X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדגישה: השופט ייפסל "במקרים בהם מוכחת סלידה ממשית של השופט מעורך דין המתבטאת ביחסי עוינות, ריב או מדון בינו לעורך הדין המעידה על גיבוש עמדה נחרצת על-ידי השופט באשר לתוצאות ההליך"
▪  ▪  ▪
השופטת ביניש. "אין לטעון טענות בעלמא" [צילום: פלאש 90]

ביקורת של שופט על עורך דין אינה מהווה עילת פסילה, אם אין בה כדי להצביע על סלידה ממשית של השופט מעורך הדין. כך קובעת (יום ד', 9.11.11) נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש.
חליל חטיב עומד לדין בעבירות מס בפני סגן נשיא בית משפט השלום בנצרת, ג'ורג' אזולאי. סניגורו, עו"ד עמראן חטיב, ביקש מאזולאי בישיבה השלישית - לאחר שמספר בקשות שהגיש נדחו - לפסול את עצמו, בטענה לעוינות ארוכת שנים מצד השופט נגדו. לטענת הסניגור, עוינות בו באה לידי ביטוי באמירות מבזות, בזלזול מופגן ובמניעת מתן הזדמנות להעלות את טענותיו. אזולאי דחה את הבקשה וחטיב ערער לעליון.
ביניש קובעת תחילה, כי יש לדחות את הבקשה ולו רק משום שהוגשה בעיצומו של המשפט, בעוד טענת הפסלות מבוססת על היכרות מוקדמת. גם לגופם של דברים, היא אומרת, אין מקום לקבל אותה:
"אין בהיכרות הקודמת בין [סגן] הנשיא אזולאי מתוקף תפקידו כפרקליט לבין בא-כוח המערער, כמי שעמד מצידו השני של המתרס כסנגור, כשלעצמה כדי לבסס עילת פסלות. גם אם אין מדובר בהיכרות בעלת אופי חיובי עדיין מדובר בהיכרות בעלת אופי מקצועי גרידא. אמנם, במקרים בהם מוכחת סלידה ממשית של השופט מעורך דין המתבטאת ביחסי עוינות, ריב או מדון בינו לעורך הדין המעידה על גיבוש עמדה נחרצת על-ידי השופט באשר לתוצאות ההליך, יש מקום לפסילתו של השופט מחמת חשש ממשי למשוא פנים בניהול ההליך.
"אלא שגם במקרים בהם נטענת טענה כזו, כבמקרה דנן, יש להצביע על ביטוי ממשי של העוינות בנסיבות העניין ואין לטעון טענות בעלמא. אין די בתפישה הסובייקטיבית של עורך דין כי השופט מתנכל לו אלא יש להצביע על עיגון אובייקטיבי לכך. במקרה שלפניי לא מצאתי כי יש ביטוי ממשי לעוינות לכאורית זו. אין בהתבטאויותיו או בקביעותיו של בית המשפט, בהן כי בא-כוח המערער מתנהג בצורה שאינה מקובלת או כי יש להצטער כי בא-כוח המערער הופיע לדיון ללא חומרי חקירה, כדי ללמד על עוינות".

תאריך:  10/11/2011   |   עודכן:  10/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביניש: ביקורת שופט על עו"ד אינה עילת פסילה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
השופט אזולאי
עו"ד צפוני  |  10/11/11 09:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים גילו דרך חדשה ופשוטה יותר לשפר את מצב הרוח - פשוט להאיר עם אור בהיר אל תוך תעלת האוזן    92% מהחולים שסבלו מהפרעה אפקטיבית עונתית נהנו מהפוגה מלאה לאחר חודש של טיפול
איתמר לוין
קובע שהנשיא לשעבר אנס פעמיים את א' ממשרד התיירות וביצע מעשים מגונים והטרדה מינית כלפי ל' וה' מבית הנשיא    נדחתה טענת ההגנה בדבר יחסים בהסכמה בין קצב לבין א'    קובע: קצב ביצע בצורה סדרתית עבירות מין גם בעובדות אחרות    השופטים מתחו ביקורת על היועמ"ש מזוז ועל התקשורת    גזר הדין: שבע שנות מאסר בפועל
איציק וולף
מזכיר הממשלה ונציגי הפרקליטות ייפגשו הבוקר על-מנת לנסח את הנימוקים לבקשת הדחייה של הריסת המאחז גבעת אסף בחצי שנה    המדינה התחייבה בעבר להרוס את המאחז עד לסוף 2011    עו"ד מיכאל ספרד: אם בקשה שכזו תוגש - נבקש מבית המשפט לתת פסק דין מיידי
צבי נצי"ב, עידן יוסף
נעלם לפני כשבוע וחצי ממסך המכ"ם של יוניפיל, אך צוותי חיפוש לא מצאו את שבריו    על-פי הדיווח, חג באזור הנפילה מזל"ט אחר    ביוניפיל מעריכים שחיזבאללה יירט אותו, אך לא שוללים כי מדובר בתקלה טכנית    צה"ל: האירוע אינו מוכר
עידן יוסף
עיתונאים שהגיעו לסקר את רעש האדמה לפני שבועיים נפגעו ברעש הנוסף    לפחות שלושה הרוגים ו-150 פצועים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il