X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך מבהיר ד"ר סטיליאן גלברג, ראש אגף הקרינה במשרד להגנת הסביבה, בכינוס של החברה להגנת הטבע לנושא אנרגיה וסביבה הוסיף: לישראל יש קושי כיום לקנות חומר רדיואקטיבי
▪  ▪  ▪
יחסי ציבור גרועים לאנרגיה גרעינית [צילום: AP]

"בעשרים-שלושים שנה הקרובות לא תהיה בישראל תחנת כוח גרעינית לייצור חשמל", כך אמר היום (ב', 7.11.11) ד"ר סטיליאן גלברג, ראש אגף קרינה במשרד להגנת הסביבה, בכינוס ירושלים לסביבה וטבע מספר 4 של החברה להגנת הטבע, שהתקיים בבנייני האומה בירושלים.
הכינוס לסביבה וטבע הפגיש זו השנה הרביעית מומחים מהשורה הראשונה, מקבלי החלטות, בכירי ממשל ומובילי דעת קהל, לדיון ובחינה משותפת של סוגיות סביבה וטבע מרכזיות בישראל. השנה עסק הכינוס בעיצוב מדיניות אנרגיה סביבתית בישראל.
לדברי ד"ר גלברג, "כל האלטרנטיבות לייצור חשמל גרועות, אבל צריך לבחור מביניהן, ונשאלת השאלה מה עדיף - פחם או גרעין. אין ספק כי את יחסי הציבור הגרועים ביותר יש לאנרגיה גרעינית, אבל לא תמיד תחושות הבטן קשורות למציאות. סל האנרגיה צריך לכלול כמה שיותר מאנרגיה חלופית, אפילו 80 או 90 אחוז, אבל עדיין, צריך גם משהו שפועל כל הזמן, ולא תלוי בשמש או ברוח, כלומר עובד לפחות 8,000 שעות בשנה. כור גרעיני זה לא פצצה גרעינית, אנשים חושבים שכור גרעיני יכול להתפוצץ, זה רחוק מזה. קיימים כורים גרעיניים בטוחים בכל מצב".
לגבי עבודת הצוות ציין ד"ר גלברג כי "ממשלת ישראל החליטה שצריך להקים כור גרעיני כחלק מסל האנרגיה, יש ועדה שעושה עבודת קדם תכנון, שבודקת אם יש סיכוי להקמת תחנה כזו. ברגע זה יש קושי למדינת ישראל לקנות חומר רדיואקטיבי, אבל נניח שמישהו ימכור לנו - הוועדה עוד לא החליטה שום דבר, אנחנו עדיין מנסים לגייס את הידע ואת האופציות האפשריות. בכל מקרה, בעשרים-שלושים שנה הקרובות לא יהיה פה כור גרעיני לייצור אנרגיה, אם זאת השאלה".

תאריך:  07/11/2011   |   עודכן:  07/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לא תהיה בישראל תחנת כוח גרעינית ב-30 השנים הקרובות"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לדעתי ד"ר סטיליאן גלברט מטומטם
זיגפריג ווינד  |  7/11/11 17:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ממחקר חדש עולה בבירור כי נשים ש"נקטו באסטרטגיות הזדווגות קצרות טווח" כגון "סטוצים" היו בסיכון גבוה יותר להיאנס    כך למשל הנשים שעברו אונס מלא דיווחו על 1.59 "סטוצים" בממוצע לעומת 0.41 בקרב אלו שלא נאנסו ולא חוו ניסיון תקיפה מינית    נשים שחוו ניסיון תקיפה מינית דיווחו על 0.48 "סטוצים" בממוצע
איציק וולף
יו"ר הכנסת, בהתייעצות עם נשיאות הכנסת, החליט להיעתר לבקשת חברי הכנסת המוסלמים ודחה בשבוע את ההצבעה על שתי הצעות החוק בשל חג הקרבן    סיעת קדימה התנגדה לדחייה וכינתה את ההחלטה "שיתוק עבודת הכנסת לשבוע"
יפעת גדות
בדיון דחוף על הסכנות בנטילת גלולות נגד היריון: יו"ר ועדת הבריאות: "מדוע משרד הבריאות לא מזהיר את הציבור בזמן?"    יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה: "רופא נשים חייב להתריע על סיכונים בפני נוטלות הגלולות"
עופר וולפסון
למרות הירידה, המגמה מצביעה על המשך עלייה בשכר הריאלי הממוצע    מגמת ההצטרפות לשוק העבודה נמשכת אף היא - אם כי בקצב מעט מתון יותר
יפעת גדות
דוח משרד הבריאות: התקנים למיטות אישפוז, רופאים ואחיות לטיפול ביילודים לא עודכנו משנת 1976    נדרשת תוספת מיידית של 173 רופאים, 800 אחיות ו-240 מיטות אשפוז ביח' לטיפול נמרץ וביח' לטיפול מיוחד ביילוד    הצעת חוק חדשה: שר הבריאות יקבע בצו תקנים מינימליים של רופאים ואחיות לטיפול נמרץ ומיוחד ביילודים    ההצעה תחייב את המוסדות הרפואיים ובתי החולים בהסדרת תקנים ייעודיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il