X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אף מורה או מנהל לא הושעה בעקבות מקרי המוות מבקר המדינה מתח ביקורת על התנהלות משרד החינוך בנושא בטיחות בטיולים, והוועדה לביקורת המדינה מגלה: רוב המלצותיו לא יושמו יו"ר הוועדה רוני בר און: מנהלת הטיולים שהוקמה בעקבות האסון בנהרים איבדה מעצמאותה, והמשרד איננו מקיים את נהליו שלו-עצמו
▪  ▪  ▪
אילוסטרציה [צילום: AP]

מרבית הליקויים שגילה מבקר המדינה בדוח שהגיש לפני כשנתיים וחצי, טרם תוקנו. כך התברר בדיון שקיימה הוועדה לביקורת המדינה (ד', 9.11.11) בנושא בטיחות בטיולי בתי הספר, בתשלומי ההורים על טיולים אלו, בפיקוח המשרד על נהלי הבטיחות ובהכשרות בטיחות לרכזי טיולים.
על-פי מסמך שהכין מרכז המידע והמחקר של הכנסת, רק 10% מכלל הטיולים נבדקים על-ידי צוות הפיקוח של משרד החינוך, ב-80% מכלל בתי הספר אין כלל רכז טיולים כפי שמתחייב, חברי הוועדה הבודקת אירועי בטיחות לא מונו על-פי הנהלים של משרד החינוך ולמורים אין הכשרה מספקת לנושא הבטיחות בטיולים. בחמש השנים האחרונות אירעו ששה מקרי מוות של תלמידים בטיולים, מתוכם שלושה מקרי טביעה באגמים.
יו"ר הוועדה, ח"כ רוני בר און (קדימה) אמר כי "מערכת החינוך צריכה לכבד את הפיקדון שההורים הפקידו בידיה, ועל הבטיחות להיות בראש סדרי העדיפויות של המשרד. ילד שאבד הוא אסון נורא להוריו ולמשפחתו – וחובה לצמצם ככל האפשר אסונות כאלו בעתיד. גם המשטרה צריכה לתת דעתה, על ההיבטים הפליליים ברשלנות המורים או המנהלים".
אבנר אביבי, שבנו אביתר בן ה-13 טבע במהלך טיול של ישיבת חורב בירושלים, טען כי בטיול התרחשו מחדלים בטיחותיים רבים, המסלול שבוצע לא היה מה שהוצג להורים, הצוות לא השתתף בחיפושים אחרי הילד הנעדר והכניסה לאתר המים הייתה ללא אישור ההורים וללא אישור משרד החינוך. לדבריו, כבר שנה לפני הטביעה, טבע ילד בן 16 מבי"ס "אורט" בירושלים ומשרד החינוך הסתיר את דוח האירוע ממשפחתו.
אביבי הדגיש כי עד היום אף מורה או מנהל לא שילם על מחדליו או כישלונותיו למרות מות תלמידים בטיולים. לדבריו, משרד החינוך הבטיח לעשות שימוע לקראת פיטורי מנהל "חורב" אך עד היום לא ביצע שימוע כזה. אביבי קרא למשרד להחזיר את הנוהל בו כל מורה חותם כי קרא את חוזר המנכ"ל בעניין הבטיחות בטיולים ולהכניס את הנושא לתוכנית הלימודים.
מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, הדגישה כי בטיחות התלמידים היא בראש מעיני השר. המשרד אסר כניסת תלמידים לאתרי מים, ומעתה לא תמונה ועדת בדיקה שלא על-פי הנהלים. אריה מור, מנהל אגף הביטחון טען כי הוגדלו מספר הביקורות ונערכות השתלמויות בנושא למורים ומנהלים, ואילו אלי שיש, מנהל אגף של"ח הוסיף כי נאסר על בתי הספר לצאת עם מדריך שאיננו מאושר ומוסמך.
אביטל אפל מארגון "בטרם" הפועל למניעת תאונות ילדים ציינה כי מדי שנה נהרגים בישראל 144 ילדים עד גיל 18 בממוצע, וקראה להקים מאגר נתונים ממוחשב שיזהה מקומות בעייתיים מבחינה בטיחותית. לדבריה, מאגר שכזה יאפשר למוסדות חינוך להימנע מכניסה למקומות מסוכנים – גם אם הם מאושרים. כדוגמא, היא הביאה את פארק המים בקיבוץ חפץ חיים, שם אירעו שש תאונות קשות במשך שנתיים וחצי.
יו"ר הוועדה רוני בר און הטיל על מנכ"לית משרד החינוך להשיב על המלצות מבקר המדינה והוא יקיים בנושא דיון מעקב בעוד שלושה חודשים. בר און ציין עוד כי מימון הטיולים לא צריך להיות על חשבון ההורים – אך למרות המלצות ועדות מקצועיות בעניין, המשרד טרם מקדם שינוי בעניין.

תאריך:  09/11/2011   |   עודכן:  09/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ב-5 שנים נהרגו 6 תלמידים בטיולי בי"ס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
במצגת שהציגה לוועדת הריכוזיות, טוענת הקבוצה המחזיקה בבנק הפועלים, כי "המצב החקיקתי והרגולטורי הקיים, בכל הנוגע לבנקים, נותן מענה מלא לחשש מפני ההחזקה הצולבת"
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון קבע שניתן להסתפק במעצר בבית אמו של החשוד, למרות שכתב האישום מייחס לו מסוכנות רבה    שירות המבחן הפך את המלצתו בעקבות חוות דעת פרטית שהגיש הנאשם
איציק וולף
השר סער אמר כי אנשי 'תג מחיר', הם עוכרי היהדות וארץ ישראל ועל רשויות אכיפת החוק לפעול בתקיפות למיגור תופעה חמורה זו
איתמר לוין
אזרחית הפיליפינים שוהה בארץ מאז 1978, ובעשור האחרון - שלא כדין    שר הפנים דחה את בקשתה לאשרת קבע מטעמים הומניטריים, וביהמ"ש העליון קבע שההחלטה מוצדקת: "המערערת אינה רשאית ליהנות מהתנהגותה המפרה דין"
עופר וולפסון
בעלי החברה המרכזית לייצור משקאות קלים ושל בנק מזרחי-טפחות מציין בנייר עמדה כי יותר עסקים ריאליים לבעלי בנק יגדילו את האינטרס שלו לשמור על שמו הטוב ולהזרים לבנק הון    "בשנים האחרונות עולה תמונה ברורה של החרפת התחרות, ששיפרה מאוד את מצב הלקוחות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il