X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בדיון דחוף על הסכנות בנטילת גלולות נגד היריון: יו"ר ועדת הבריאות: "מדוע משרד הבריאות לא מזהיר את הציבור בזמן?" יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה: "רופא נשים חייב להתריע על סיכונים בפני נוטלות הגלולות"
▪  ▪  ▪
יוצרים פניקה? [צילום: פלאש 90]

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות והוועדה לקידום מעמד האישה קיימו היום (ב', 7.11.11) ישיבה דחופה משותפת בעקבות הפרסומים על סיכון בנטילת גלולות למניעת היריון מסוגים "יסמין" ו"יאז". מחקר שפרסם ה‭FDA-‬ (מנהל המזון והתרופות האמריקני‭,(‬ מצא כי לנשים הנוטלות גלולות למניעת הריון מסוג "יסמין" (הגלולה הנפוצה בישראל) ו"יאז" סיכוי גבוה ב‭75%-‬ אחוזים ללקות בקריש דם קטלני, לעומת נשים הנוטלות גלולות מסוג אחר.
יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ חיים כץ (ליכוד), אמר בפתח הדיון: "נראה על פניו כי משרד הבריאות נוהג בחוסר אחריות וחוטא לעבודתו; מדוע עלינו להמתין לדברי הסבר ואזהרות עד אשר מטופלים סובלים מתופעות לוואי, כמו במקרה עם האלטרוקסין? יחסכם לחולים ולאזרחים הוא בושה".
יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד): "הסטטיסטיקה הרפואית מעבירה את משרד הבריאות על דעתו. יש להגן על הנשים. זה אינו דיון טכני. מדובר בתופעת לוואי חריפה, ואין די באזהרות שבעלון המצורף. על רופאי הנשים להזהיר את המטופלות ולהמליץ בפניהן לערוך בדיקות דם. בנוסף יש לציין באופן בולט על גבי הקופסה מהם הסיכונים שבנטילת התרופה. נשים כמעט וקיפדו חייהן, אסור שהדבר יחזור על עצמו".
עליהום לא מוצדק
ח"כ ד"ר רחל אדטו (קדימה), רופאת נשים במקצועה: "אחריות מוטלת גם על מי שנוטלת את הגלולה. קופות החולים לא מבצעות בדיקות לאיתור סיכון לקרישיות, מכיוון שהבדיקות אינן בסל התרופות. אני קוראת לאיגוד הגניקולוגים להחליט האם להמליץ לכל אישה שנוטלת גלולות לבצע בדיקת דם לקרישיות יתר".
ד"ר יורם לוטן, ראש האגף לרישוי מוסדות מינהל הרפואה במשרד הבריאות: "הנושא נמצא עדיין בבדיקה, הממצאים אינם משמעותיים ולא מחייבים שינוי מדיניות. צירפנו דברי הסבר לגלולה והודעה לציבור, אך זה כמובן אינו מסיר את האחריות מהרופא. העליהום על הגלולות אינו מוצדק".
שירה פולבר, בת 29: "החלטתי לקחת גלולות להסדרת מחזור, על-פי המלצת רופאת נשים ורופא משפחה. כעבור שנה חוויתי אירוע מוחי בעקבות קריש דם במוח בגלל הגלולות. פרכסתי והובהלתי לבית החולים. בבדיקות דם גילו שיש לי נטייה לקרישיות יתר, והחלו בטיפולים אינטנסיביים. אושפזתי לשבועיים ועברתי שלושה התקפים. הייתי במצב קשה ובסכנת חיים. עברתי שיקום. היום, שש שנים אחרי, אני עדיין במעקב. אם הייתי יודעת מהם הסיכונים ועושה בדיקת דם כל זה היה נמנע. כל אישה צריכה לעבור את הבדיקה".
פרופ' דניאל זיידמן, מומחה לרפואת נשים ופריון: "מביאים דוגמה לסיבוך נדיר, ויוצרים פניקה. גם היריון עלול לגרום לקרישי דם ולמוות, אז מפסיקים הריונות? 18% מהנשים עלולות לסבול מקרישיות יתר, אז לכולן ניתן מדללי דם? גם בזה יש סיכון, ראו מה קרה לאריאל שרון. הפניקה שמתעוררת כאן עלולה להוביל לגל עצום של הפסקות היריון".
יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ חיים כץ, סיכם את הדיון ואמר: "ועדת הבריאות והוועדה לקידום מעמד האישה קוראות לאיגוד הגניקולוגים לגבש המלצות בעניין הצורך בבדיקת דם לאיתור קרישיות יתר ובהתאם להמלצות יפנו ועדות הכנסת למשרד הבריאות בדרישה לפעול על פיהן ולכלול אותן בסל התרופות. כמו-כן, אנחנו קוראים לרופאי הנשים להתריע בפני המטופלות על הסיכונים שבנטילת הגלולות".

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  07/11/2011   |   עודכן:  07/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ויכוח סוער בנושא השימוש בגלולות למניעת הריון
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
טוב שמישהו מתחיל לקחת ברצינות
רעות אברג'יל  |  8/11/11 09:46
2
למה לקחת סיכון?
לילי. ג  |  8/11/11 10:20
3
מפחיד!
רויטל דהן  |  8/11/11 11:15
4
כל עוד אין תשובה חד משמעית
הדס .ס.  |  8/11/11 13:39
5
מדובר לא רק בגלולות יסמין ויאז
שירה פולבר  |  10/11/11 13:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
למרות הירידה, המגמה מצביעה על המשך עלייה בשכר הריאלי הממוצע    מגמת ההצטרפות לשוק העבודה נמשכת אף היא - אם כי בקצב מעט מתון יותר
יפעת גדות
דוח משרד הבריאות: התקנים למיטות אישפוז, רופאים ואחיות לטיפול ביילודים לא עודכנו משנת 1976    נדרשת תוספת מיידית של 173 רופאים, 800 אחיות ו-240 מיטות אשפוז ביח' לטיפול נמרץ וביח' לטיפול מיוחד ביילוד    הצעת חוק חדשה: שר הבריאות יקבע בצו תקנים מינימליים של רופאים ואחיות לטיפול נמרץ ומיוחד ביילודים    ההצעה תחייב את המוסדות הרפואיים ובתי החולים בהסדרת תקנים ייעודיים
עופר וולפסון
מתחילת השנה נצבר פער ההולך וגדל ביעד גביית המיסים לעומת הערכת הרשות    אוקטובר - החודש השני השנה בו קיימת ירידה ריאלית בסך כל ההכנסות ממיסים
איציק וולף
פורום המטה הכללי ציין את יום הזיכרון ה-16 לרצח רבין    הרמטכ"ל: על צה"ל להמשיך להתעצם ולהתכונן לכל איום, ככוח מגן נחוש, מרתיע ומכריע ולהוות מופת של תרומה לבטחון המדינה ולחוסן החברה
רועי גלדסטון
איגוד הכדורסל והשחקניות עדיין לא הגיעו להבנות. דיון נוסף יתקיים מחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il