X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעלי החברה המרכזית לייצור משקאות קלים ושל בנק מזרחי-טפחות מציין בנייר עמדה כי יותר עסקים ריאליים לבעלי בנק יגדילו את האינטרס שלו לשמור על שמו הטוב ולהזרים לבנק הון "בשנים האחרונות עולה תמונה ברורה של החרפת התחרות, ששיפרה מאוד את מצב הלקוחות"
▪  ▪  ▪
ורטהיים. התחרות בין הבנקים רק מתגברת [צילום: יח"צ]

נזקי ה'רפורמה' שתביא להפרדה בין נכסים ריאליים לפיננסיים יהיו כבדים מאוד למשק כולו - כך טוען היו"ר והבעלים על השליטה בחברה המרכזית לייצור משקאות קלים, מוזי ורטהיים, בנייר עמדה שהגיש בחודש מאי האחרון לוועדה להגברת התחרותיות במשק, שביקשה לקבל את עמדות הציבור לקראת השימועים שתקיים בסוף חודש נובמבר, בנוגע לטיוטת המלצותיה.
ורטהיים, שהוא גם בעל השליטה בבנק מזרחי-טפחות, מציג בנייר העמדה שלו תמונה לפיה התחרות בין הבנקים בישראל עזה וחריפה יותר מבעבר. התגברות התחרות, לדידו, מתבטאת במספר אופנים ותחומי פעילות. כך למשל, בתחום גיוס הלקוחות והמעבר בין בנקים. "אם במשך שנים ארוכות התאפיינה המערכת הבנקאית בסטגנציה ובחוסר מוביליות מובהק, שבאו לידי ביטוי במעבר שולי של פחות מ-2 אחוזים של הלקוחות בין הבנקים מדי שנה, הרי שבשנת 2010 חל שינוי משמעותי", כותב ורטהיים, ומציין כי לפי נתוני בנק ישראל למעלה מ-6 אחוזים מהלקוחות נטשו את הבנק הקודם שלהם אשתקד ועברו לבנק אחר.
עוד הוא מציין כי כל הבנקים, ללא יוצא מן הכלל, הגדילו בסדרי גודל משמעותיים את תקציבי הפרסום והשיווק שלהם, המיועדים למשוך אליהם לקוחות חדשים. הוא מציין כי מזרחי-טפחות הגדיל תקציב זה פי ארבעה בתקופה של חמש שנים. "אם עד לפני שנתיים-שלוש הבנקים הקטנים והבינוניים פעלו למשוך אליהם לקוחות מן הבנקים הגדולים בעוד שאלה האחרונים התרכזו במאמצי שימור, הרי בשנה האחרונה גם שני הבנקים הגדולים משקיעים מאמצים ניכרים בהגדלת מאגר הלקוחות שלהם. התוצאה, מנקודת המבט של הלקוח היא, הרבה יותר הצעות מבעבר כשכל בנק מנסה להגדיר לעצמו אסטרטגיה וזהות שתבדל אותו מן האחרים", כותב ורטהיים.
"רבים על כל לקוח"
בעלי מזרחי-טפחות מתייחס גם ל"תחרות העזה", לדבריו, שהתפתחה בתחום המשכנתאות, במקביל לגידול בהיקף הפעילות בשוק הנדל"ן. "גם כאן התוצאה רצויה מאוד מבחינת הלקוחות", הוא כותב, "שמקבלים הצעות אטרקטיביות ביותר, לעתים אף מסובסדות, וכל זאת כחלק ממאמצי הבנקים למשוך אליהם לקוחות נוספים שבהמשך הדרך ניתן יהיה להרחיב איתם פעילות גם לתחום המסחרי-קמעונאי".
בתחום כרטיסי האשראי, מזכיר ורטהיים כי התחרות כבר אינה רק בין הבנקים או החברות שבבעלותן, אלא גם בין הכרטיסים הבנקאיים לאלה החוץ-בנקאיים. "התוצאה היא שהלקוחות 'נשטפים' בהצעות ערך וקונים בכספם הרבה יותר מבעבר", הוא מציין.
אחד מהתחומים המרכזיים והגדולים בפעילות הבנקים, האשראי העסקי לתאגידים, הפך לדעת ורטהיים ל"זירת התגוששות אלימה במיוחד, ובמיוחד בין שני הבנקים הגדולים". הוא מציין כי מרווח האשראי שעליו מדווחים הבנקים בתחום פעילות זה נמוך במיוחד ומעיד על התחרות השוררת בתחום, שבעקבותיה נהנים התאגידים והחברות העסקיות מאשראי זמין וזול במיוחד.
"מהדברים עולה תמונה ברורה של החרפת התחרות בין הבנקים בשנים האחרונות, תחרות ששיפרה מאוד את מצבם של הלקוחות", מסכם ורטהיים. הוא כותב כי ככל שלבעל שליטה בבנק יש יותר עסקים ריאליים, כך יגדל האינטרס שלו לשמור על שמו הטוב ולהזרים הון לבנק. "הנכונות של בעל הון להיפרד מכספו (לשם תמיכה בבנק שלו) אינה פונקציה של עומק כיסו וגודל הונו. היא תלויה בגורמים אחרים בהם יש למנות את מעורבות אישית בפעילות, מרכזיות ההשקעה מתוך ההון שלו, תחזיותיו ארוכות הטווח ביחס להשקעתו וכו'. כמו-כן לבעל ההון הפועל בארץ יש רגישות גבוהה לשמו הטוב בשוק בו הוא פועל ובכלכלת ישראל".

תאריך:  09/11/2011   |   עודכן:  09/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עינת וילף
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ורטהיים: נזקי ה'רפורמה' למשק יהיו כבדים מאוד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חולי פרקינסון אומנו לשלוט באזורים במוח הקשורים לתנועה, ובדיקה רפואית הראתה כי מצב התנועה השתפר באופן ניכר לאחר התרגול    החולים יכולים ללמוד לנצל את האסטרטגיות ששימשו במהלך האימון לסביבה של זמן אמת
עופר וולפסון
המסקנה העיקרית מנייר העמדה שהגישה בחודש מרס: "הריכוזיות במשק רשמה ירידה משמעותית לכל אורך העשורים האחרונים וכיום המשק הישראלי מבוזר ותחרותי"
עידן יוסף
רוצים לבטל הזמנת ערוץ או סדרה בכבלים ובלווין בקלות? בעוד חצי שנה תוכלו לעשות זאת באמצעות השלט מבלי לשוחח עם נציג טלפוני
מירב ארד
עלייה של 9% נרשמה ביציאות דרך האוויר, לעומת ירידה של 47% ביציאות דרך הים    בחודש אוקטובר יצאו לחו"ל 351 אלף ישראלים
מירב ארד
בחודשים ינואר-אוקטובר הגיעו לישראל 2.8 מיליון מבקרים, ירידה של 3%    בחודשים אלה נרשמה עלייה של 6% בכניסות של תיירים מהאוויר ועלייה של 36% בכניסות דרך שיוט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il