X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנהלי פגיות: בתי החולים לא מקצים לנו תקני רופאים ואחיות מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו: "שערותיי סומרות למשמע הדברים, לפי הבנתי, הנושא טופל בחודשים האחרונים"
▪  ▪  ▪
אין תקינה [צילום: דוברות מרכז רפואי הלל יפה]

במהלך דיון על מצבן העגום של היחידות לטיפול מיוחד ביילוד שהתקיים היום (ג', 8.11.11) בוועדת הבריאות של הכנסת, חשף ד"ר שמואל צנגן מאיגוד רופאי הפגים מסמך שנשלח למשרד הבריאות לפני מספר חודשים, ממנו עולה כי למרות המצוקה החריפה במחלקות הפגים, בתי החולים לא מקצים את מלוא התקנים שנקבעו להם עבור אחיות במחלקות הפגים, ומפנים את התקנים לאיוש במחלקות אחרות.
לפי המסמך, בית החולים איכילוב מקצה לפגיות 6 תקנים בלבד מתוך 15, ברזילי תקן אחד מתוך 10, בני ציון 8 מתוך 10, הלל יפה 6 מתוך 10, וולפסון 0 מתוך 10, נהריה 10 מתוך 15, פוריה 0 מתוך 15.
לכך הוסיפה ד"ר ורד פליישר-שפר, מנהלת מחלקת פגים בבית החולים בנהריה: "שלושה נאונטולוגים מעוניינים להתחיל לעבוד בבית החולים אבל אין להם תקינה". פרופ' שאול דולברג, יו"ר איגוד הנאונטולוגים הוסיף: "אנחנו דוחים רופאים שמבקשים להתקבל לעבודה כי אין לנו תקנים. כרגע יש רק חמישה מתמחים בכל המדינה. בעשר השנים הקרובות חצי מהרופאים הבכירים ייצאו לפנסיה ואחרים שוקלים פרישה מוקדמת".
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, השיב: "שערותיי סומרות למשמע הדברים. לפי הבנתי, הנושא טופל בחודשים האחרונים. אם עדיין קיימת בעיה, אני דורש לקבל פירוט עדכני עוד היום ואפעל במלוא כוחי מול בתי החולים על-מנת שיקצו את התקנים. אחרת, אפסיק להם את התקציב. לגבי בית החולים בנהריה אני מאשר להם ברגע זה תחילת עבודה החל מ-1 בדצמבר".
מ"מ יו"ר הוועדה, חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו), דרשה ממנכ"ל משרד הבריאות להקפיד על כך שכספים המגיעים מהמדינה לצורך טיפול מיוחד בפגים קטנים (170 אלף שקל לפג) אכן יגיעו ליעדם ולא לצרכים אחרים של בית החולים. בנוסף, דרשה ח"כ לוי-אבקסיס להקצות תוספת מיטות, רופאים ואחיות לפגיות כפי שהתחייב משרד הבריאות לעשות. כמו-כן, טענה כי יש להפסיק את האפליה בין פגים קטנים לפגים גדולים בסבסוד חיסון ה-RSV, לפיה הורים לפגים שנולדו מהשבוע ה-33 ואילך נאלצים לשלם על החיסון 20 אלף שקלים מכיסם הפרטי.
על כך השיב פרופ' גמזו: "יש לחדול מהשוני בטיפול בפגים על-פי משקלם, ולהגדיר אותו לפי משך ואופי האשפוז. להערכתי, לא יהיה מנוס מלהעלות את התקציב לטיפול בפגים וביולדות. בנוסף, כ-40 מיטות פגים ו-40 מיטות יולדות יתווספו בכל שנה במשך שש השנים הקרובות".
עם זאת, ציין ראש מינהל רפואה במשרד הבריאות, ד"ר חזי לוי, כי להערכתו יתווספו השנה רק כ-30 מיטות.
ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו): "אני דורש תשובות מעשיות יותר, ולא לדבר רק על כוונות ותכנונים. לפגים ולהוריהם אין את הפריווילגיה להמתין".
מדוח מיוחד שהוגש הבוקר לוועדה לבקשת מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו), עולה כי:
  • בשנת 2009 חלה עלייה בשיעור התמותה בקרב פגים שנולדו במשקל של מתחת לקילו וחצי, והוא הגיע ל-18%. מחקרים בינלאומיים מלמדים שמחסור בתשתיות ובכוח אדם מתאים מוביל לעלייה בתחלואה ובתמותה של פגים.
  • דוח שפירסמה ועדה שהקים משרד הבריאות בסוף 2010 קובע כי יש לשנות את התקינה הקיימת ולהוסיף 240 מיטות ליחידות לטיפול נמרץ ביילוד ו-124 מיטות לטיפול מיוחד ביילוד, 89 תקני רופאים ו-700 תקני אחיות (עלות התוספת מסתכמת ב-210 מיליון שקל בשנה).
  • עוד מצוין בדוח כי קיים פער ניכר בין המצב בפועל לבין התקינה הקיימת, לפיו יש מחסור ב-84 תקני רופאים ו-128 תקני אחיות (עלות התוספת זו היא 24,360,000 שקל בעבור תקנים של רופאים ו-24,320,000 שקל בעבור תקנים של אחיות).
  • בהסכם הקיבוצי שנחתם עם הרופאים בשביתה האחרונה סוכם כי מקצוע האונטולוגיה (רפואת הפג והיילוד) יזכה את העוסקים בו בתוספת ממוצעת של 12.5% לרופא בחודש. רופא שיבחר להתמחות במקצוע יקבל מענק של 300,000 שקל.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  08/11/2011   |   עודכן:  09/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנכ"ל משרד הבריאות: אפסיק את התקציב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ועדת החוקה של הכנסת הסירה את המכשול האחרון למיזם    יאפשר רכישת קרנות נאמנות והפקדת כספים באמצעות האינטרנט, ללא חובת זיהוי הלקוח וחתימתו על תצהיר נהנה    המהלך יחסוך ללקוחות כרבע מיליארד שקל בשנה
אביתר בן-צדף
לפני כעשרים שנה התנצלה ממשלת ארצות-הברית על העברת הניסאיי למחנות מעצר במהלך מלחמת העולם    צוות לחימה 442 נחשב לאחד הגדודים המעוטרים ביותר במלחמת העולם השנייה, ואנשיו עוטר ב-21 מדליות כבוד במהלכה
עידן יוסף
ברוב של שמונה נגד חמישה, נדחתה ההצעה להאריך בשנה את מועד פרעון החובות של הערוץ    יו"ר ועדת הכלכלה דוחה טענות לפוליטיזציה, ואמר כי אין בהחלטה כדי להביא להחשכת הערוץ
עידן יוסף
חברת ואוליה תחל ביום שישי בהפעלת שלושה קווים חדשים לירושלים    לפי שעה לא תפעיל גם את קו 400    באתר החברה נכתב "ייעודי לציבור החרדי", אך בויאוליה טוענים שהכוונה לאתר ולא לאשכול הקווים
עופר וולפסון
בתוך מספר שבועות תוגש לממשלה הצעת החלטה בנושא הקמת המחלקה לחינוך פיננסי, שתפעל לשפר את הידע הכלכלי של כלל אזרחי ישראל    שטייניץ: "האזרח בישראל יוכל למצוא את ידיו ורגליו בסבך הזה של פיתוח קרנות פנסיה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il