X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר ועד העובדים ברכבת ישראל נגד הדירקטוריון

"נטרפד תוכנית הארגון-מחדש ברכבת"

בקושי חודשיים בתפקיד, ומנכ"ל הרכבת טוען כי הוא יודע, בלי לקבל יעוץ מחברת יעוץ, כיצד צריך להיראות המבנה הארגוני של החברה במוקד: הקמת חטיבת פיתוח עסקי שעשויה למנוע התפטרות של עובדת בכירה ועד העובדים, בראשו עומדת גילה אדרעי, מאותת: השביתה הבאה כבר בפתח
▪  ▪  ▪
גילה אדרעי. שינוי בסטטוס-קוו [צילום: מן הטלוויזיה]
לליב ברעם אלקיים. תפקיד סמנכ"ל פיתוח עסקי נועד עבורה? [צילום: מן הטלוויזיה]

צפריר. רק נכנס לנעלי המנכ"ל וכבר מציע הצעות מרחיקות לכת [צילום: רכבת ישראל]

יושב-ראש ועד העובדים של רכבת ישראל, גילה אדרעי, הודיעה (יום ד', 2.11.11) למנכ"ל הרכבת ולחברי דירקטוריון חברת הרכבת, כי הוועד לא יסבול הצבעה על תוכנית הארגון-מחדש, מאחר שמדובר בהפרת הסטטוס-קוו הפוגעת ביחסי העבודה ומאחר שיישומו של נושא מרחיק-לכת מבלי שהנושא לובן עם הוועד מהווה ביזוי של פסיקת בית הדין לעבודה.
אדרעי רומזת כי יישום התוכנית יגרור מאבקים ארגונים שיפגעו בתדמית החברה ויגרמו לה נזק כלכלי.
ברכבת ישראל אומרים שטענותיה של אדרעי מופרכות לחלוטין וגובלות בדמגוגיה, וכי לאחר שהתוכנית תאושר עקרונית על-ידי דירקטוריון החברה, היא תובא לדיון מול נציגי העובדים. לדברי ההנהלה, אין כל תוכנית להפרטה, ולא תהיה כל פגיעה בעובדי הרכבת הקיימים – לא בשכרם ולא במקום עבודתם, אלא להפך. "צר לנו כי יו"ר הוועד ממשיכה להיות עסוקה בפלגנות, תוך הטעיית העובדים והציבור הרחב ותוך שימוש במונחים שאינם רלוונטיים למציאות, במקום לנהל מו"מ ענייני ולהביא לפתרון המחלוקות הקיימות ולשיפור שירותי הרכבת לטובת הציבור בישראל", לשון התגובה.
הארגון-מחדש
רק חודשיים בתפקיד, ואחרי שהודיע לשורת מנהלים ברכבת על סיום תפקידם, מציג (יום ד', 2.11.11) מנכ"ל רכבת ישראל החדש בעז צפריר בפני הדירקטוריון תוכנית לשינוי מבני ברכבת.
במסגרת השינוי, הוא מבקש לבצע ארגון-מחדש בהנהלת החברה, כאשר בין השאר מטרת התוכנית נועדה לבצע הפרדה בין הפעילות השוטפת של רכבת ישראל, שהיא ליבת הפעילות, לפעילות הפיתוח וכן להקים חברות-בנות למטענים, לפיתוח עסקי ולרכבות חשמליות.
ברעיון שמאחורי השינוי קיים היגיון, אולם ברכבת ישראל מודים כי הרעיון נולד ללא היוועצות קודמת בחברות יעוץ ולאחר שהמנכ"ל קרא חומר בנושא והתייעץ עם כמה אנשים סביבו...
עיקר השינוי הוא הקמת חטיבת פיתוח עסקי. ברכבת ישראל אומרים כי לכל התפקידים החדשים יהיו מכרזים, בכפוף להנחיית רשות החברות הממשלתיות. בכך למעשה דוחה הרכבת את הטענה כאילו מדובר בחטיבה שנתפרה במיוחד כדי לאפשר תפקיד הולם לממלאת-מקום סמנכ"ל הכספים הנוכחית, לליב ברעם אלקיים. ברעם אלקיים, מהאנשים החזקים ברכבת, חשבה להתפטר מאחר שלא הייתה יכולה להתמודד לתפקיד סמנכ"ל הכספים, בשל העובדה שאינה רואת חשבון.
סמכויות לאגף תשתיות
בשינוי החדש אין סמנכ"ל הפעלה מאחר שהראל אבן עוזב את תפקידו. התפקיד החדש יעברו סמכויות מתחום התנועה לאגף תשתיות, ואפשר שמי שיהיה בסופו של דבר בתפקיד הוא ירון רביד.
לדירקטוריון מוצגת תוכנית לביצוע הפרדה בין פעילות הפיתוח לפעילות השוטפת, באמצעות הכפפת כלל פעילות הפיתוח למשנה מנכ"ל לפיתוח וביצוע ארגון-מחדש בפעילות השוטפת, העוסקת בהפעלת רכבות נוסעים ובמתן שירות. במקביל, תקים רכבת ישראל חברות בנות למטענים ולפיתוח עסקי.
צפריר צופה כי המהלכים האחרונים יחזקו את חברת רכבת ישראל ויצרו עבורה את הבסיס הארגוני והמערכתי להפוך, כבר בשנים הקרובות, למוביל הלאומי של ישראל, כלשונו. "שילוב מודלים עסקיים בניהול החברה יחד עם פתיחת קווים חדשים, הכפלת מספר הרכבות, הקמת תחנות חדשות והכפלת מסילות הרכבת במקביל להתקנת טכנולוגיות מתקדמות לשיפור השירות, יאפשרו גידול מסיבי במספר נוסעי הרכבת, ויתרמו לפיתוח כלכלת ישראל ולחיבור הפריפריה אל הערים המרכזיות במדינה".
התוכנית לארגון-מחדש מיועדת לדברי הרכבת להביא לשיפור מרבי בכל תחומי פעילות הרכבת:
  • הגדלת מספר רכבות הנוסעים, במקביל להעלאת רמת הבטיחות והשירות ולשיפור חוויית הנסיעה;
  • מימוש תוכניות הפיתוח של החברה והסדרת תהליכי תיאום, תמיכה ובקרה למול חברות תשתית אחרות העוסקות בפיתוח רשת המסילות;
  • הרחבת היקפי פעילות הובלת המטענים ברכבת;
  • היערכות החברה למעבר לתפעול רכבות חשמליות;
  • פיתוח הפוטנציאל העסקי בכלל ופיתוח הנדל"ן בפרט;
  • הגדרת מבנה ארגוני אשר יאפשר שילוב אלמנטים תחרותיים בפעילות החברה;
  • שילוב הסקטור הפרטי.

