X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משה קצב יוכל להשתחרר לאחר ריצוי 56 חודשי מאסר, אבל המדינה תדרוש שישתתף בטיפול לעברייני מין כתנאי לתמיכתה בשחרור קשה לראות את קצב - המכחיש בתוקף שביצע עבירות כלשהן - משתתף בו
▪  ▪  ▪
קצב. ישתתף בתוכנית טיפולית? [צילום: פלאש 90]
כאשר מדובר בעבירות מין ואלימות: יש לוודא כי יובאו בפני הוועדה חוות דעת טיפוליות לגבי אסיר המרצה עונש מאסר בגין עבירות אלה

משה קצב אומנם נדון לשבע שנות מאסר, אך קיים סיכוי טוב שהוא ירצה בפועל רק 56 חודשים. זאת, לנוכח ההליך הידוע כ"קיצור שליש", הקבוע בחוק שחרור על-תנאי ממאסר.
סעיף 3 בחוק קובע: "אסיר, למעט אסיר עולם, הנושא עונש מאסר לתקופה העולה על שישה חודשים, שנשא לפחות שני שלישים מתקופת המאסר שעליו לשאת, רשאית ועדת שחרורים, לבקשתו, לשחררו על-תנאי מנשיאת יתרת תקופת המאסר; ואולם לא תשחרר ועדת השחרורים אסיר כאמור, אלא אם כן שוכנעה כי האסיר ראוי לשחרור וכי שחרורו אינו מסכן את שלום הציבור".
דעת הקהל עלולה להיות מכשול
החוק מפרט שורה ארוכה של נושאים שעל ועדת השחרורים לשקול, וכמעט בכולם לא צפויה לקצב בעיה. מדובר בין היתר בקיומם של כתבי אישום נוספים, בהתנהגות בכלא, בחוות הדעת של המשטרה ושירות בתי הסוהר, בחוות דעת של הרשות לשיקום האסיר על סיכויי שיקומו ומידת הסכנה הנובעת ממנו ועוד. במקרה של קצב יש תנאי נוסף, שגם הוא לא צפוי להוות מכשול: "הוועדה לא תחליט על שחרורו על-תנאי של אסיר הנושא עונש מאסר בשל עבירת מין או החולה במחלת נפש או הסובל מהפרעה נפשית, אלא לאחר שהוגשה לה חוות דעת שלפיה האסיר אינו מסוכן לציבור, מאדם שהוסמך לעניין זה על-ידי שר הבריאות".
לעומת זאת, עלול קצב להיתקל במכשול בדמות דעת הקהל - אותו מכשול שמנע את שחרורו של אריה דרעי בתום ריצוי מחצית מתקופת מאסרו והביא לשחרורו רק אחרי שני שלישים (החוק אז איפשר שחרור אחרי מחצית). מדובר בסעיף 10(א) לחוק: "במקרים בעלי חומרה ובנסיבות מיוחדות שבהם סברה הוועדה כי שחרורו של האסיר על-תנאי יפגע במידה חמורה באמון הציבור במערכת המשפט, אכיפת החוק ובהרתעת הרבים, משנוצר יחס בלתי סביר בין חומרת העבירה, נסיבותיה והעונש שנגזר על האסיר לבין תקופת המאסר שיישא האסיר בפועל אם ישוחרר, רשאית הוועדה להביא בחשבון גם נתונים אלה בהחלטתה, נוסף על הנתונים המפורטים בסעיף 9; משקלם של הנתונים לפי סעיף קטן זה בהחלטת הוועדה יפחת ככל שיגדל החלק מעונש המאסר שהאסיר כבר נשא". מאידך-גיסא, מאחר שמדובר בטווח זמן של מספר שנים, ייתכן שמשקלם של שיקולים אלו יהיה נמוך מכפי שהוא נראה כיום.
מכשול נוסף עשוי להיות עמדת המדינה, המיוצגת גם היא בוועדת השחרורים. הנחיות פרקליט המדינה בנושא זה קובעות, כי כאשר מדובר ב"עבירות מין ואלימות: יש לוודא כי יובאו בפני הוועדה חוות דעת טיפוליות לגבי אסיר המרצה עונש מאסר בגין עבירות אלה (חוות דעת מפסיכולוגים, עובדים סוציאליים, רופאים וגורמים אחרים שבטיפולם היה האסיר)". במילים אחרות: מי שמרצה מאסר בשל עבירות מין, חייב להשתתף בפעילות טיפולית כדי שהמדינה תסכים לשחרורו. למדינה אין זכות וטו בוועדה, ושיקול זה אינו מופיע בחוק ככזה שהוועדה חייבת לשקול, אך הוא בעל משקל. מאחר שקצב עומד על כך שלא ביצע עבירות מין, קשה לראות כיצד ישתלב בטיפול לעברייני מין - שבלעדיו יתקשה לזכות בשחרור מוקדם.
חשוב לזכור, כי מדובר בשחרור על תנאי שעלול להתבטל אם האסיר עובר שוב על החוק. בנוסף לכך, בתקופה שנותרה עד לסיום מאסרו המקורי, מוטלות עליו מגבלות כגון איסור יציאה מן הארץ, התייצבות חודשית בתחנת משטרה ונשיאת תעודה מיוחדת של אסיר ברישיון. כמו-כן, יכולה הוועדה להתנות את השחרור בכך שהאסיר ישתתף, בתקופת התנאי, בתוכנית טיפולית.

תאריך:  10/11/2011   |   עודכן:  10/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם קצב יסכים לקבל טיפול המיועד לעברייני מין?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
על רשימתך : 'הנבואה ניתנה ל..'
לאיתמר - בכבוד רב  |  10/11/11 16:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ח"כ אריה אלדד הגיש לפני כשבוע הצעת חוק הקובעת כי שמו של מי שהורשע בעבירה שיש עמה קלון לא יונצח במרחב הציבורי    "כיוון שהזיכרון האנושי מתעתע, ואנו נוטים לזכור את הטוב ולשכוח את הרע, עלול להימצא מישהו בעוד חמישים שנה שיזכור את מעשיו הטובים של משה קצב"
איתמר לוין
תיאורטית יכול שמעון פרס, שנוצח בידי קצב ולאחר התפטרותו החליף אותו במשכן הנשיא, להעניק לו חנינה    מעשית, הדבר כמעט בלתי אפשרי מבחינה משפטית וייתקל בביקורת עזה מבחינה ציבורית
איתמר לוין
העירייה הבטיחה זאת לבג"ץ בעקבות עתירה של תושבים במזרח העיר בשל אי-חלוקת דואר סדירה    השופטים הורו להקים צוות בין-משרדי שיגבש פתרונות ולדווח להם בעוד ארבעה חודשים
איתמר לוין
מדגישה: השופט ייפסל "במקרים בהם מוכחת סלידה ממשית של השופט מעורך דין המתבטאת ביחסי עוינות, ריב או מדון בינו לעורך הדין המעידה על גיבוש עמדה נחרצת על-ידי השופט באשר לתוצאות ההליך"
יפעת גדות
חוקרים גילו דרך חדשה ופשוטה יותר לשפר את מצב הרוח - פשוט להאיר עם אור בהיר אל תוך תעלת האוזן    92% מהחולים שסבלו מהפרעה אפקטיבית עונתית נהנו מהפוגה מלאה לאחר חודש של טיפול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il