X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הממשלה צפויה לקבל החלטה ולפיה כל אתרי הממשלה יחויבו להעמיד לציבור מידע מקיף, מובן ומעודכן על הזכויות הניתנות לו בחוק המידע יכלול גם תקנות והנחיות פנימיות
▪  ▪  ▪
קריית הממשלה בירושלים. פותחים מאגרים [צילום: פלאש 90]

תושבים רבים אינם מודעים למלוא זכויותיהם. הדבר גורם לתת-ניצול של זכויות ולהעמקת פערים חברתיים. טיוטת החלטה העוסקת בהנגשת המידע הממשלתי לציבור תוגש לממשלה בקרוב, אך בינתיים מבקשת הממשלה לשמוע את הערות הציבור בטרם תקבל החלטה.
הממשלה רואה להעמיד לציבור מידע מקיף, מובן ומעודכן על הזכויות בחוק, ובכך לאפשר לתושבי המדינה לקבל מידע בהתאם לצרכיהם.
משרדי הממשלה יידרשו לפרסם מידע על זכויות התושבים באתרי האינטרנט שלהם. במקום שהזכות ניתנת באמצעות יחידת סמך וכדומה יוכל המשרד הממשלתי להסתפק בהפניה לאתר האינטרנט של אותה יחידה או רשות, ובלבד שיוודא קודם כי האתר אליו הוא מפנה אכן מפרסם את הנדרש.
ושיהיה ברור
על המידע להיכתב בשפה ברורה ומובנת, את היקף הזכאות, תנאיה ואת ההליך הנדרש למימושה. המידע יהיה מבוסס לא רק על לשון החקיקה אלא גם על הפסיקה הנוגעת לעניין ועל ההנחיות הפנימיות של המשרד. המידע חייב יהיה להיות מלא, מדויק ועדכני.
על-מנת לקדם ולייעל את הבאת המידע לידיעת הציבור, הזקוק לתמונה מלאה בדבר זכויותיו לפי מצבי חיים ולאו-דווקא לפי חתך של משרדים, ישתפו משרד הממשלה פעולה עם ארגונים שלא למטרת רווח העוסקים בהבאת מידע על זכויות בפני הציבור. שיתוף פעולה זה יכול שיכלול, בין היתר, העברת מידע מהמשרד הממשלתי, הודעה על עידכונים והצבעה על מידע שגוי או חסר. במסגרת שיתוף פעולה זה, יוודאו משרדי הממשלה שמידע המתפרסם על-ידי ארגונים כאמור לא יוצג כמידע רשמי של מדינת ישראל או של משרד ממשלתי אם אין למשרד שליטה על התוכן המוצג.
מישהו אחראי
עובד בכיר, בעל כישורים מתאימים, יופקד כאחראי על פרסום מידע לציבור באמצעות האינטרנט. במשרד ממשלתי בעל תחומי פעילות רבים ניתן למנות מספר עובדים אחראים לתחומי פעולה שונים.
המנכ"לים של משרדי הממשלה ימסרו לוועדת השרים לענייני השירות הממשלתי לאזרח וממשל פתוח, לא יאוחר משישים יום ממועד קבלת החלטה זו, את שמותיהם של האחראים שמונו. על האחראי בכל משרד למסור לוועדת השרים, עד סוף חודש ינואר ועד סוף חודש יולי של כל שנה, דיווח מפורט בדבר יישום החלטה זו בחצי השנה שקדמה לדיווח. יו"ר ועדת השרים יניח על שולחן הממשלה סיכום חצי-שנתי של פעולות הממשלה בהתאם להחלטה זו, בהתבסס על הדיווחים שיתקבלו מהממונים. סיכום זה, וכן דיווחי האחראים, יפורסמו לציבור בדרך שבה יורה יו"ר ועדת השרים.
הסתייעות במגזר השלישי
הפרסום יכלול לא רק מידע הנוגע לזכויות הניתנות על-ידי משרדי הממשלה, אלא גם זכויות במישור השלטון המקומי, זכויות במשפט הפרטי (למשל, בתחום דיני העבודה ודיני הצרכנות) ושירותים של גופי המגזר השלישי. בשלב זה, נראה כי הממשלה לא תוכל לקחת על עצמה משימה זו, ועל כן מוצע שהיא תשתף פעולה עם גופים ללא כוונת רווח העוסקים בכך.
גוף אחד כזה שקם לאחרונה הוא "כל-זכות", חברה לתועלת הציבור ללא כוונת רווח המפעילה אתר שבו ניתן לקבל מידע לפי מצבי חיים וצרכים. האתר גם מפנה לאתרים של הגופים הציבוריים הרלוונטיים.

ניתן להעיר על טיוטת ההצעה להחלטה שתוגש לממשלה
תאריך:  10/11/2011   |   עודכן:  10/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקרוב: מאגרי הזכויות יוצגו באתרי הממשלה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
ההסכם נועד לשדרג את שיתוף הפעולה בין המדינות, לרבות עידוד התיירות ההדדית ביניהן, חילופי משלחות מומחים, יצירת עוגני משיכה, חילופי ידע בנושאי הכשרה מקצועית ועוד
עופר וולפסון
בית הדין הארצי לעבודה אישר לצדדים להמשיך במגעים למציאת פתרון לבעיית עובדי הקבלן עד ליום ראשון בשעה 11:00    מרכז השלטון המקומי: "יש התקדמות, אך יש צורך בזמן נוסף"
איציק וולף
ראש הממשלה ושר הביטחון ביקשו מבית המשפט העליון ארכה של חצי שנה עד ל-1 ביולי 2012 בטרם ייאלצו להרוס את המאחזים גבעת אסף ועמונה    המאחזים רמת גלעד ומצפה יצהר ייהרסו כמתוכנן    "לשיקול המדיני נודעת השפעה גם על סדרי העדיפויות באכיפת הדין באזור"    מועצת יש"ע: איש לא נתן הסכמתו העקרונית לפינוי מרצון אלא רק להתחלת משא-ומתן בדרכי שלום
עופר וולפסון
בסקירת מצב התחרותיות במשק בפני ועדת הריכוזיות, התמקד הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר ב"טעויות הבולטות" לדבריו שעלו מתוצאות המחקר שהזמינה אי.די.בי, לפיו אין ריכוזיות עודפת במשק הישראלי    "חוסר הבנה בניתוח תחרותי בסיסי"
יפעת גדות
תרופה חדשה הפועלת בצורה שונה מתרופות אחרות לירידה במשקל תאפשר דרך לא פולשנית להפחתה ממשית של תאי שומן לבן    נוסתה עד כה בקופים ובקרוב תיבדק בחולי סרטן ערמונית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il