X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להגבלת הפרסום והשיווק של משקאות אלכוהוליים שרי התמ"ת והבריאות יוכלו לצמצם את ההחרגות
▪  ▪  ▪
בירה. אחוז אלכוהול נמוך יחסית [צילום: פלאש 90]

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה (יום ג', 1.11.11) את הצעת החוק של ח"כ דני דנון להגבלת הפרסום והשיווק של משקאות אלכוהוליים. הצעת החוק מבקשת לאסור פרסום המעודד שתיית אלכוהול בשלטי חוצות, בעיתונים ובדברי דפוס המיועדים בעיקר לילדים ובני נוער מתחת לגיל 18.
בתום הדיון אישרה הוועדה את הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית, אך קבעה כי האיסור לשווק משכה משכר שאליו נלווים פרסים או הגרלות והשיווק של משקה משכר כמתנה לא יחול על משקאות שאחוז האלכוהול בהם הוא מתחת ל-15.5% (יין ובירה) ובתנאי שהשיווק לא מיועד לקטינים. עם זאת נקבע איסור פרסום לכל סוגי האלכוהול בשלטי חוצות, בעיתון ובכל דבר דפוס המיועד בעיקר לילדים מתחת לגיל 18.
הפרסומות המותרות למשקאות אלכוהוליים, ללא הבדל בין המשקאות, יוכלו לכלול רק את הפרטים הבאים: שמו המסחרי של המשקה המשכר; הסימן המסחרי שלו; שם היצרן וסימנו המסחרי; צורת אריזתו ומקום מכירתו; מקום ייצור המשקה ותמונתו; אחוז האלכוהול; קיומה של תעודת הכשר; תחרות שבה השתתף המשקה ופרסים שבהם זכה; מחיר המשקה ושנת ייצורו.
כמו-כן נקבע כי על המשקאות האלכוהוליים תופיע אזהרה, בדומה לאזהרה שמופיעה על אריזות הסיגריות, שתיקבע בתקנות שיובאו לאישור ועדת הכלכלה . מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, הבהיר כי בכוונת המשרד לאשר את הנוסח בהקדם. כמו-כן נקבע כי כל משקה משכר, ללא אבחנה, לא יוכל להינתן כפרס בתוכנית טלוויזיה או רדיו ולא יוזכר שמו של גורם מעניק פרס אם הוא שם מסחרי של משקה משכר.
במהלך הדיון התעוררה שוב המחלוקת באשר לדרישה להחריג את היין מההצעה. משרדי החקלאות והתמ"ת תמכו בהצעה להחריג את היין בשל הפגיעה בבעלי העסקים. לעומת זאת, משרדי הבריאות, המשפטים וביטחון הפנים התנגדו להחרגה בטענה שזו תהייה החטאת מטרת החוק. ח"כ יצחק וקנין, שתמך בהחרגת היין, אמר כי "הנגע של שתיית הוודקה פשה גם בחברה החרדית, אבל היין מעולם לא נצרך באופן מופרז".
יו"ר הרשות למלחמה בסמים, צבי הנדל, והמנכ"ל יאיר גלר, טענו כי צריך מאבק נחוש בצריכת האלכוהול בקרב בני הנוער. לדברי גלר, "האלכוהול משמש גורם מספר 3 לתמותה והוא גורם אלימות מספר 1 בעולם. 70% ממקרי האלימות משויכים לאלכוהול ולא משנה אם זה מרלו, וויסקי או בירה".
חברת הנהלת איגוד חברות הפרסום, יאיר גלר, השיב לכך וטען כי דוח של הרשות למלחמה בסמים המשווה נתונים מ-2005 ל-2009 הראה כי אחוז בני הנוער הצורכים יין ובירה נותר יציב, בעוד שבין 2005 ל-2009 חלה קפיצה בשיעור הנערים שצרכו משקאות אלכוהוליים בריכוז גבוה. לטענתו, "הפרסום של בירה לא מגדיל צריכה אלא מעביר צריכה ממותג אחד לאחר".
בתום הדיון אישרה כאמור הוועדה את הצעת החוק וקבעה כי פרסום האזהרה במדיה ייכנס לתוקף 3 חודשים לאחר אישור התקנות בעניין. כמו-כן נקבע כי מדבקת האזהרה על משקאות אלכוהוליים שבהם מעל ל-15.5% אלכוהול יודבקו כבר שנה לאחר אישור התקנות, בעוד מדבקות דומות על משקאות ששיעור האלכוהול שבהם נמוך מ-15.5% יודבקו שנתיים לאחר אישור התקנות.

תאריך:  01/11/2011   |   עודכן:  02/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יין ובירה יוחרגו מחוק האלכוהול
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רז
טוענת כי לאחר שבעלה עבד 54 שנים חייבת החברה לשלם לה פיצויי שארים בגין הפסקת עבודתו לפי חוק פיצויי פיטורין
אלעזר לוין
הבעיה המרכזית - המים והקרקע מזוהמים, ולא ניתן לבנות לפני פעולות טיהור וניקוי מקיפות    הבנייה תתחיל (אולי) רק בעוד כמה שנים
איתמר לוין
הפלשתיני הטיל אימה על העובדים המקומיים וגרם מדי פעם להפסקת החפירות    אהוד נצר לא יכול היה לקבל את עזרת כוחות הביטחון ולכן העדיף לשלם מכיסו    כאשר הופסקו התשלומים, תבע הפלשתיני פיצויי פיטורים - אך ביהמ"ש דחה את תביעתו
עידן יוסף
מנכ"ל משרד החינוך הודיע על סגירת ישיבת 'דורשי יחודך' על סמך מידע חסוי שהגיע מהשב"כ, ועל "ייבוש תקציבי" לישיבת "עוד יוסף חי"    תגובת הישיבה: "החלטה אנטי-דמוקרטית של סער, שמאחוריה טענות רעולות פנים"
עופר וולפסון
מתקן ההתפלה המורחב יספק 90 מיליון מ"ק מים בשנה ויביא להגדלת ההכנסות השנתיות של החברה בכ-95 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il