X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התעמלות על בסיס קבוע יכולה להוריד את הסיכון לפתח סרטן המעי הגס ב-35%, וככל שהפעילות הגופנית רבה יותר כך הסיכון נמוך יותר גם לגבי סרטן השד - פעילות פיסית יכולה להוריד את הסיכון למחלה ב-25%
▪  ▪  ▪
לא זזים [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
ישיבה ממושכת - מתכון למחלות
יפעת גדות
חוקרים מזהירים: ישיבה ממושכת עלולה להעלות בצורה משמעותית את הסיכון למחלות, גם אם עוסקים על בסיס קבוע בפעילות מתונה או נמרצת
לרשימה המלאה

הצפייה בטלוויזיה - סכנת חיים
יפעת גדות
החוקרים גילו כי צפייה של שעתיים ביום בטלוויזיה העלתה את הסיכון לסוכרת ב-20%, והסיכון לפתח מחלת לב עלה ב-15% * צפייה של שעתיים ביום העלתה את הסיכון למוות ב-13%
לרשימה המלאה

השעות שאנו מבלים בישיבה עלולות להעלות את הסיכון שלנו לסרטן, בדיוק כמו שהזמן שאנו עוסקים בפעילות גופנית יכול להוריד את הסיכון. אלו ממצאיו של מחקר חדש.
בהיבט של סרטן המעי הגס וסרטן השד ידוע כיום כי ישנן ראיות משכנעות ביותר לכך שפעילות גופנית מורידה את הסיכון לפתח שני סוגי סרטן אלו. אך חשוב להדגיש כי לא מספיק להקפיד על ההמלצות של 150 דקות פעילות גופנית בשבוע, אם את יתר הזמן מבלים בישיבה מול המחשב.
לגבי סרטן המעי הגס, התעמלות על בסיס קבוע יכולה להוריד את הסיכון לפתח את המחלה ב-35%, וככל שהפעילות הגופנית רבה יותר כך הסיכון נמוך יותר. הדבר נכון גם לגבי סרטן השד - פעילות פיסית יכולה להוריד את הסיכון למחלה ב-25%.
הממצאים החדשים תומכים בקשר הידוע כבר בין אורח-חיים לא-פעיל לסרטן.
כיום יותר ויותר מחקרים מראים כי הדרך בה השמנה מעלה את הסיכון לסרטן היא כתוצאה מעלייה ברמת הדלקתיות בגוף, ובעזרת פעילות גופנית אפשר להוריד את הגורמים לדלקתיות, וכך להוריד את הסיכון לסרטן, גם אם עדיין נדרשים מחקרים נוספים שיבהירו את הקשר.
למרות שהקשר בין חוסר פעילות גופנית לעלייה בסיכון למחלות לב ידוע היטב, הקשר בין אורח-חיים לא-פעיל לבין הסיכון לסרטן הוא תגלית חדשה יחסית הדורשת מחקר נוסף.
סמנים לדלקתיות
חוקרים גילו קשר בין התעמלות להורדת הסמנים לדלקתיות, כמו חלבון מגיב-C, שיכול להסביר כיצד פעילות גופנית מורידה את הסיכון לסרטן השד. נכון לעכשיו, אין ראיות חד-משמעיות לכך שעלייה בסמנים אלו של דלקתיות היא שגורמת לסרטן או מעלה את הסיכון לפתח את המחלה וכפי הנראה מדובר בתהליך מורכב יותר ובמנגנונים שונים בעלי השפעה - דרך שומן הגוף, ההורמונים והעמידות לאינסולין. דלקתיות היא אחת הדרכים המשפיעות על הסרטן, אולי העיקרית שבהן.
החוקרים הדגישו כי לא מדובר רק בכך שחוסר פעילות גופנית מעלה את רמות הסמנים לדלקתיות, אלא שלישיבה ממושכת ולאורח-חיים לא-פעיל יש את אותה השפעה.
מחקר שפורסם בשנת 2009 בעיתון הבריטי לרפואת ספורט הראה כי ישיבה וצפייה בטלוויזיה יכולה להוריד שנים מחיינו. כדי להוריד את הסיכון של ניהול אורח-חיים לא-פעיל, חשוב כמובן לעסוק בפעילות גופנית על בסיס קבוע. אך בנוסף, רצוי לעשות הפסקות מהישיבה הממושכת, במיוחד בעבודה, כדי להוריד את רמת הדלקתיות וכך גם את הסיכון לסרטן.
