X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעידכון לבג"ץ בנוגע למו"מ עם המתמחים, מציינת המדינה כי גובשו כמה הסכמות חשובות בדרך לפתרון המשבר עם זאת, הלינה על הייצוג המקביל של באת-כח העותרים, המייצג גם את עמותת ארב"ל, המבקשת לבטל את ההסכם הקיבוצי שהושג עם ההסתדרות הרפואית "קיים חשש שתקשיח עמדות לטובת מאבק מרשיה האחרים"
▪  ▪  ▪
אינטרסים סותרים בייצוג הרופאים [צילום: פלאש 90]

משרד האוצר העביר (יום ה', 10.11.11) לבג"ץ הודעה משלימה בעניינם של הרופאים המתמחים, מהן עולה כי גובשו הסכמות חשובות ואף הועלו הצעות רציניות. ההודעה הועברה לאחר שלפני שבועיים קבע בג"ץ כי על הצדדים לדווח לבית המשפט על התקדמות עד לתאריך זה.
עם זאת, המדינה מסרה לבג"ץ כי התברר לה שבאת-כוח העותרים, עו"ד טל קרת ממשרד זיסמן, אהרוני, גייר ושות', מייצגת גם את עמותת ארב"ל - עמותת רופאי בתי החולים, אשר מאיימת בהתפטרות המונית וקולקטיבית של מומחים ומבקשת כי יבוטל ההסכם הקיבוצי, ואשר לדבריה, מייסדיה לא מסתירים את דרישתם לביטול שעון הנוכחות ולהנהגת שר"פ בבתי החולים הציבוריים. כמו-כן הוסיפה המדינה, כי עובדת הייצוג הכפול לא הובאה לידיעת בית המשפט העליון, בית הדין הארצי לעבודה ומי מנציגי המעסיקים. "המדינה סבורה כי המניע העומד מאחורי מצג השווא של המתמחים לפיהם לא הושגה התקדמות בסוגיות הנוגעות להם נובעת מהאינטרסים של ארגון ארב"ל", ציינה המדינה.
הנושאים המרכזיים בהם הושגה התקדמות
  • יום מנוחה אחרי תורנות בשבת - סוכם כי מנהלי בתי החולים יחויבו בהקדם, תוך חודשיים-שלושה, לאפשר מנוחה לאחר תורנות ביום המנוחה השבועי.
  • תגמול בשעות נוספות בגין עבודה בימי שישי מעבר למספר המינימלי של ימי שישי שחובה לעבוד בהם - בעניין זה המתמחים ביקשו לבטל את המנוחה שהוענקה להם בעניין זה בהסכם והעדיפו תגמול כספי מיידי. לפיכך, סוכם על המרת המנגנון משעות חופשה לתשלום.
  • תשלום עבור תורנויות מחלקה באופן זהה לתורנויות מיון - בנקודה זו התקבלה עמדת מנהלי בתי החולים לפיה יש לשמר את התגמול הגבוה יותר למי שמבצע תורנות במיון. למרות זאת סוכם כי במקרים בהם תורן מחלקה מבצע את עבודתו בפועל במיון תבחן האפשרות למתן תגמול בהתאם.
  • הסעות מבתי החולים לרופא לאחר תורנות שישי (המסתיימת בשבת בבוקר) - לעניין זה ניתנה הסכמה מלאה להסעה מבית החולים לאחר תורנות שישי המסתיימת בשבת, נוכח היעדרה של תחבורה ציבורית וכדי לא לעודד נהיגה עצמית לאחר תורנות.
  • שיתוף נציגי מתמחים בוועדה למעקב אחר הקצאת תקני כוח אדם שנקבעו בהסכם - בהסכם נקבע כי יוקצו 1,000 תקני כוח אדם לבתי החולים הציבוריים, וכי הצדדים להסכם יעקבו אחר הקצאת התקנים ואיושם. המתמחים ביקשו להיות משתתפים בדיונים אלו, ולכך ניתנה הסכמה.
  • קנס בגין ביצוע תורנות שביעית ואילך - הועלתה דרישה לקבוע ערך תגמול גבוה יותר בגין תורנות שביעית. הובהר כי, ישנה תמימות דעים כי יש לשמור על תקרה של שש תורנויות בחודש למתמחה. בצד זאת הובהר, כי מוכנים להקצות סכום כסף לצורך שמירה על הנורמה.
  • הגבלת מספר התורנויות לשש בחודש - סוגיה זו עמדה במרכז הדיונים בין הר"י למדינה ואכן ההסכם הקיבוצי שנחתם בין הצדדים קובע תקרה של 6 תורנויות בחודש ולכן לא הייתה למעשה מחלוקת בעניין.
  • מענקים למתמחים - בעניין זה הוצע, כדי לעודד עבודה במערכת הציבורית, כי יועמדו מענקים למימון השתלמויות ארוכות של רופאים בחו"ל, שהתחייבו לחזור ולעבוד במערכת הבריאות הציבורית וכן העמדת מענקים לצורך ביצוע מחקרים על-ידי מתמחים.

תאריך:  10/11/2011   |   עודכן:  10/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאבק המתמחים: התקדמות ב-8 נושאים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
פרצופם האמיתי של הרופאים-בושה
םםם  |  10/11/11 22:59
2
עדיף להיות בריא ועשיר
סתם_1  |  12/11/11 14:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
מאמן שלוש האריות מתכונן למשחק הידידות מול ספרד: הם טובים יותר
איציק וולף
ראש הסוכנות האטומית של רוסיה אמר בדיון בקבינט הרוסי כי טהרן ביקשה מרוסיה לספק לה מספר כורים גרעיניים לייצור חשמל    "אנו לומדים את ההצעה האירנית, נוכח העובדה שלקהילה הבינלאומית אין שום בעיה עם בניית כורים גרעיניים להפקת חשמל"
עמירם ברקת
שותפות מודיעין וגופים מוסדיים מתעניינים ברכישת מניות כהן פיתוח, המחזיקה 50% בשותף הכללי באבנר    קבוצת דלק אינה מנהלת מו"מ לרכישת המניות - האם תתקשה להקים חברה ליצוא הגז?    אבנר מחזיקה ב"תמר" ו"לוויתן"
עופר וולפסון
המנהיגים הפוליטיים המסוכסכים ביוון הצליחו להסכים ביניהם על מינויו של לוקאס פאפאדמוס המוערך, סגן נשיא לשעבר בבנק האירופי המרכזי, כראש הממשלה הזמני עד לעריכת בחירות כלליות בשנה הבאה
עופר וולפסון
החשוד, בן 50 מלוד, הופיע במרשמי רשות המיסים כאדם שאינו עובד, על-אף שביצע עבודות בנייה בבתי מגורים ובבתי כנסת, והפעיל מקווה, בתקופה שהתפרשה על פני 7 שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il