X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה מדווחת על ירידה של 3.8% בהכנסות וירידה של 6.5% ברווח הנקי עיקר הירידה - מהרעה בהכנסות הפעילות הקווית והכנסות השירותים הסלולריים בפלאפון, בשל הפחתת דמי הקישוריות
▪  ▪  ▪
אלוביץ'. שחיקה ברווחים [צילום: יח"צ]

הכנסות קבוצת בזק לרבעון השלישי של שנת 2011 הסתכמו בכ-2.92 מיליארד שקל, ירידה של 3.8% לעומת הרבעון השלישי של שנת 2010. כך עולה (יום ד', 9.11.11) מפרסום דוחותיה הכספיים של הקבוצה. הקבוצה נמצאת בשליטת איש העסקים שאול אלוביץ'.
עיקר הירידה נובעת מההרעה בהכנסות הפעילות הקווית של בזק ובהכנסות משירותים סלולריים בפלאפון, שהושפעו באופן שלילי מהפחתת דמי הקישוריות לרשתות סלולריות החל מתחילת השנה. הירידה בהכנסות מותנה במקצת בשל צמיחה בהכנסות חברת פלאפון ממכירת ציוד קצה.
הרווח הנקי של בזק המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-550 מיליון שקל ברבעון השלישי, ירידה של 6.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הנקי נובעת בעיקר מהוצאות מימון גבוהות יותר כתוצאה, בין היתר, מגידול בהיקף החוב.
מאז תחילת השנה תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ירד ב-21.1% לעומת התקופה המקבילה, והסתכם ב-2.33 מיליארד שקל. הירידה נובעת בעיקר מהגידול המשמעותי בתשלום לספקים על-רקע העלייה החדה במכירת סמארטפונים, בעוד שהתקבול מהלקוח בגין המכשיר משולם לרוב ב-36 תשלומים.
גם חובותיה של בזק גדלו. נכון לסוף ספטמבר, החוב הפיננסי ברוטו של הקבוצה עמד על 9.61 מיליארד שקל, בהשוואה ל-5.73 מיליארד שקל נכון לסוף ספטמבר אשתקד. הגידול בחוב הפיננסי ברוטו לעומת השנה הקודמת נבע מגיוס חוב בסך 4.7 מיליארד שקל, מתוכם 2.7 מיליארד שקל אשר נרשמו ברבעון השלישי של שנת 2011. מנגד נפרעו חובות בסך 800 מיליון שקל בלבד.
הפעילות הקווית: ההכנסה והמהירות ב-NGN גדלו
הכנסות הפעילות הקווית של בזק ברבעון השלישי הסתכמו בכ-1.19 מיליארד שקל, ירידה של 10.4%, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בנטרול הכנסות מדמי קישוריות, ההכנסות ברבעון השלישי של שנת 2011 היו דומות לרבעון המקביל אשתקד, תוך שהגידול בהכנסות מאינטרנט, תקשורת נתונים ושירותי תמסורת, קיזז את הירידה בהכנסות משירותי טלפוניה.
ברבעון השלישי גייסה החברה 12 אלף מנויי אינטרנט חדשים. ההכנסה הממוצעת למשתמש (ARPU) מאינטרנט הסתכמה ברבעון השלישי ב-81 שקל לחודש, והושפעה בעיקר משדרוגי רוחב פס. המהירות הממוצעת ללקוח אינטרנט גדלה ב-58% בהשוואה לרבעון המקביל, והגיעה ל-6 מגה ביט לשנייה.
פלאפון: החרפת התחרות גרמה לשחיקת מחירים
בחברת פלאפון, השייכת לקבוצת בזק, עלה הרווח הנקי ברבעון השלישי ב-10% ל-263 מיליון שקל, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הכנסות פלאפון ברבעון השלישי של שנת 2011 הסתכמו ב-1.42 מיליארד שקל, קיטון של 1.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
מספר המנויים הפעילים של פלאפון עמד בסוף ספטמבר על 2.93 מיליון מנויים, תוספת נטו של כ-43 אלף מנויים ברבעון הנוכחי, הכולל גידול במצטרפים חדשים במסגרת הסכם חשכ"ל. הגברת התחרות בין החברות עם ביטול הקנסות, המאפשר מעבר יותר חופשי בין מפעיל למפעיל, הגדילה את שיעור הנטישה.
ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח (ARPU) עמדה ברבעון השלישי על 105 שקל, בהשוואה ל-107 שקל ברבעון הקודם ו-113 שקל ברבעון המקביל אשתקד. בפלאפון אומרים כי החרפת התחרות גרמה לשחיקת מחירים בחשבון החודשי הממוצע ללקוח.
מספר דקות השימוש החודשי הממוצע ללקוח (MOU) גדל ב-28 דקות, ועמד ברבעון השלישי על 375 דקות, לעומת 347 ברבעון המקביל אשתקד, בין היתר כתוצאה ממעבר לחבילות שימוש מרובות דקות ו-SMS.
בזק בינלאומי: התמקדות בפרויקט פריסת כבל התקשורת
הכנסות בזק בינלאומי ברבעון השלישי הסתכמו בכ-351 מיליון שקל, עלייה של 1% בלבד לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי ירד ב-14% ל-46 מיליון שקל.
במהלך הרבעון השלישי התקדמה בזק בינלאומי שלב נוסף בפרויקט הדגל אותו היא מובילה, פריסת כבל תקשורת תת ימי מישראל לאירופה, והשלימה את פריסת הכבל בים התיכון מחופי ישראל לאיטליה. השקעותיה של בזק בינלאומי בפרויקט באו לידי ביטוי בגידול בהשקעות ובירידה בתזרים החופשי. מאז תחילת השנה ההשקעות ברכוש קבוע ורכוש אחר הסתכמו בכ-205 מיליון שקל לעומת 92 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
חברת הלווין "יס": יותר מנויים, אך בשורה התחתונה הפסדים
בחברת שירותי הלווין "יס" עלו ההכנסות ברבעון השלישי ב-2.6% והסתכמו ב-405 מיליון שקל, בעיקר עקב התרחבות השירותים המתקדמים בתשלום וכן עקב הגידול במספר המנויים הכולל. בשורה התחתונה, החברה ממשיכה לרשום הפסדים, וברבעון השלישי רשמה הפסד של 76 מיליון שקל.
מספר המנויים הכולל של "יס" גדל ב-1.7% ברבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל אשתקד ועמד על 585 אלף מנויים. ביחס לרבעון הקודם נרשמה תוספת של כ-4,000 מנויים.
גם מגמת הצמיחה בהכנסה החודשית למנוי נמשכת. ה-ARPU גדל ב-1.3% ברבעון השלישי של שנת 2011 לעומת הרבעון השלישי של שנת 2010 והסתכם ב-232 שקל.

תאריך:  09/11/2011   |   עודכן:  09/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירידה בהכנסות חברת בזק וברווחיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף, איציק וולף
כך טוען שבועון זר מפי מקורות ביון בצרפת    משקל כל פצצה - טונה אחת, והיא מסוגלת לחדור עשרות מטרים מתחת לפני האדמה
אלעזר לוין
שר השיכון ויו"ר המינהל מציע פתרון ל-2,200 משפחות הזכאים לדיור ציבורי: קבלנים שיזכו במכרזי המינהל יחזירו למדינה 5% מהדירות, והן יימסרו לזכאים    אטיאס על התנהגות האוצר: "שערורייה גדולה וחרפה"    יו"ר הכנסת תומך בשר השיכון
עופר וולפסון
חטיבת התרופות מזהירה כי ההעלאה הצפויה של 900% במחירי הרישום של תרופות תוציא בעל כורחן חברות תרופות קטנות מהמדפים    משרד הבריאות: "האגרה עולה עקב התאמת סטנדרטים לאירופה, שיביאו לקיצור משמעותי של משך תהליך הרישוי והרישום וכן שיפור באיכות הבדיקות"
איתמר לוין
הח"כים לוין ואלקין מציעים שכל מועמד יידרש לעבור שימוע פומבי בוועדת החוקה, ורק מי שיאושר בידי הוועדה יוכל להיבחן בידי הוועדה לבחירת שופטים
תומר לוי
קשר בוסניה לפני פורטוגל בפלייאוף: "15 אלף אוהדים יעשו רעש של 50 אלף"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il