X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שוב: חשדות לפלילים בקבוצת הבנק הבינלאומי

בכיר לשעבר בבינלאומי מואשם בשוחד ובמירמה

המדינה: המנהל לשעבר של הסניף הראשי של בנק פאג"י קיבל עשרות אלפי שקלים ואיפשר לשורה של לקוחות לקבל אשראי במיליוני שקלים בניגוד לנוהלי הבנק
▪  ▪  ▪
בנק פאג"י. פעם שלישית בתוך חודשיים [צילום: עידן יוסף]

אהרון קפלן, שהיה מנהל הסניף הראשי של בנק פועלי אגודת ישראל מקבוצת הבנק הבינלאומי ולאחר מכן סמנכ"ל בנק פיבי בריטניה, מואשם בשורה ארוכה של עבירות שוחד, מירמה והפרת אמונים בתאגיד, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות מנהלים. כתב האישום נגד קפלן, שלטענת המדינה העניק אשראי במיליוני שקלים ללקוחות בניגוד לנוהלי הבנק, הוגש (30.10.11) לבית משפט השלום בתל אביב. לצידו מואשמים מי שלטענת המדינה נתנו לו את השוחד או תיווכו במתן השוחד.
קפלן מואשם, כי איפשר לדורון קאופמן לפתוח חשבון בסניף הראשי, למרות שידע שהוא מצוי בקשיים כלכליים ניכרים, ואף העניק לו אשראי בסך 2.5 מיליון שקל. במקרה אחר אישר קפלן לחברת מאור מיכל לנכות צ'קים בסך 700 אלף שקל, ובכך יצר יתרת חובה של 350 אלף שקל. עוד הוא מואשם, כי אישר אשראי במאות אלפי שקלים ללקוח בקשיים ולאנשי קש מטעמו, וזאת תמורת שוחד של 15,000 שקל. במקרה אחר, טוענת המדינה, קיבל קפלן 50,000 שקל מישראל ויעקב שטרוצר תמורת העמדת אשראי, למרות שלפי נוהלי הבנק לא היו זכאים לו.
עוד אומרת המדינה, כי קפלן העניק אשראי במאות אלפי שקלים לאיציק עובדיה, מכר של קאופמן, דרך אשת קש שהייתה אז נרקומנית וחסרת כל יכולת כלכלית, וזאת תמורת שוחד של כמה עשרות אלפי שקלים. בין היתר נטען, כי יומיים לפני שסיים את תפקידו, הורה קפלן להעביר לעובדיה 150,000 שקל וזאת למרות שעובדיה הוכרז כפושט רגל. באישום נוסף נטען, כי קפלן אישר לתלמיד הישיבה דוד סאסי לנכות צ'קים ב-550,000 שקל והעמיד לרשותו אשראי ב-800,000 שקל בניגוד לנוהלי הבנק.
אישום אחר נוגע לחברת מי צורים, לה המליץ קפלן לאשר - לטענת המדינה - אשראי של 1.3 מיליון שקל, שאכן ניתן לה על-פי המלצתו - אך הוא איפשר לה למשוך 2.5 מיליון שקל. מאוחר יותר המליץ קפלן על העמדת 2.2 מיליון שקל נוספים, אך אלו לא הועמדו בפועל. מאוחר יותר המליץ קפלן להעניק למי צורים אשראי של 2.5 מיליון שקל, תוך שהוא מסתיר שהיא מצויה בקשיים ושבנק מרכנתיל מנהל נגדה הליכים - דבר שהיה ידוע לו. עוד אישר לישעיהו ליבנה, מבעלי החברה, לפתוח חשבון בסניף למרות שידע שהוא לקוח מוגבל בבנק אחר.
במקרה נוסף, טוענת המדינה, אישר קפלן אשראי של מאות אלפי שקלים לאיש קש של יורי דורי, שנמלט מהארץ וחברת ההסעות שבבעלותו הייתה נתונה בקשיים ניכרים. באישום האחרון נטען, כי קפלן איפשר לחברת "ניו איקס או שיווק" לקבל אשראי של מיליון שקל בניגוד לנוהלי הבנק, וכי איפשר לה להפקיד צ'קים שלא נפרעו ואשר יצרו לה יתרת חובה של 1.3 מיליון שקל.
יצוין, כי זהו המקרה השלישי בחודשיים האחרונים בהם נחשפו אי-סדרים חמורים בקבוצת הבינלאומי. בחודש שעבר נדון יעקב קאופמן, שהיה יועץ השקעות בחדר המסחר הראשי של הבנק, ל-22 חודשי מאסר בשל גניבת 1.5 מיליון שקל מכספי הלקוחות. במקביל הואשם שרון נתנאל, שהיה גם הוא יועץ השקעות בבנק, בגניבת 350,000 שקל מלקוחותיו במסגרת עסקות פיקטיביות בסך 70 מיליון שקל.

תאריך:  08/11/2011   |   עודכן:  08/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בכיר לשעבר בבינלאומי מואשם בשוחד ובמירמה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל הדוסים נוכלים וגנבים עלוקות ל"ת
שושו המתעלק  |  9/11/11 14:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
דן שפירו אמר כי המדינות מתואמות בכל הנושאים המרכזיים    השגריר הישראלי מייקל אורן: "מקווה שישראל, ביחד עם העולם, ימנעו מאירן להשיג יכולת גרעינית"
יפעת גדות
רופא מארה"ב פיתח טיפול המאפשר בתוך שניות להסיר את הפיגמנט שבעיניים החומות עד שיהפכו בהדרגה לכחולות    ממתין לניסויי בטיחות נוספים לפני שלב השיווק
עידן יוסף
עו"ד מיכאל ספרד המייצג את התובעים הערבים לא הצליח להוכיח בעלות על השטח והחליט למשוך את העתירה לבג"ץ    המתנחלים תובעים הוצאות
יואב יצחק
עיקרו: מידע שטרם דווח בתקשורת לפיו כמה גורמים שילמו בשתי הזדמנויות עבור אירוח נתניהו בבית מלון בחו"ל    גם מידע זה הועבר שלא במסגרת סעיף 14 (ג')
אלעזר לוין
שרי האוצר, השיכון, המשפטים והתשתיות ייפגשו עם ראשי התאחדות הקבלנים, וינסו לסלק מכשולים מונעים קידום תוכניות פינוי-בינוי    שבע הדרישות שלא נענו של הקבלנים    "אין סיכוי ללא הסכמת העיריות"    "חוק הוד"לים נכשל"    מנכ"לי חברות מובילות מספרים על דרך הייסורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il