ישיבה ממושכת מדי והתנהגות לא-פעילה מעלות את הסיכון לסרטן. חלק מהמנגנונים דומים לאלו העומדים מאחרי היעדר פעילות גופנית. הפסקות בזמן העבודה, אפילו למשכי זמן קצרים, יכולות לעזור ולהוריד את הסיכון לסרטן.
הרגלים לא בריאים
מומחים מעריכים כי אנשים יושבים 15.5 שעות ביום, כולל בזמן הארוחות, בזמן הנסיעה לעבודה או ללימודים וחזרה, בזמן העבודה מול המחשב ובזמן הצפייה בטלוויזיה. עובדי משרד מבלים כ-75% מזמנם בישיבה.
חשוב לדעת שלעולם לא מאוחר מדי להתחיל להתעמל כדי להוריד את הסיכון לסרטן, וכל מה שניתן לעשות כדי לשמור על משקל גוף בריא, במיוחד בגיל מבוגר יותר, יוריד את הסיכון לסרטן המעי הגס ולסרטן השד.
כדאי לזכור שאנשים המנהלים אורח-חיים לא-פעיל נמצאים גם בסיכון להרגלים לא בריאים אחרים שעלולים לגרום להשמנה, גורם סיכון ידוע לסוגים מסוימים של סרטן. בנוסף, אנשים לא-פעילים בדרך כלל גם אינם מקפידים לאכול את המאכלים הבריאים ביותר, עובדה שגם היא מעלה את הסיכון לסוגים מסוימים של סרטן.
ידוע שהתעמלות היא כלי מצוין לשמור על משקל גוף נורמלי, אך לא ידוע אם הורדת סמני הדלקתיות בגוף אכן מורידה את הסיכון לסרטן. ולמרות זאת, אותם גורמים חיוביים בהיבט של בריאות כללית מן הסתם יעילים גם בהורדת הסיכון לסוגי סרטן מסוימים.
הנה מספר טיפים לפעילות גופנית במסגרת העבודה:
  • צאו להליכה קצרה, אפילו לאורך המסדרון, כל שעה.
  • צאו להליכה עם חברים לעבודה כדי לדון איתם בנושאים שונים. אל תשתמשו לצורך כך בדואר אלקטרוני.
  • הרימו משקולות בזמן שאתם משוחחים בטלפון או קוראים דואר אלקטרוני.
  • עימדו כשאתם משוחחים בטלפון והתהלכו מעט.
  • השתמשו בקירות המשרד למתיחות.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  06/11/2011   |   עודכן:  06/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישיבה ממושכת מעלה את הסיכון לסרטן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
חצי שעה לפני כניסת השבת פירקו פקחי עיריית חיפה את מאהל המחאה שהקימו תושבי המאחז גבעת אסף סמוך לבית הכנסת של השר דניאל הרשקוביץ    המתנחלים מנסים להשיג היתר להקים את המאהל בגן ציבורי סמוך לביתו
עידן יוסף
חמישה מכתבים שהועברו לישראל בעסקת גולדווסר-רגב נחשפים כעת    נכתבו בכתב יד צפוף על דפים שנתלשו מספרים ומבטאים את געגועיו של הנווט השבוי למשפחתו
יפעת גדות
מחקר חדש מגלה כי נשאות של "גן ההשמנה" מעלה את הסיכון להשמנה, אך ההשפעה של הגן בולטת פחות אצל אנשים פעילים בהשוואה לאנשים שלא עוסקים בפעילות גופנית
מחלקה ראשונה
ארגוני זכויות האדם "הוועד הציבורי נגד עינויים" ו"רופאים לזכויות אדם" טוענים כי רופאים ישראלים מעורביים בעינוי נחקרי שב"כ ומשתתפים בהסתרת העינויים    דוח שפרסמו מסתמך על מאות עדויות של נחקרי שב"כ
איציק וולף
שר האוצר: מול התרסקות כלכלת אירופה - שביתה היא הדבר האחרון שצריך לקרות בישראל    "בכל העולם המודרני, כל מדינות ה-OECD יש חברות ניקיון ושמירה. כך עובדת כלכלה מודרנית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il