X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לא רק במטרופולינים: העיר החדשה שתקבל מהמדינה מענק של 237 מיליון שקל תידרש להציג תוכנית להעברת נוסעים מכלי הרכב הפרטי לתחבורה ציבורית מתקדמת ולאופניים כלי רכב פרטיים לא יוכלו לנוע בחופשיות במרכז העיר שתזכה
▪  ▪  ▪
סככות ההמתנה ישודרגו [צילום: פלאש 90]
דוגמה לתוכנית עיר בת-קיימא
סלילת 2 ק"מ של נת"ץ
הקטנת משך הנסיעה הממוצע של נוסע בתח"ץ ב-5 דקות
שדרוג 10 צמתים מרומזרים למתן העדפה לתח"ץ
סלילה של 3 ק"מ של שבילי אופניים
הגבלות תנועה על כ-1,000 רכבים מזהמים במרכז העיר
ביטול 150 מקומות חניה במרכז העיר
צמצום משך החניה הממוצע במרכז העיר בשעתיים

200 מיליון שקל לכל עיר שתקדם תחבורה ציבורית
עידן יוסף
פרסום ראשון: מכרז חדש של משרדי האוצר והתחבורה יתמרץ במענק נדיב ראשי ערים שיאמצו תוכנית להפיכת עריהם לעיר תחבורה ציבורית חכמה * המטרה: להסיר שיקולי בחירות קצרי טווח שמפריעים לקדם תוכניות
לרשימה המלאה

משרדי האוצר והתחבורה פרסמו קול קורא לערים בינוניות וגדולות, שבסופו צפויה אחת מהן להפוך לעיר מודל לתחבורה ציבורית.
מעתה, לצד המטרונית בחיפה, הרכבת הקלה בירושלים והרכבת הקלה המוקמת בגוש-דן, תצטרף עיר חדשה בת 250-70 אלף תושבים למהפכת התחבורה הציבורית.
בכוונת המדינה להשקיע במשך שלוש שנים סכומי עתק (כ-237 אלף שקלים) באחת מתוך שמונה-עשרה ערים פוטנציאליות: ראשון לציון, פתח תקוה, אשדוד, באר-שבע, חולון, נתניה, בני-ברק, רמת-גן, בת-ים, רחובות, אשקלון, הרצליה, כפר-סבא, חדרה, בית-שמש, מודיעין-מכבים-רעות, נצרת ולוד. העירייה המתמודדת לא תצטרך להשלים את ההשקעה מכספה (מצ'ינג), והצעות שיעברו את הרף תקבלנה בין 100 ל-250 אלף שקלים. עם זאת, רשאית המדינה לקבוע בסופו של דבר כי אף עיר אינה עונה לקריטריונים.
הדגם לעיר הידידותית לתחבורה ציבורית לקוח ממספר ערים בעולם, דוגמת קאונס שבלטביה, קופנהגן שבדנמרק ופורטלנד שבארה"ב. העירייה המתמודדת תידרש להשקעות נוספות מלבד אלה שכבר נמצאות במגירה. את התוכנית היא נדרשת להציג בתוך שלושה חודשים, אך אם תהיה בקשה לכך תישקל הארכה. בחירת העיר הזוכה צפויה עד אוקטובר 2012, והביצוע עד אפריל 2015.
מלכתחילה לא נקבע כיצד בדיוק צריכה להיראות עיר בת-קיימא, כדי שכל עירייה תוכל להציג תוכנית המותאמת לה, במסגרת המגבלות שבה.
הניקוד בגין ההצעות מורכב משלושה פרמטרים:
  • 80% - מרכיבי ההצעה;
  • 10% - התרשמות כללית מההצעה;
  • 10% - מצב סוציו-אקונומי של העירייה (לפי דירוג הלמ"ס).
העיר הזוכה תחויב להקצאה ולפיתוח של מסלולים ונתיבים בלעדיים לתחבורה ציבורית סדירה, לרבות מתן העדפה לאוטובוסים בצמתים מרומזרים, ושינוי הסדרי התנועה לרכב פרטי.
מערכת אכיפה אלקטרונית
העיר המתחרה תהיה חייבת בהקמת מערך שלטי מידע דיגיטליים בתחנות המודיעים על זמן ההגעה של האוטובוס הבא, פריסת מערכת כירטוס אלקטרוני בתחנות האוטובוס, פריסת מערכת אכיפה אלקטרונית, וכן מערך לניהול, לבקרה ולשליטה לתחבורה הציבורית
במקביל למערכות נוספות.
על ההצעה לכלול רעיונות להוספת קווים או לתגבור התדירויות, והתאמת מסלולי הקווים של רשת התחבורה הציבורית הפועלת ברחבי העיר לדפוסי הביקוש בפועל, תוך התאמת שיפור הקישוריות למערך
התחבורה הציבורית הבינעירוני - התחנה המרכזית ותחנות רכבת סמוכות.
מזנון בתחנה
כן תידרש העיר לשיפור משמעותי של התשתית הפיזית עבור הנוסעים בתחבורה הציבורית, ובכלל זה: שידרוג סככות ההמתנה, שיפור הנגישות לתחנות האוטובוס עבור כלל הנוסעים ועבור אנשים עם מוגבלויות בפרט, הצבת מפות ולוחות זמנים סטטיים בכל התחנות וכן
שדרוג המסופים ותחנות הקצה (מידע לנוסע, שירותים, מזנון, וכו').
אמצעים נוספים המיועדים להגביר השימוש בתחבורה בת-קיימא, שעליה יהיה להציג, ובהם:
  • הגבלת תנועת רכבים מזהמים לפי חוק אוויר נקי;
  • מיזמים של car-pool ושל car-share (השכרת רכב לפי שעה);
  • מיזמים של השכרת אופניים.
היא גם תצטרך להציג הקצאה ופיתוח של רשת שבילים לתנועת אופניים ברחבי העיר; שיפור תשתית הולכי הרגל לרבות פיתוח מדרחובים להולכי רגל בלבד במרכז העיר; וכן מדיניות לחניה בת-קיימא התומכת בצמצום כלי רכב במרכזה של העיר, ומאפשרת פיתוח חניוני חנה-וסע באופן שיעודד בעלי רכב פרטי להשתמש בתחבורה ציבורית.
אופיר כהן, מחברת רום הנדסה היועצת לפרויקט, פרס את התוכנית בכינוס תחבורה ציבורית שקיים ארגון "תחבורה היום ומחר". לשאלת News1 מדוע לא הוכס בתוכנית מרכיב שיתוף הציבור, השיב כי מדובר במרכיב חשוב שיובא בחשבון, אך מאחר שאינו מדיד לא ניתן להוסיפו.

