X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים מדנמרק מאמינים כי אנשים לא צריכים לדאוג באופן כללי לגבי צריכת המלח טוענים כי כמות נמוכה של מלח מעלה את הסיכון לכולסטרול גבוה, רמות טריגליצרידים גבוהות ועוד גורמי סיכון למחלות לב ולשבץ
▪  ▪  ▪
ממצאים סותרים [צילום: פלאש 90]
יתרונות וסיכונים
כמות נמוכה של מלח העלתה משמעותית את רמות הכולסטרול, הטריגליצרידים, האינזים רנין והורמונים שיכולים להשפיע על לחץ הדם ועל קצב הלב.

ספקות התעוררו לגבי היתרון שבהורדת צריכת המלח
יפעת גדות
סקירה מערכתית גילתה כי למרות שהורדת צריכת המלח אכן תרמה לירידה קלה בלחץ הדם, לא ניתן לומר כי היא תרמה לירידה במספר מקרי המוות או בסיכון למחלות לב * הניסויים הרפואיים שבוצעו עד כה לא היו גדולים מספיק כדי להוכיח יתרונות כלשהם בהיבט של בריאות הלב
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
הורדה בצריכת המלח תציל 8.5 מיליון איש

   יפעת גדות
הרבה מלח + מעט אשלגן = מוות?

למרות שהורדת צריכת המלח אכן מורידה את לחץ הדם, מחקר חדש מגלה שהיא עלולה גם להעלות את רמות הכולסטרול, הטריגליצרידים וגורמי סיכון אחרים למחלות לב.
בשלב זה, עדיין לא ברור לגמרי מה משמעות הממצאים לבריאות בטווח הארוך. הם פורסמו ב-American Journal of Hypertension.
לדברי עורכי המחקר, מבית החולים האוניברסיטאי שבקופנהאגן, דנמרק, אנשים לא צריכים לדאוג באופן כללי לגבי צריכת המלח. במשך עשורים, מומחים מתחום הבריאות טענו כי הורדת צריכת הסודיום מורידה גם את הסיכון למחלות לב ולשבץ, וישנו לחץ לא מבוטל מצד הממשלות להוריד את כמות המלח במזונות מוכנים ומעובדים.
הקווים המנחים החדשים בארצות הברית, לדוגמה, ממליצים נכון לעכשיו לאנשים מגיל שנתיים להגביל את צריכת הסודיום היומית לפחות מ-2,300 מיליגרם, ובאיגוד הלב האמריקני מאמינים כי המלצות על צריכה שאינה עולה על 1,500 ליום מתאימות לכל האוכלוסיה. בארצות הברית, האמריקני הממוצע צורך כ-3,400 מיליגרם סודיום ביום, כמות גבוהה ביותר על-פי הסטנדרטים הקיימים.
לא לכל אחד
אחד המחקרים האירופיים שנעשו לאחרונה גילה כי הפרשה נמוכה יותר של סודיום נמצאה קשורה לעלייה בסיכון למוות מסיבות לבביות, והפרשה גבוהה של סודיום אינה קשורה לעלייה בסיכון ללחץ דם גבוה או לסיבוכים ממחלות לב אצל אנשים בריאים.
המחקר שפורסם השבוע מבוסס על סקירת נתונים מ-167 מחקרים שהישוו תזונה עתירת מלח לתזונה דלת מלח.
כמות נמוכה יותר של מלח אכן הורידה את לחץ הדם בקרב לבנים, שחורים ואסייתים עם לחץ דם נורמלי או לחץ דם גבוה, אך ההשפעה לוותה בעלייה משמעותית ברמות הכולסטרול, הטריגליצרידים, האינזים רנין (המעורב בוויסות לחץ הדם) ובהורמונים נוראדרנלין ואדרנלין (שיכולים להשפיע על לחץ הדם ועל קצב הלב).
לא ברור בשלב זה אם שינויים אלו יתורגמו בטווח הארוך למספר רב יותר של התקפי לב או שבץ, אך הממצאים בהחלט מעוררים את השאלה האם הימנעות מצריכת מלח אכן מתאימה לכל אחד.
מומחים בתחום עדיין טוענים כי למרות שישנם אנשים הרגישים למלח יותר מאחרים, לגבי האוכלוסיה הכללית, המסר עדיין זהה: פחות מלח יותר טוב לבריאות.
בנוסף, חשוב שאנשים המקפידים לצרוך מלח בטווח הנורמלי יזכרו כי ישנם צעדים נוספים שיש לנקוט בהם כדי לשמור על הבריאות, בין היתר צריכה מרובה של מינרלים ושל מזונות המבוססים על הצומח ופעילת גופנית. משום שהורדת צריכת המלח לא תפתור את הבעיות ב-100%.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  10/11/2011   |   עודכן:  10/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
יפעת גדות
אנשים עם רמות צריכת נתרן גבוהות ועם רמות פעילות גופנית נמוכות ביותר הראו ביצועים קוגנטיביים דלים יותר משל אלו עם רמות צריכת נתרן נמוכות וסגנון חיים פעיל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il