תאריך:  02/11/2011   |   עודכן:  02/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"נטרפד תוכנית הארגון-מחדש ברכבת"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לסגור באבו את הרכבת לפני שזו ל"ת
תהיה חב' חשמל ב'  |  2/11/11 19:37
2
לסגור ולהעיף את הפרזיטים הביתה
יוני שדה  |  2/11/11 19:37
3
העם מתחנן:פזרו את הרכבת ל"ת
להקים אח"כ אחרת  |  2/11/11 21:52
4
לפזר את המפיונרים מהוועד
בן טיבוגה  |  2/11/11 22:47
5
התנהלות בלתי הוגנת של וועד הרכ
כלב מוכה  |  3/11/11 12:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
קובע: אם הקורבן מוכיח שנגרם לו נזק, גם שאינו ניתן למדידה - ניתן לפצותו בכל סכום שייראה לבית הדין    קביעה נוספת: שרשרת הטרדות אינה מהווה אירוע אחד בלבד לצורך הפיצוי
אלעזר לוין
תשלם 63 מיליון שקל    תבנה 120 דירות יוקרה במרכז ירושלים    במקביל, רכש שיינפלד מאפריקה, ב-9 מיליון שקל, חלק מהשטחים המסחריים בפרויקט סמוך    עסקה משולבת
יפעת גדות
ודאו כי הנעליים מתאימות ונוחות לכם
עופר וולפסון
עמלת הערבות הבנקאית כיום מסתכמת ב-5% מגובה הערבות    יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ שאמה-הכהן: "אין לי ספק שעמלת הערבות הבנקאית תפחת"
יפעת גדות
לייקה הייתה בעל החיים הראשון ששוגר לחלל    לא חזרה לכדור הארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il