוב. "צריך לתת תשומת לב גדולה יותר לדיירים ולבעלי העסקים ולחפש פתרונות יצירתיים אחרים, שלא ישבשו יתר על המידה את חייהם וישמרו על התחבורה הציבורית", אמר.

תאריך:  31/10/2011   |   עודכן:  31/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בגלל תכנון לקוי: האוטובוסים סוטים מהנתיב היעודי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
להקים וועדת מומחים משותפת
נוסעת מודאגת  |  31/10/11 15:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
טוענת שווינרוט וויטה זוכו מחמת הספק - למרות שבית המשפט לא אמר זאת    "נמשיך לפעול בשוויוניות ולהגיש כתבי אישום גם נגד שועי ארץ"
מירב ארד
מודלים חדשים למדידת המשקל מצאו כי משקלו של שלד הטירנוזאורוס רקס היה גדול ב-30% מההערכה הקודמת    עוד התגלה כי גם קצב הגדילה של הטורף היה מהיר יותר ממה שהעריכו
איציק וולף
כשהוא מוקף בעובדי משרדו הנרגשים מספר עו"ד יעקב וינרוט על הנדר שנדר לסייע לאנשים במצוקה לאחר שחש בעצמו את חרדת הציפיה להכרעת הדין    ציין כי בשעות קשות כפי שהוא חווה כל אדם זקוק לתמיכה, גם אם הוא אדם חזק והוא אינו מחשיב את עצמו לאדם חזק
איתמר לוין
הפרקליטות טענה שרו"ח זאב פלדמן - העד המרכזי בנושא ההסכמים עם צ'רנוי וגאידמק - ניסה לרצות את וינרוט    נויטל: אכן היו פעמים שנשמע כעד הגנה, אך עדותו הייתה מהימנה
יפעת גדות
גם לאחר שנלקחו בחשבון גורמי סיכון אחרים לסרטן לכל 10 יחידות נוספות של חשיפה לזיהום אוויר, הסיכון לסרטן ריאות עלה ב-27%-15%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il