X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בקרוב: ניסוי חדשני יבחן את הרגלי השימוש בכלי רכב פרטיים בכל הארץ יבחן את הוזלת המיסוי הישיר על כלי הרכב ויתגמל לראשונה את תושבי הפריפריה על המרחקים הגדולים שהם נאלצים לנסוע כדי לקבל שירותים שונים בוטל ניסוי מקביל על אגרת גודש
▪  ▪  ▪
מה עם ניסוי מקביל בתחבורה הציבורית? [צילום: פלאש 90]

משרדי התחבורה והאוצר יערכו ניסוי חדשני, רחב היקף, במסגרתו ייבחנו מאפייני השימוש של הנהגים ברכב הפרטי והשפעתם של תמריצים שונים על הרגלי הנסיעה והשימוש בכלי הרכב. זאת במטרה לאפשר ניצול יעיל יותר של כלי הרכב ותשתיות התחבורה בארץ.
הניסוי נערך בעקבות החלטת הממשלה לבחון חלופות מתקדמות לתשלום עבור השימוש ברכב הפרטי, במטרה ליצור מנגנוני תשלום נכונים והוגנים יותר, לעומת אלה הקיימים היום. לצורך יישום ההחלטה הוקמה ועדה משותפת של משרדי התחבורה והאוצר.
בוטל ניסוי אגרת הגודש
חברת כביש חוצה ישראל פרסמה (יום א', 6.11.11) מכרז לבחירת חברת ניהול שתבצע את הניסוי. החברה הזוכה תהיה אחראית, בין השאר, לגיוס המתנדבים שישתתפו בניסוי ותלווה אותו לכל אורכו. יצוין כי הניסוי הנוכחי מבטל את הניסוי הקודם של חברת נתיבי איילון, שנועד לבחון שימוש באגרת גודש במטרופולין תל אביב.
שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר שהניסוי הייחודי יאפשר לגבש פתרונות מתקדמים שייטיבו לראשונה עם תושבי הפריפריה. "הפרויקט לוקח בחשבון את המרחקים הגדולים שנאלצים תושבי הפריפריה לנסוע כדי לקבל שירותים שונים ואת העלויות הנוספות הכרוכות בכך. בנוסף לכך, הפרויקט מטיב עם נהגים שישתמשו ברכבם שלא בשעות העומס, וכן עם מי שנוהגים בכלי רכב פחות מזהמים", אמר.
תמריץ לכלי רכב חדשים
הפרויקט נועד לבחון את הוזלת המיסוי הישיר על כלי הרכב, ולגבות את המס בהתאם לשימוש שנעשה ברכב על-פי הפרמטרים שנועדו לתמרץ נהגים לעשות שימוש נכון יותר בכלי הרכב. בנוסף לכך, הפרויקט יתמרץ את הנהגים להשתמש בכלי רכב חדשים ובטיחותיים יותר.
בניסוי שייערך בקרוב ישתתפו 1,200 נהגים מתנדבים. בכלי הרכב של המתנדבים יותקן ציוד ניטור מיוחד שיאפשר לאסוף ולנתח נתוני נסיעה שונים. בכללם: המרחק ומשך הנסיעה, השעות בהן היא בוצעה, דרגת הזיהום של כלי הרכב ומיקום כללי של תוואי הנסיעה. בניסוי יפותח מנגנון מיוחד שיבטיח חיסיון מלא על כל הפרטים שייאספו על הנהגים במסגרת הניסוי.
3 שנים, 500 שקלים
פרמטרים אלה יקבעו את גובה התמריץ החודשי שיקבל כל משתתף. במסגרת הניסוי תתבצע השוואה של מאפייני הנסיעה לפני הענקת התמריצים ואחריהם. זאת, במטרה לבחון את השפעת התמריצים על הרגלי הנסיעה של הנהגים. בתום תקופת הניסוי, שצפויה להימשך כשלוש שנים, ייבחנו כל הממצאים ותיקבע מדיניות ליישום המסקנות.
כל אחד ממשתתפי הניסוי יזכה למענק קבוע בגובה של 500 שקלים בשנה עבור ההשתתפות. בנוסף לכך, המשתתפים ייהנו מתשלום של עד 250 שקלים לחודש לכל כלי רכב. סכום זה יילך ויפחת בהתאם לשימוש בכלי הרכב. כך למשל, מי שיסע עם רכבו הפרטי שלא בשעות העומס או בתחומי הפריפריה, יקבל תמריץ כספי גבוה יותר לעומת נהג שיסע בשעות העומס במרכז הארץ. זאת בהתאם לנוסחה מיוחדת שתיקבע מראש. התשלום המירבי לכל משתתף יכול להגיע ל-3,500 שקלים בשנה.
מתאם הניסוי, ניצן יוצר, מסר כי הפרויקט נועד לבחון לראשונה באופן מדויק ומקצועי את השפעת התמריצים על אופן השימוש של הציבור בכלי רכב. "אנו שואפים לבחון מגוון של חלופות, כלים ושיטות תשלום מתקדמים וחכמים יותר שיוכלו לסייע בעתיד בגיבוש מדיניות תחבורה נכונה והוגנת יותר", אמר יוצר.
נערכים לצפיפות
שר התחבורה ציין כי מדינת ישראל מתמודדת עם הגידול המתמיד במצבת כלי הרכב והיקף הנסיעות באמצעות הגדלת ההשקעות בתחבורה הציבורית, הרחבת תשתיות הכבישים ושדרוגם. "מאחר שעתודות הקרקע לסלילת כבישים חדשים מוגבלות, קיים צורך דחוף בשימוש נכון ומושכל יותר של כלי הרכב בכבישים", הוסיף כ"ץ.
בישראל ישנם כיום כ-2.5 מיליון כלי רכב. קצב הגידול של כלי הרכב עמד בשנים האחרונות על כארבעה אחוזים בשנה. על-פי התחזיות, בשנת 2020 יגיע מספר כלי הרכב בארץ לכארבעה מיליון, מה שעלול להגדיל משמעותית את הצפיפות בכבישים.

תאריך:  06/11/2011   |   עודכן:  07/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צפוף בכביש? ניסוי יבחן מיסוי לפי שימוש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש ממשלת יוון, ג'ורג' פפנדראו, הגיע להסכמות עם ראש האופוזיציה    הבהיר כי לא יעמוד בראש ממשלת האחדות
מערכת אתר ערוץ הספורט
ניצחון שני לנבחרת במוקדמות גביע העולם. 6 שערים ליותם טל, 5 לסמולר
מערכת אתר ערוץ הספורט
הרכז צלף מ-12 מטרים עם הבאזר. 29 נק' של סילבן לנדסברג לא עזרו
איציק וולף
העדות הנוספת - לצורך השלמות    השופט דנציגר נאלץ לצאת לחופשה מכס השיפוט בשל החשדות נגדו שנחשפו ב-News1    החקירה עסקה בהבדלי גרסאות בגין התשלומים שקיבל מראש העיר בת ים שלמה לחיאני ומעיריית בת ים
איתמר לוין
ביה"ד לעבודה הורה לצדדים לקיים מו"מ ולדווח לו ביום חמישי על התקדמותו    עיני דחה את הצעת הפשרה של הנשיאה ארד    נתניהו לשטייניץ: "תמצא פתרונות יצירתיים בלי לפרוץ התקציב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il