X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סילביו ברלוסקוני. החלטה מטרידה [צילום: AP]
מרקל. לא עודכנה מראש
ראש הממשלה האיטלקי, שארצו נמצאת בסכנת נפילה לתוך משבר חובות משלה, אמר כי ההחלטה היוונית תגביר את אי-הוודאות גרמניה מנסה למזער הנזק: "החלטה פוליטית פנימית ביוון"
▪  ▪  ▪

ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, אמר (יום ג', 1.11.11) כי "אין ספק" שההחלטה המפתיעה של יוון לערוך משאל עם לחבילת החילוץ שרקח עבורה גוש האירו היא "מטרידה" עבור שוקי ההון.
ההחלטה היוונית "צפויה לעורר אי-ודאות ובאה באופן בלתי צפוי, לאחר שכבר סוכמו הפרטים בכינוס המועצה האירופית וערב פסגת G-20 בקאן", אמר ברלוסקוני בהודעה שפרסם. נציגי קבוצת 20 המדינות המתועשות והמתפתחות ייפגשו בקאן ביום חמישי ושישי.
איטליה נשארה עמוק בקו-האש של שוק ההון עקב החששות כי היא עלולה להידרדר למשבר חוב בסגנון יווני. חששות אלה גברו מאוד בשבועות האחרונים, ועקב כך התשואות על איגרות החוב האיטלקיות עלו בצורה חדה, כאשר תשואת האג"ח ל-10 שנים גדלה ב-0.13 נקודות אחוז לרמה של 6.21%, בעוד שהתשואה על האג"ח לחמש שנים הגיעה לשיא חדש בעידן האירו, לאחר שעלתה ב-0.19 נקודות אחוז ל-6.07%. העליות נרשמו על-אף המשך רכישות האג"ח שבוצעו ידי הבנק האירופי המרכזי.
מרקל לא קיבלה אזהרה מוקדמת
בגרמניה, בינתיים, מצפים לקבל תשובה אמינה ישירות מיוון בנושא, שכן הממשלה הגרמנית לא קיבלה מידע רב, אם בכלל, המזהיר אותה מראש על תוכניותיה של יוון. ריינר ברודלה, נציג בכיר בשותפה הזוטרה "הדמוקרטים החופשיים" השייכת לקואליציית מרכז-הימין של מרקל, אמר כי הצעד היווני הוא "קצת מוזר".
משרד האוצר הגרמני ביקש להצניע את המהלך האחרון בדרמה היוונית, וכינה אותה בעיה מקומית בעולם הפוליטיקה היוונית, אך ברלין סיפקה מעט מאוד תובנה לתוך המתרחש באתונה.
"ההודעה על משאל עם אפשרי ביוון הינה התפתחות מקומית ביוון אשר עד כה לממשלת גרמניה אין כל מידע רשמי לגביה ומסיבה זו לא תינתן כל תגובה", מסר משרד האוצר הגרמני בהצהרה.
עוד מסר המשרד כי מנהיגי אירופה גיבשו ציפיות ברורות מיוון ומשאר חברי גוש האירו בפסגה שנערכה בשבוע שעבר בבריסל.
"בהתבסס על כך, מתן חבילת הסיוע השנייה ליוון צריכה להיות מושלמת עד סוף השנה", מסר המשרד. "כולנו עובדים על כך באינטנסיביות".

תאריך:  01/11/2011   |   עודכן:  02/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סילביו ברלוסקוני
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברלוסקוני: החלטת יוון למשאל עם - מטרידה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הלל קורן, קובי ישעיהו
ירידות חדות בשווקים נוכח החלטת יוון לערוך משאל עם על תוכנית החילוץ באירופה ובצל קריסת חברת MF גלובל    המשקיעים חוששים: איטליה הבאה בתור    המניות בישראל קורסות: אלביט הדמיה נחתכה 12%, אפריקה 7%, הבנקים 4.3%
עופר וולפסון
ראש ממשלת יוון ג'ורג' פפנדראו עומד בפני קריאות הנשמעות מכל כיוון לפרוש מתפקידו - אפילו מתוך מפלגתו שלו    הציע לאפשר לעם היווני לבחור האם לאשר את חבילת החילוץ שהציג למדינה גוש האירו    שר החוץ השוודי: "קשה לראות מה יהיה טיבו של משאל העם הזה"
איתמר לוין
חמישה מתושבי אזור מבשרת ציון מבקשים לתבוע 16.5 מיליון שקל, בטענה שהאוטובוסים מירושלים מגיעים למחלף הראל באיחור וכאשר הם עמוסים, וכך נאלצים הנוסעים להמתין או לנסוע בעמידה
איתמר לוין
דחה בקשת סטודנטים שביקשו לפרסם כרזות המשוות את ראש הממשלה ושר החוץ לפשיזם    קובע: האוניברסיטה רשאית להביא בחשבון גם שיקולים של פגיעה בשמה ותביעות אפשרויות נגדה
עופר וולפסון
האג"ח, שגויסו באמצעות חברת-הבת שלה, נושאות ריבית שנתית של 4.687% ומועד פירעונן סוף שנת 2032    התמורה תשמש להקמת שתי תחנות כוח גיאותרמיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il