X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר השיכון ויו"ר המינהל מציע פתרון ל-2,200 משפחות הזכאים לדיור ציבורי: קבלנים שיזכו במכרזי המינהל יחזירו למדינה 5% מהדירות, והן יימסרו לזכאים אטיאס על התנהגות האוצר: "שערורייה גדולה וחרפה" יו"ר הכנסת תומך בשר השיכון
▪  ▪  ▪
אטיאס. הצעה מהפכנית [צילום: פלאש 90]
הצעה טובה אך בעייתית
אלעזר לוין
הרעיון של שר השיכון למסור לזכאי דיור 5% מהדירות שיבנו קבלנים, הוא טוב, אך יפתור רק חלק מהבעיה * שר האוצר כמובן יתנגד * הפתרון: להרחיב את המסגרת ולחוקק חוק נגד שטייניץ ופקידיו
לרשימה המלאה

שר השיכון אריאל אטיאס הציג (יום ד', 9.11.11) הצעה מהפכנית לפתרון בעייתן של 2,200 משפחות, שאינן מקבלות דירות למרות שהן זכאיות לכך בשל מצבן הכלכלי.
בדברו במליאת הכנסת אמר אטיאס: "אציע למינהל לקבוע בתנאי המכרזים, שהיזמים יהיו חייבים להעביר לחברת עמידר הממשלתית 5% מהדירות שיבנו, על מגרשים שירכשו מהמינהל במכרזים".
מכיוון שאטיאס הוא גם יו"ר מועצת מקרקעי ישראל, יש לו סיכוי טוב להעביר החלטה על כך בישיבה קרובה של המועצה. אטיאס אמר כי אשתקד העביר המינהל לאוצר 8 מיליארד שקל, תמורה ממכירת מגרשים, לעומת 4 מיליארד שקל ב-2012. הצעתו תביא כמובן להוזלת המגרשים, אך השר אמר שלא יקרה דבר אם האוצר ירוויח קצת פחות על המגרשים.
לדברי אטיאס, עומד המינהל למכור מגרשים ל-10,000 דירות באיזורי הביקוש העיקריים, מחדרה ועד גדרה. הקצאת 5% מדירות אלו לזכאים תוכל לפתור חלק ניכר מהבעיה.
שר השיכון מתח ביקורת חריפה על התנהגות האוצר בקשר לכספי מכירת הדירות של החברות הציבוריות. אטיאס: "החברות המשכנות מכרו בשנים האחרונות 37 אלף דירות, ב-2.75 מיליארד שקל. חלק מהכסף הועבר לאוצר, המחזיק עד היום ב-438 מיליון שקל. הדבר מנוגד להחלטת הממשלה, שכל התמורה חייבת לשמש לשיפור הדיור הציבורי. זו שערורייה גדולה וחרפה. "אטיאס חזר כמה פעמים על המילה "שערורייה".
אטיאס הסביר, שהאוצר דורש להשתמש בכספים אלו כדי לרכוש דירות מהסוכנות, במסגרת חיסול חוב ישן. לא נאמר מה יעשה האוצר בדירות אלו. אטיאס הודיע, כי באחרונה הצליח להפסיק את רכישת הדירות. לא ברור האם ומה עושה האוצר בכספים אלו.
"ממית את הדיור הציבורי במוות איטי"
שר השיכון אמר עוד, כי "האוצר רוצה כבר 20 שנה להיפטר מהדיור הציבורי. הוא ממית אותו לא באיווחת חרב, אלא במוות איטי בתרגילים שונים".
השר אטיאס גילה עוד, בתשובה לשאילתה של ח"כ דב חנין:
  • חברת השיכון הירושלמית "פרזות" נמצאת בפירוק. בקופתה 130 מיליון שקל. האוצר דרש לשים יד על 40% מסכום זה, 52 מיליון שקל. אטיאס הצליח לעצור את ההעברה, וכל הכסף ישמש לרכישת דירות לזכאים.
  • משרד השיכון חידש רכישת דירות לנכים, אחרי ש-20 שנה לא עשה איש דבר בעניין זה. הבעיה נפתרה, ואין כיום תור של נכים בכסאות גלגלים המחכים לדירה.
  • השר מתנגד בתוקף להצעת ועדת טרכטנברג, לתת מענק של 3,000 שקל לזכאי משרד השיכון. הוא סיפר, כי התנאי לקבלת המענק הוא לצאת לחמש שנים מתור הזכאים, כך שמי שיקבל את ההצעה, יפסיד סיכוי לדירה. אטיאס הודיע כי הצעה זו לא תקום ולא תהיה.
  • יש להקציב 30 מיליון שקל לשנה, כדי להגדיל את הסיוע בשכר דירה לזכאים. יו"ר הכנסת ראובן ריבלין: "אפשר לחוקק מיד חוק בעניין זה!".
יו"ר הכנסת ריבלין התערב באופן לא שיגרתי במהלך הדיון, העיר הערות והבהיר שהוא תומך באטיאס ומתנגד למהלכי האוצר בנושא . הוא הורה למזכירות הכנסת לחדש בשבוע הבא את הדיון בהצעה לסדר היום של דב חנין, ולדרוש את תגובת האוצר.

תאריך:  09/11/2011   |   עודכן:  09/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אטיאס: 5% ממכירות המינהל - לדירות לזכאים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
חטיבת התרופות מזהירה כי ההעלאה הצפויה של 900% במחירי הרישום של תרופות תוציא בעל כורחן חברות תרופות קטנות מהמדפים    משרד הבריאות: "האגרה עולה עקב התאמת סטנדרטים לאירופה, שיביאו לקיצור משמעותי של משך תהליך הרישוי והרישום וכן שיפור באיכות הבדיקות"
איתמר לוין
הח"כים לוין ואלקין מציעים שכל מועמד יידרש לעבור שימוע פומבי בוועדת החוקה, ורק מי שיאושר בידי הוועדה יוכל להיבחן בידי הוועדה לבחירת שופטים
תומר לוי
קשר בוסניה לפני פורטוגל בפלייאוף: "15 אלף אוהדים יעשו רעש של 50 אלף"
מוטי פשכצקי
ספג גם קנס של 3,000 ש"ח לאחר שהואשם שקילל את השופט משה בוחבוט
עידן יוסף
למרות שסירב להודות בכך שלא נערך מראש כראוי, ובכך גרם לתורי ענק, התעורר משרד התחבורה לפתוח עמדות חדשות להנפקת הכרטיס החכם בבירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il