X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תמונה קשה של מחסור בכוח-אדם, בציוד ובתקנים בפגיות בבתי החולים, נחשפה בוועדה לביקורת המדינה רופאים: חד-משמעית המחסור גורם לעלייה בתמותת הפגים
▪  ▪  ▪
הטיפול הרפואי לוקה בחסר [צילום אילוסטרציה: AP]
בתי חולים מעבירים יולדות הצפויות ללדת תינוקות שייזקקו לטיפול, לבתי חולים אחרים, לעתים מרוחקים ביותר.

   יפעת גדות
ישראל 2011: רופא אחד מטפל ב-16,000 ילודים

   יפעת גדות
מצב חירום בפגיות במרכז

הוועדה לביקורת המדינה בכנסת דנה אמש (ג', 8.11.11) במצב הפגיות בישראל, וזאת ביוזמת ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו), ובמסגרת יום הפג הבינלאומי.
מדוח מבקר המדינה שנערך בעניין, התברר כי בשל המחסור בכוח-אדם ביחידות הוזנו תינוקות באמצעות צינורית לקיבה (זונדה), למרות שיכלו לאכול דרך הפה. האכלת תינוקות באמצעות צינורית, הדגיש המבקר, היא פעולה פולשנית העלולה לגרום לפציעתם, להגביר את הסיכון לזיהום ולהאריך את משך אשפוזם.
במסגרת הדיון נחשף גם כי בכל מחלקות הפגים בארץ, מלבד המחסור בציוד, חסרות גם כ-700 אחיות. ממלא-מקום יושב-ראש הוועדה, ח"כ רוברט טיבייב (קדימה), הדגיש כי "אמנם נעשים מאמצים בכיוון על-ידי משרד הבריאות, אך בלי לקבוע תאריך-יעד לסגירת הפער העצום בכמות אחיות אין מענה לבעיה המרכזית". טיבייב קבע ישיבת מעקב בנושא בעוד שלושה חודשים, ודרש ממשרד הבריאות להציג עד אז תוכנית לפתרון.
לוי-אבקסיס הדגישה כי "הבעיה התקציבית איננה הבעיה העיקרית בתחום רפואת הפג והיילוד בישראל, אלא הדרך בה מנותבים הכספים. לא ייתכן כי בתי-החולים מקבלים מהמדינה מאה ושבעים אלף ש"ח עבור אשפוזו של כל פג, ועדיין לא ניכר כל שינוי במצב הפגיות העומדות בפני קריסה. הגיע הזמן שהכספים יהיו ייעודיים ויגיעו ישירות לפגיות. רק אז נראה שינוי במצב".
מדוח מבקר המדינה שנערך בעניין, התברר כי תקן האשפוז ביחידות נקבע לפני שנים רבות, חלקו בשנת תשל"ז (1977) - לפני 35 שנה, והוא איננו מתאים עוד לגודל ולצורכי האוכלוסיה ובתי החולים.
בדוח התגלה עוד, כי בבתי חולים אחדים קיים מחסור חמור בתקנים של רופאים, באחיות ובמיטות אשפוז ומחסור ניכר בציוד, ובחלקם פגע המחסור פגע בטיפול הרפואי הניתן לתינוקות. הדוח גם חשף כי בגלל המחסור, בתי חולים מעבירים לעתים יולדות הצפויות ללדת תינוקות שייזדקקו לטיפול, לבתי חולים אחרים, לעתים מרוחקים ביותר: מבאר שבע נשלחו נשים ללדת בגוש דן, בירושלים, בנתניה ואף בחיפה; מנהרייה הועברו נשים לתל אביב; ומפתח תקוה - לעפולה ולחיפה.
5.6 אחיות לאלף איש
ד"ר חזי לוי, ראש מינהל רפואה במשרד הבריאות, הודה כי אכן חסרות מיטות לפגים ובמיוחד ביחידות לטיפול-נמרץ, וגם התקנים מיושנים. הוא הבטיח כי בחמש עד שש השנים הקרובות, עתידות להתווסף לפגיות 40 מיטות, מדי שנה, אך תוספת זו מושפעת גם מתשתיות בינוי וכמובן מתקני כוח-אדם.
