X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סקר ארגון המורים מצא כי 1 מכל 8 מתלמידי ישראל חווה התעללות באמצעות הפייסבוק 34% מההורים שלהם חשבון פעיל בפייסבוק נוהגים לעקוב אחר פעילות ילדיהם ברשת החברתית
▪  ▪  ▪
רשת לא חברתית [צילום: AP]
מיכל דליות [צילום: יח"צ]

מיכל דליות:
"האינטרנט הוא גורם חדש (15 שנה זה חדש בהסתכלות חברתית) שטרם נערכנו לו נכון, והחשש מפני הפעלת "יד חזקה" כלפי הילדים הסוררים, מאפשרת להם להמשיך לפגוע בילדים ומבוגרים אחרים"

ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים החליט לבחון את מצב השימוש ברשת החברתית במערכת החינוך ואת היחס שבין מורים, תלמידים והורים בפייסבוק.
על-פי ממצאי הסקר, ל-81% מתלמידי ישראל חשבון פעיל בפייסבוק לעומת 42% מהמורים. כרבע מהתלמידים בישראל הם חברים של לפחות אחד מהמורים שלהם ברשת החברתית.
1 מכל 5 תלמידים נחשף לסרטון או לתמונה של חבר או מורה במצב מביך או משפיל. 14% ראו סרטון או תמונה של חברים 5% ראו סרטון או תמונה של אחד מהמורים ו-3% הן של חבריהם והן של מוריהם.
מיכל דליות, אשת חינוך, יועצת משפחתית בכירה, מסרה בתגובה לתוצאות הסקר: "שלושה דברים עיקריים עולים מהסקר: האחד - רשת האינטרנט, ובעיקר הפייסבוק, הינה גורם משמעותי מאד בחיי הנוער. אין זה גורם זמני וזניח אלא בעל נוכחות עמוקה וקובעת את ועל חיי היום יום שלהם. אין להלחם בתופעה אלא לקבלה, להשלים איתה ולהגדיר דרכי פעולה שימנעו שימוש זדוני בו.
השני - בני הנוער נוהגים בשיפוט לקוי. זו אקסיומה (האמיגדלה, האחראית לשיפוט, טרם סיימה את צמיחתה) ועולם המבוגרים חייב לדעת זאת ולהבין את הסיבה לכך שהנוער עושה את המעשים הרעים האלה של השפלת האחר ועלבונו בפרהסיה.
השלישי - עצירת התופעה תיעשה כאשר מי שפועל בזדון ייענש על-פי חוק. ענישה היא שם המשחק. חינוך זה טוב, אך לא מספיק. יש בארץ את חוק לשון הרע ויש לאוכפו על כל ילד הכותב דברים זדוניים על האחר. ילדים צריכים לדעת שהם ייענשו בחומרה, ע"י המשטרה ומערכת החוק של המדינה וזה, ורק זה, ימנע מהם לעשות זאת. כשם שעליהם לדעת שמי שיש לו תיק במשטרה לא יוכל לעולם לקבל ויזה לארצות הברית, כך עליהם לדעת שלשון הרע, השפלת האחר וכו' תגרום לכך שהם ייאסרו.
האינטרנט הוא גורם חדש (15 שנה זה חדש בהסתכלות חברתית) שטרם נערכנו לו נכון, והחשש מפני הפעלת "יד חזקה" כלפי הילדים הסוררים, מאפשרת להם להמשיך לפגוע בילדים ומבוגרים אחרים", דברי דליות.
הסקר הוזמן על-ידי הארגון לקראת וועידת ישראל לחינוך של ארגון המורים ומייקרוסופט אשר יתקיים ביום ה' (14.11.11) באולם הכנסים "אווניו" שבאייר פורט סיטי ואשר יעסוק בתחום החינוך בעידן הרשתות החברתיות. הסקר נערך על-ידי חברת גאוקרטוגרפיה ברשות פרופ' אבי דגני וד"ר רינה דגני בשבוע שבין 31.10.11 ל-5.11.11 בקרב מדגם מייצג של 600 איש. הסקר כלל 200 מורים, 200 הורים לילדים בני 18-8 ו-200 תלמידים בני 18-13.

תאריך:  08/11/2011   |   עודכן:  08/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אחד מחמישה מורים נפגע בפייסבוק מתלמיד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גולם גולם לעולם
סתם_1  |  9/11/11 12:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
נתניהו אסר על שרי הממשלה להגיב על דוח סבא"א    יו"ר האופוזיציה: על ישראל לגבש הסכמה בתבונה מדינית    מופז: שעת מבחן למדיניות החוץ של העולם המערבי
איציק וולף
ארצות הברית אינה צפויה להטיל עיצומים משמעותיים על אירן בעקבות פרסום דוח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית    רוסיה מגנה את הפרסום
אלעזר לוין
שכרה 600 מ"ר מאפריקה-ישראל ומקונקורד מבנים    עסקות ב-65 שקל למ"ר בקריית עתידים
איתמר לוין
עיקרי הדוח של סבא"א: אירן פועלת בניגוד להחלטות מועצת הביטחון; חלק מהמידע שהיה ברשותה נמסר ללוב; לחלק מן הפעולות שביצעה יש רק שימושים צבאיים
איתמר לוין
סוכנות הידיעות הרשמית מאשימה את סבא"א בהדלפת הדוח וטוענת שההאשמות הכלולות בו כבר נדחו בדוח קודם של אותה סוכנות עצמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il