X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ערעורו של הנשיא לשעבר המורשע נדחה

הצעת חוק: לא ייקרא רחוב על שם קצב

ח"כ אריה אלדד הגיש לפני כשבוע הצעת חוק הקובעת כי שמו של מי שהורשע בעבירה שיש עמה קלון לא יונצח במרחב הציבורי "כיוון שהזיכרון האנושי מתעתע, ואנו נוטים לזכור את הטוב ולשכוח את הרע, עלול להימצא מישהו בעוד חמישים שנה שיזכור את מעשיו הטובים של משה קצב"
▪  ▪  ▪
הוקעה ברורה [צילום: פלאש 90]
לא עוד "נער פלא"
"כיון שהזיכרון האנושי מתעתע, ואנו נוטים לזכור את הטוב ולשכוח את הרע, עלול להמצא מישהו בעוד חמישים שנה שיזכור את מעשיו הטובים של משה קצב, היותו "נער הפלא" של הפוליטיקה, ראש עיר שהיטיב עם התושבים, אינני יודע מה עוד, וברבות השנים תוקהה חריפות הקלון, או, כמו בכל מקרה מסוג זה, תצוף "תיאורית קונספירציה" שתטען כי ההרשעה מיוסדת על עלילת דם, והרשע אינו אלא צדיק. ולכן צריך חוק".

איתמר לוין
קצב אנס פעמיים את א' והטריד נוספות

חבר הכנסת אריה אלדד ציין בתגובה לפסיקת בית המשפט העליון, אשר דחה את ערעורו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב שהורשע באונס, כי לפני שבוע הונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק של ח"כ כרמל שאמה-הכהן ושלו אשר קובעת כי שמו של מי שהורשע בעבירה שיש עמה קלון לא יונצח במרחב הציבורי: לא ייקראו רחובות כיכרות או מבני ציבור על שמו.
לדבריו, כאשר איש ציבור עובר עבירה שיש עמה קלון - הקלון הוא גם של הציבור כולו. "כל הציבור נושא בקלונו. כל ישראלי התבייש שנשיא המדינה שלו הוא אנס. ולכן אין סיבה להנציח את הקלון, להעצים את הבושה", אמר (יום ה', 10.11.11). "האם יעלה על הדעת של מישהו בכלל לקרוא רחוב על שמו?"
אלדד הוסיף כי אין זה מן הנמנע שיום אחד יחליט מישהו, ביישוב כזה או אחר, לקרוא כיכר על שמו של יגאל עמיר. "כיון שהזיכרון האנושי מתעתע, ואנו נוטים לזכור את הטוב ולשכוח את הרע, עלול להימצא מישהו בעוד חמישים שנה שיזכור את מעשיו הטובים של משה קצב, היותו 'נער הפלא' של הפוליטיקה, ראש עיר שהיטיב עם התושבים, אינני יודע מה עוד, וברבות השנים תוקהה חריפות הקלון, או, כמו בכל מקרה מסוג זה, תצוף 'תיאוריית קונספירציה' שתטען כי ההרשעה מיוסדת על עלילת דם, והרשע אינו אלא צדיק. ולכן צריך חוק", הסביר.
"להסיר את פסל קצב ממשכן הנשיא"
אלדד אמר ל-News1 כי הצעת החוק אינה מפרטת את ההנצחות של מורשעים בעבירות שיש עמן קלון אשר ייאסרו. לדבריו, לכשתעבור ההצעה את כל הליך החקיקה תידרש חוות דעת משפטית על-מנת להגדיר באלו הנצחות מדובר.
עוד אמר כי לדעתו, יש להסיר את פסלו של משה קצב מבין פסלי נשיאי ישראל הנמצאים במשכן הנשיא. עם זאת, הבהיר כי לדעתו בכל מקום שבו מתנוססות תמונותיהם של כל נשיאי ישראל יש להציג גם את תמונתו של קצב. "להזכיר את קלוננו", כלשונו.
ח"כ שאמה: בכלל התכוונתי לחוק צבי בר
עמיתו של ח"כ אלדד להגשת הצעת החוק, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, טען הבוקר כי בכלל לא התכוון בהעלאת ההצעה למקרה של הרשעת משה קצב.
"הגשתי הצעת חוק לפיה לא יונצח אדם שהורשע עם קלון, באמצעות שם רחוב, פארק, גינה, מבנה ציבור או כל אלמנט ציבורי. חוק הגיוני וחשוב. החוק אכן יכול גם על קצב אם לא יזכה בערעור, אך מעולם לא חשבתי עליו בהקשר של חקיקה זו ומעולם לא הוזכר קצב כדוגמה ליישום החוק לא בשיחה עם הכתב ולא עם שום אדם אחר. ההצעה נולדה בעקבות העוז של צבי בר, ראש עיריית רמת גן, שלמרות עננת השוחד מעל ראשו אין לו בעיה, שאזור הבורסה ברמת גן ייקרא על שמו", ציין בדף הפייסבוק שלו.

תאריך:  10/11/2011   |   עודכן:  10/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצעת חוק: לא ייקרא רחוב על שם קצב
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
דווקא יש לי כמה רעיונות
זרטוסטרא  |  10/11/11 11:51
2
אני מופתע שצריך חוק בשביל זה ל"ת
ובושה מה תהא עליה  |  10/11/11 12:55
3
אבל החוק יקרא חוק קצב
הצעת פשרה  |  10/11/11 16:27
4
דהיינו: כל רחוב על שם רבין
hburo   |  10/11/11 18:42
5
האם החוק כולל את דוד המלך
מממ  |  10/11/11 19:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
תיאורטית יכול שמעון פרס, שנוצח בידי קצב ולאחר התפטרותו החליף אותו במשכן הנשיא, להעניק לו חנינה    מעשית, הדבר כמעט בלתי אפשרי מבחינה משפטית וייתקל בביקורת עזה מבחינה ציבורית
איתמר לוין
העירייה הבטיחה זאת לבג"ץ בעקבות עתירה של תושבים במזרח העיר בשל אי-חלוקת דואר סדירה    השופטים הורו להקים צוות בין-משרדי שיגבש פתרונות ולדווח להם בעוד ארבעה חודשים
איתמר לוין
מדגישה: השופט ייפסל "במקרים בהם מוכחת סלידה ממשית של השופט מעורך דין המתבטאת ביחסי עוינות, ריב או מדון בינו לעורך הדין המעידה על גיבוש עמדה נחרצת על-ידי השופט באשר לתוצאות ההליך"
יפעת גדות
חוקרים גילו דרך חדשה ופשוטה יותר לשפר את מצב הרוח - פשוט להאיר עם אור בהיר אל תוך תעלת האוזן    92% מהחולים שסבלו מהפרעה אפקטיבית עונתית נהנו מהפוגה מלאה לאחר חודש של טיפול
איציק וולף
מזכיר הממשלה ונציגי הפרקליטות ייפגשו הבוקר על-מנת לנסח את הנימוקים לבקשת הדחייה של הריסת המאחז גבעת אסף בחצי שנה    המדינה התחייבה בעבר להרוס את המאחז עד לסוף 2011    עו"ד מיכאל ספרד: אם בקשה שכזו תוגש - נבקש מבית המשפט לתת פסק דין מיידי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il