לוי ציין כי "ניתן מענק מיוחד לכל רופא-פגים ובעיקר בפריפריה, בסך של 300 שקל במרכז ו-500 שקל לפריפריה לחודש, לכל תקופת ההתמחות. הקצנו 500 תקנים לפריפריה כדי להוריד את העומס של הרופאים בפגיות, ויינתנו כל התקנים הנדרשים לבתי החולים הממשלתי בנהריה, "זיו" בצפת, "פוריה" בטבריה, "סורוקה" בבאר שבע, "ברזילי" באשקלון, ו"העמק" בעפולה. כל התקנים כבר חולקו, ולא יהיה רופא שירצה להתמחות בפריפריה ולא ניתן לו תקן בו-ביום. גם נרשמה לאחרונה עלייה, במספר הרופאים-העולים שעברו בהצלחה את מבחני ההסמכה".
לגבי המחסור באחיות, ציין ד"ר לוי כי בישראל יש 5.6 אחיות לאלף נפש, מול מדינות אחרות ב-OECD שהממוצע בהן הוא 8 אחיות לאלף נפש, והודה כי כיום אין עדיין תוכנית לתמרוץ לימודי אחיות לפגים. ח"כ הד"ר רחל אדטו (קדימה) הזהירה, כי ללא תמרוץ כזה הבעיה לא תיפתר, ואילו ח"כ הפרופ' אריה אלדד (האיחוד הלאומי) הבהיר כי פגים המשתחררים מוקדם מדי, כשהם עדיין חולים, מטילים עול גם על המשפחה וגם על מערכת הבריאות.
הפרופ' שאול דולברג, יו"ר איגוד ניאונטולוגים ומנהל הפגייה בבית החולים איכילוב, הדגיש חד-משמעית כי עיקר תמותת הפגים היא בפגיות הצפופות, וככל שהצוות הרפואי גדל כך גדלים סיכויי ההישרדות של הפגים. גם הפרופ' מיכאל שימל, מנהל בפגייה ב"שערי צדק", הוסיף כי יותר צפיפות פירושה יותר זיהומים, והשפעה גם על מחלות שיתגלו מאוחר יותר. הפרופ' אריק שינוול, מנהל הפגייה ב"קפלן", ציין כי יש קשר ישיר בין העומס במחלקות לבין טעויות או כמעט-טעויות. אפרת אבן, אחות פגייה ב"ביקור חולים", הזהירה כי "יש עלינו עומס עצום ואנחנו קורסות מעבודה".
ד"ר אגנטה גולן מהפגייה בבית החולים "סורוקה" בבאר שבע טענה כי משנת 94' לא נוספה להם ולו מיטה אחת, למרות שמדובר בפגייה הגדולה בארץ. על כך הבטיח הד"ר חזי לוי, כי המיטות לפגייה בסורוקה יתווספו בשנים הקרובות.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  09/11/2011   |   עודכן:  09/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בשל מחסור בכוח-אדם: תינוקות מוזנים בזונדה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
כך אמר ח"כ אייכלר בהצעה דחופה לסדר בעקבות דברי ראש המוסד לשעבר נגד הציבור החרדי    גפני קרא ליועמ"ש להחליט על פתיחת חקירה: "אנחנו בשבוע שבו מילים יכולות להרוג"    ליצמן: "כבר חודשיים שאני ממתין לתשובת היועמ"ש בעניין יורם קניוק"
איציק וולף
שיגר לפעילי ימין מכתב ובו דרש מהם התנצלות מיידית על שטענו כי גירש את תושבי גבעת אסף שהגיעו בסוף השבוע לחיפה ודרש פיצוי מיידי בסך 100,000 שקלים    פעילי הימין מנסים לטעון כי מעולם לא אמרו את הדברים
אברהם בן-עזרא
בית המשפט המחוזי בחיפה ביטל פסק דין של השופט ערן נוה אשר סבר כי המועצה המקומית תחויב בתשלום גם ללא הסכם כתוב וביקר את פסק הדין בשל סתירות הקיימות בו
איציק וולף
על-אף הנחיות משרד הבריאות אשר קבעו כי לא יידרש אישור מיוחד לצורך מרשם לתרופה חלופית לאלטרוקסין שגרם לתופעות לוואי - ממשיכים רופאים מטפלים לזלזל בחולים    רופא בקופת חולים כללית טען בפני מטופלת בסיכון: לא מתכוון לרשום תרופה חלופית שאינה מוכרת לי די הצורך
איתמר לוין
טוען שהשניים קיבלו שוחד והעניקו אובליגו של מיליוני שקלים לסוחר דגים מדליית אל-כרמל שלא פרע את חובותיו    מאשים אותם באובדן זיכיון של 15 מיליון שקל עם רשת שופרסל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il