תאריך:  03/11/2011   |   עודכן:  03/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה מציגה: כך תיראה עיר לתחבורה ציבורית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
על-רקע עוד ועוד עריקות מצד אנשי מפלגתו, עשוי ראש הממשלה פפנדראו להתפטר ולהתחיל לפעול לקראת הקמתה של ממשלת אחדות לאומית    איבד האמון בעקבות הצעתו למשאל עם בסוגיית גוש האירו
איתמר לוין
פאדי אמארה נהג ללא רישיון, ברח משוטרים ופגע במכונית אחרת    לחובתו שורה של עבירות תעבורה חמורות, עבירות סמים ועבירות אלימות    ביהמ"ש שלל את רשיונו לחמש שנים בלבד
איתמר לוין
דימטרי בוגו טיך היה חבר בתא שתקף על-רקע גזעני יהודים, אסיאתים, כהי עור, נרקומנים וחסרי בית    ביהמ"ש כיבד את עסקת הטיעון בעיקר לנוכח העונשים שנגזרו על חברים אחרים בתא
עופר וולפסון
ועדת הכספים מערערת על מתווה המס החדש שאושר בממשלה כחלק ממסקנות טרכטנברג    הח"כים מתחרים ביניהם על היקף הדרישות לשינויים
איתמר לוין
חדר בן-שפיק ביצע את המעשים בתושבת השטחים שפנתה אליו במסגרת תפקידו    ביהמ"ש: אם רף הענישה בעבירות אלו נמוך - הגיעה העת להעלותו    בעקבות החקירה נגדו הודח בן-שפיק מהמשטרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il